Gå til innhold

Muligens defekt laptop HDD

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ett lite problem med laptopen min, den er akkuratt ny!

Laptopen er en Multicom JFL92+ med 200GB SATA 7200RPM 2.5"

Jeg prøvde og installere med XP home SP2, men fant ingen HDD. Samme skjedde med SP3.

Får heller ikke markert HDD`en i BIOS eller lignende.

Så hva skal jeg gjøre? skal jeg sende inn igjen? setter stor pris på raskt svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja ring ditt du kjøpte den forklar problemet si at harddisken har forsvunnet fra bios og spør hva du skal gjøre med dette.

Du må mest sannsynlig sende den inn så tester de den og så får du enten enn ny harddisk eller en ny bærbar som fungerer tilbake.

Dette er mye raskere enn og rote rundt for og prøve ut hva som kan være galt.

Du har altså prøvd og innstalere XP SP2 med cd-en inni pc-en og cd-en startet og du kom helt fram til menyen hvor du skal velge og formatere harddisk partisjonen og legge inn windows igjen, men problemet var at det ikke er noen harddisk her?

Lenke til kommentar

Problemet er att den ikke finner HDD i det hele tatt, prøvde og kjøre Hiren`s bootcd. Men fant ingen HDD. Så kommer aldri frem til partisjon velgig etc i windows installasjonen.

Tenkte kanskje HW-forumet var en mulig utvei av problemet. Siden support hos Multicom ikke "åpner" igjen før mandag..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Får du opp noen feil melding når du prøver og starte cd-en? du får opp:

Press enter to boot from cd meldingen på skjermen?

Forklar hvor langt du kommer når du har satt inn windows cd-en.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har ett lite problem med laptopen min, den er akkuratt ny!

Laptopen er en Multicom JFL92+ med 200GB SATA 7200RPM 2.5"

Jeg prøvde og installere med XP home SP2, men fant ingen HDD. Samme skjedde med SP3.

Får heller ikke markert HDD`en i BIOS eller lignende.

Så hva skal jeg gjøre? skal jeg sende inn igjen? setter stor pris på raskt svar

Har du skrudd opp og forsikra deg om at HDDen sitter godt? En kjenning av meg som mottok en sammensatt-på-butikken laptop fikk heller ikke opp disk i BIOS. Det viste seg ganske enkelt at den ikke stod skikkelig i. Er bare en skru og svært lett å sjekke, verdt å titte på før du sender inn iallefall.

Er PCen helt ny er det jo særdeles rart om HDDen er defekt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det som kan skje om han åpner den bærbare og så må sende den inn så kan de kanskje se at den har blitt åpnet og så påstå at det er hans skyld at den er ødelagt, derfor jeg ikke anbefalte dette. For det er veldig kjedelig om dette skjer når det er en ny pc.

Men det er jo mulig og sjekke bare om disken sitter skikkelig fast.

Lenke til kommentar
Det som kan skje om han åpner den bærbare og så må sende den inn så kan de kanskje se at den har blitt åpnet og så påstå at det er hans skyld at den er ødelagt, derfor jeg ikke anbefalte dette. For det er veldig kjedelig om dette skjer når det er en ny pc.

Det er en skru på undersiden som åpnes med vanlig skrujern, og ingen kan noensinne se om du har åpnet den med mindre du er besatt på å bruke feil størrelse skrujern ellerno ;).

Du voider ikke noen garanti ved å åpne den i teorien heller, det er fullstendig lovlig å åpne/skifte rambrikker og disk og fortsatt sende PCer til rep, noe jeg har gjort to ganger med min HP nc8000 som har både ny hdd og skifta rambrikker (og ødelagte skruer fordi jeg har gjort ovennevnte :p).

Lenke til kommentar

Skal sjekke om harddisken sitter ordentlig i nå!

Er lur nok til å ikke bryte noen segl eller klistremerker, siden den er helt ny.

Og svar til din forige post, donnie, booter fint opp fra windows xp cd'n, og når jeg trykker enter for å starte xp-instalasjonen kommer det opp att windows ikke fant noen harddisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Grunnen til at jeg sa det var samme grunn som deg at jeg gikk litt for hardt til med skrujernet på min ødelagt bærbare så når er skruene ganske ødelagt så det ekke mulig og åpne pc-en helt mer.

Men den fungerer ivertfall for nå så da er det greit.

On topic:

vis du skal åpne den vær forsiktig og bruk riktig skrujern og pass godt på skruene og skru forsiktig på plass igjen så du ikke mister noen ting.

Lenke til kommentar

Det er en skru på undersiden som åpnes med vanlig skrujern, og ingen kan noensinne se om du har åpnet den med mindre du er besatt på å bruke feil størrelse skrujern ellerno ;).

Du voider ikke noen garanti ved å åpne den i teorien heller, det er fullstendig lovlig å åpne/skifte rambrikker og disk og fortsatt sende PCer til rep, noe jeg har gjort to ganger med min HP nc8000 som har både ny hdd og skifta rambrikker (og ødelagte skruer fordi jeg har gjort ovennevnte :p).

HDD`en satt skikkelig i. bah, jaja, vente til mandag og ringe support og se hva de sier. :)

Takk for hjelpen og den raske responsen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Bare hyggelig og kunne hjelpe deg.

Kjempe fint at du svarte så raskt på svarene/spørsmålene vi skrev da gjør det jobben lettere for alle parter.

Ring litt tidlig så slipper du kanskje så lang kø

Håper det løser seg fort for deg.

Lykke til

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...