Gå til innhold

Verdens verste trådløse nettverk?

Anbefalte innlegg

For det første vil jeg beklage forferdelig emnetittel men kom ikke opp med noe bedre. Nå er jeg så frustrert at jeg nesten gråter!

Har hatt en Linksys WRT54G helt siden Bluecom startet å levere nett til oss (ikke spør meg hva for slags selskap det er .. Het noe sånt sist vi snakke med dem i allefall :p). Den fungerer ok, men bare ok. Maskinene våre kommer seg på nett men detter til stadighet ut så jeg må gå ned og dra ut strømmen et par ganger for at den skal fungere igjen. Har en PlayStation3 som står ved siden av maskinen min. Når den prøver å komme seg på nett detter maskinen ut. Skulle den til slutt komme seg på nett, og at min datamaskin er på nett, vil det bare være slik til jeg restarter en av enhetene.

Vi har et relativt stort hus. tre etasjer på ca. 100m2 hver. I dette huset er utstyret plassert ca. slik:

post-88313-1218317930_thumb.jpg

(beklager dårlig Paint-tegning)

Alle disse maskinene trenger å være på nett til en hver tid.

Problemet har etterhvert blitt så stort at vi kjøpte en Linksys WRVS4400N (som jeg tidligere har skrevet om på forumet). Denne har vi ikke hatt noe hell med annet enn den har gitt mye større dekningsgrad, men ikke ville fungere skikkelig! Den var stilt inn med B/G/N så alle enheter skulle komme på nett. Men, nei! Den ville altså ikke gi de forskjellige enhetene riktig "informasjon" om nettverket! Klarte å få to maskiner på nett samtidig, klarte å få mange maskiner på samtidig, men med en gang jeg endret navn, satte på passord e.l. noe som unvek fra standard instillinger (jeg slettet selvfølgelig ruterprofilen på enhetene først) ville den ikke lenger! Venter nå på svar fra Amentio.no (har ventet i to uke alt!) om retur.

Skylles alt dette huset? Er to bad her, kan det skyldes problemet? Kan dere tenke noen bedre løsning for dette en trådløst nett, ville LAN via strømnett fungert bedre (sammen med en ruter selvfølgelig, tilfelle man tar med maskin ut til stuen e.l.). Jeg vet, eller antar, at den nye ruteren har produktfeil, men er likevel grusomt irriterende at den ikke ville fungere skikkelig heller.

I bunn og grunn er spørsmålet: Hvordan skal jeg få til et stabilt hjemmenettverk i dette huset? :S

Takker for all støtte, både moralsk og teknisk! Har du ingenting å komme med er jeg likevel glad for at du tok deg tiden til å lese om en stakkars nerd lidelser! :p

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Er din playstation 3 koblet til nettet konstant? for vis den er kan det hende den belaster nette så mye at det detter sammen eller og kutter nette til de andre.

Driver du med nedlasting via bittorent klienter kan det også kvele linja de for alle andre pc-er.

Jeg ville trekt ut playstation 3 og se om det hjelper så ville jeg oppdatert rutern sitt firmware vis dette er mulig gå til produsenten sin nettside og velg rutern din så er det nok en guide hvordan du skal oppdatere firmware.

Vis ikke noe av dette hjalp så ville jeg sjekket at kablene sitter skikkelig i rutern, vis en av plast festene til nettkablene er knekt så kan det hende den detter ut så du mister internett, vis en av de er knekt dra og kjøp en ny kabel som har plast festene i begge ender så den sitter fast fra modem til rutern din.

Vis ikke dette hjelper så oppdater driverne til alle pc-ene i nettet og ikke last ned noe som helst og se om dette hjelper.

Skru av kryptering vis du har dette på og se om dette gjør nettet ditt stabilt igjen,

Vis de forskjellige pc-en har svak kontakt med rutern så vil du oppdage at de kanskje detter inn og ut ikke får kontakt.

Lenke til kommentar

Ruteren var ustabil før jeg kjøpte PS3'n min. Alle maskinene har siste drivere og ruteren har siste firmware. Har ofte problemer når noen bruker bittorrent, ja. Sjekket alle kabler. Nettet er like ustabilt uten kryptering :p

Tror egentlig det har med de trådløse signalene å gjøre! Det er nemlig alltid dårlig, på alle maskiner. PS3'n viser på maks 40% signal, og det er skjelden!

Den nye ruteren hadde mye bedre signal men ville som sagt ikke dele ut riktig IP'er o.l. når det gjaldt trådløst. Det jeg lurer på om kanskje kan fungere bedre er LAN over strømnettet opp til et sted mer sentralt i huset og heller ha ruteren der. Vet ikke om noen vet om noen gode løsninger rundt dette. Takk for hjelpen så langt, donnieakalefty! Du aner ikke hvor mange år jeg har måttet leve under slike omstendigheter :p *synes synd på seg selv..* gått på helsa løs.. Man blir sint når nettet detter ut idet du skal skyte noen på CS e.l. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er bare og synes synd på seg selv for det er sjeldent noen andre som gidder hehe.

Det du gjør er stikk til chlas ohlson på mandag og kjøp en lang nettverks kabel og trekk den inntil veggene og legg den godt skjult og så plaserer du rutern midt i huset eller mest i midten der hvor den trenger og stå så alle får bedre kontakt med den.

Det hjelper lite og ha en ruter boks i en ende av huset vis det er den andre delen av huset som trenger internett kontakten.

Og vis det ikke hjelper og flytte rutern mer i stua så kan du jo allids returnere kablene, sjekk at du peker de antennen opp i været og ikke nedover eller til siden og sånt hehe. Burde ha lite og si men vis du har dårlig signal så kanskje det hjelper litt og la de peke rett vei.

Lykke til

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Bare hyggelig og kunne hjelpe deg.

Lykke til med internetten din og den blir nok mer stabil vis du får sterkere signal til de forskjellige tingene i nettet ditt.

Lykke til med kjøp av nettkabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...