Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Opera/Netscape/Explorer/andre(?), hva foretrekker du?


Anbefalte innlegg

PS: Anders Leipsland, du kan bruke Ctrl+W for å lukke kun vinduer. Funker i en haug andre programmer også, som acrobat, photoshop osv.

 

Jepp default i Opera er F4+ctrl og w+ctrl definert som "close page", men jeg personlig liker å kunne lukke vinduer med alt+q derfor har jeg lagt til denne tastekombinasjonen. Dette er noe av det geniale med Opera, du kan editere noen enkle filer slik at Opera er tilpasse deg. Tastekombinasjonene ligger forøvrig i input.ini Vil du forandre på denne så er det bare å åpne den i Notepad :)

 

Vil du kunne søke i imdb, allmusic guide, forumet, prisguiden, kvasir osv fra adresselinjen? Ikke noe problem, bare å redigere search.ini det og legge til din favorittsøkemotorer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bruker Opera (7.03), men må av og til over på IE(6.0) :( - men da melder savnet etter mouse-gestures seg fort...  ikke skjelden jeg ikke fårstår hvorfor jeg ikke går "back" når jeg trykker høyre-venstre museknapp....  eller skal åpne linker i nye bakgrunnsvinduer :-?

samma her

Lenke til kommentar

Avant browser, en "Operafisering" av IE (=IE med nytt bruker grensesnitt). Ellers brukte jeg Opera 7.01, men etter at jeg gjorde ettellerannet (registeret?) :oops: med maskina vil ikke noen 7.xx virke, bare Opera 6.5 :cry: .

Vil gjerne bruke Opera 7.03!

Når jeg prøver å kjøre Opera 7.xx kommer "opera.exe" opp i task manager, men ingenting vises på skjermen :-?

Kjører WinXP pro

Lenke til kommentar

Opera er altfor treg og stor. .

Den er jo nesten oppe i samme størrelse som IE.

 

Vi snakket vel om browser her og ikke email prog o.s.v.

Disse multifunksjons greiene som Opera og lignende

er store og trege.

 

Phoenix parser sidene ca 4 ganger raskere en

Opera og ca 8 ganger raskere en IE.

 

En side som tar 4sec i Opera tar under 1 sec i Phoenix.

Lenke til kommentar

Når jeg lager websites, bruker jeg Opera for det meste. Så sjekker jeg at dem også funker perfekt i Mozilla. Så sjekker jeg at IE 6.xx ikke støtter HTML v3.2 fullstendig, blir frustrert, og prøver å få siten til å funke i IE.

Flere prosjekter har jeg rett og slett måtte gi opp på grunn av IE's manglende støtte for W3-standarder. Er det ikke fantastisk?

Lenke til kommentar
opera men det falt ikke i smak også er det jo mye "feilvisning" på diverse sider med opera...kan jo nevne yaxay.com som en av dei sidene med masse feilvisning som eg personlig liker å browse på(ikke kom og fortell meg at dette er også en av dei sidene som er dårlig kodet av amatører).

.

 

Bare for å si det sånn at det er ikke bare opera sin skyld at sidene ikke vises riktig.. msn.com blir heller ikke vist riktig men det er fordi mcrosoft har satt op siden for at den skal feilvises i opera...

 

 

Smal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...