Gå til innhold

PC-høyttalere til hjemmekino?

Anbefalte innlegg

Fungerer det?

Har et Creative Inspire T5400 5.1 høyttalersett med subwoofer liggende og vil bruke det på nye LCD-TV-en i stua med surround.

Subwooferen har en AUX IN-inngang og 3 andre innganger i grønn, svart og oransj farge.

Må man ha en spesiell forsterker/dekoder eller noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Subwooferen har en AUX IN-inngang og 3 andre innganger i grønn, svart og oransj farge.

Du vil kunne få lyd, men ikke ekte surround-lyd, desverre. For å klare det må du ha et anlegg med optisk eller koaksial inngang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Trodde han bare ville koble den til TV-en, via 3,5mm minijack. Men hvis han gidder å dra PC-en inn i stua, kan han få surround-lyd.

Lenke til kommentar

Uklart formulert av meg. Tenkte i utgangspunktet mest for konsoll/DVD-spiller som kilde.

Det optimale hadde vært en receiver med støtte for både HDMI/optisk lyd inn og støtte for både PC-høyttalere/stue-høyttalere ut. Hadde gladelig betalt noen tusenlapper ekstra for noe sånt.

Sterolyd over alle høyttalererne kan jeg sikkert få til, men det er som sagt surround jeg vil ha.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Gjør som meg, å kjøp en Yamaha RX-V663 med støtte for de nyeste HD-formatene. Den har alt du trenger. En meget god receiver når den er konfigurert riktig (noe jeg har gjort).

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...