Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Opera/Netscape/Explorer/andre(?), hva foretrekker du?

Anbefalte innlegg

Hvilken browser ville DU hatt på din PC?

Og hvorfor?

Selv har jeg knotet rundt med MS Internett Explorer 5.5 men synes det er noe bull av og til :o Popup og skifte av Startside (uten at jeg har gjort noe?), treg (mulig det er PC'n min?), skriver jeg en feil i locationfeltet dukker det opp en søkeside... etc etc

Og ikke minst... hvorfor kan jeg ikke definere selv hvor jeg skal legge bokmerkene mine? (eller er det jeg som ikke har fulgt med i timene?)

Har Win98SE, men opgraderer i disse dager til WinXP Home Edition... Mulig det er dumt at jeg ikke går rett på WinXPPro??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker Opera og det største minus jeg finner er at hver gang jeg skal surfe fra en maskin uten Opera så pines jeg.

Orker ikke skrive alle argumentene for Opera, det er gjort i nok tråder nå, men det har med at Opera kan tilpasses deg istede for at du må tilpasse deg browseren din.

Når jeg har posta denne tråden skal jeg trykke alt+q for å lukke vinduet. Den shortcuten lagde jeg selv enkelt ved å redigere input fila til Opera. Genialt :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker Mozillla, både i windows og linux. Jeg hadde brukt Opera hvis det ikke hadde vært for reklamen, synes den er litt i veien. Men det er jo en smakssak :)

Etter at jeg ble vant til tabs så har jeg ikke orka å gå tilbake til IE. Dessuten synes jeg IE er litt tregere enn andre browsere.

Lenke til kommentar

Bruker Opera (7.0)

Fordi

skriv w (downloads.com) g (www.google) skriver bare den bokstave n foran så søker den på de plassene.

Hvis den krasjer (veldig sjeldent) kan du starte på de sidene du var på når du går inn igjen.

er noen flere grunner som jeg ikke kommer på i farten (husker ikke hvilken bugs den retter opp i forhold til IE.

Legger popups nede på linja (eller de kan slås av)

++

minus

- irritenede å bruke IE på andre maskiner

- enkelte sider påstår at det blir feil når jeg bruker Opera (bla. CDON.com), men det er bare å identifisere med IE

Så min anbefaling er Opera.

Lenke til kommentar

Blir vell mye en vanesak...uansett i.e 6 for min del,vet ikke heilt hva det er med opera men det falt ikke i smak også er det jo mye "feilvisning" på diverse sider med opera...kan jo nevne yaxay.com som en av dei sidene med masse feilvisning som eg personlig liker å browse på(ikke kom og fortell meg at dette er også en av dei sidene som er dårlig kodet av amatører).

Skulle eg ha valgt noe annet en i.e i dag så må det for min del ha vert mozilla 1.3.

Lenke til kommentar

bruker Opera (7.03), men må av og til over på IE(6.0) :( - men da melder savnet etter mouse-gestures seg fort... ikke skjelden jeg ikke fårstår hvorfor jeg ikke går "back" når jeg trykker høyre-venstre museknapp.... eller skal åpne linker i nye bakgrunnsvinduer :-?

Lenke til kommentar
Blir vell mye en vanesak...uansett i.e 6 for min del,vet ikke heilt hva det er med opera men det falt ikke i smak også er det jo mye "feilvisning" på diverse sider med opera...kan jo nevne yaxay.com som en av dei sidene med masse feilvisning som eg personlig liker å browse på(ikke kom og fortell meg at dette er også en av dei sidene som er dårlig kodet av amatører).

Da er det kanskje bare meg da, som ikke ser store forskjellen i Opera 7.03 og IE 6.0 på den sida der? Eneste jeg ser er at det 'mangler' ei grå linje ut på høyrekanten. Den som skiller det svarte fra det blå.

Er vel stort sett enig i at det er en vanesak. For min del sitter jeg klistra til Opera. Pga det meste. :) Aller mest pga mulighet for open in background, det er helt GENIALT på forum, bare kikk nedover lista med ting du er interesert i, for deretter å ctrl+shift klikke alt du kommer over. I stedet for at du i IE må åpne i et nytt vindu du må minimere for å få muligheten til å åpne nye (fra sida du kom fra).

PS: Anders Leipsland, du kan bruke Ctrl+W for å lukke kun vinduer. Funker i en haug andre programmer også, som acrobat, photoshop osv.

Lenke til kommentar

Har IE seff(tvang :evil: ), Opera og Netscape

Må si jeg liker Opera best!! :woot:

Killer Pop-ups.. Greiere å skife mellom sidene... kule skins..

Men dessverre lever vi i en microsoft verden.. slik at noen sider krever IE.. :evil:

Bruker også Opera på Linux.. Fins ikke bedre.!! :woot:

Lenke til kommentar

Hjemme, the_ruthless; Opera. Siste versjon. Pluss Mozilla til testing av nettsider og IE til dårlig snekra sites.

Hjemme, newbeg; Opera. Pluss IE, sånn at mamma kan bruke Nettbanken (Fokus). Og hvorfor i svarte den bare funker i IE (såvidt jeg har sett) aner jeg ikke. Men det provoserer meg utrolig mye!

Skolen, Mac; Mozilla, siste versjon. IE 5.2. Opera er så lørve-treigt til Mac OS X at jeg ga opp. (Pluss at jeg opplevde nye, idiotiske kræsj på Mac'en i dag. Skal ikke uttale meg om hvor mye jeg hater Mac OS X og Mac-fanatikere.)

Opera er supert. Og jeg skulle ønske folk lærte seg mer å bruke åpne standard istedetfor MS-spesifikke dokumenter og koder, og sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...