Gå til innhold

Acer Aspire 7730G - Noen spørsmål

bergen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg regner med å bestille en Acer Aspire 7730G på mandag, men da denne er ganske så ny finner jeg ingen test på den.

Er det noen der ute som har denne og som kan anbefale/fraråde meg å kjøpe den?

Skjermoppløsningen er på 1440x900 Er dette litt lavt, eller er den god nok for en 17"?

Maskinen skal bla. brukes til Word of warcraft. Hvilke grafikkinnstillinger vil den kunne klare å kjøre med?

Jeg har også kommet over HP Pavilion dv5-1095 og har blitt litt usikker på hvilken jeg skal velge, da skjermstørrelsen ikke har så mye å si.

Hvordan er kvaliteten på Acer og HP for tiden? Er det mange feil og mye tull eller kjører de godt nok?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en 7730G som jeg fikk for få dager siden etter først å ha angret på min første 6920G som hadde dårligere prestanda til samme pris. Acer 6920G var riktignok mer påkostet i utførelse og materialkvalitet med en fantastisk touchpad og touch multimediapanel. Men tastaturet var sinnsykt glatt på 6920G.

Har en positiv opplevelse av 7730G. Den kjører Crysis i 1028 x 768 uten problem, og det er vel noe av det mest krevende innen spill for tiden? Oblivion går i 1440x900 uten problem. Skjermen er lysterk og helt OK.

Kvaliteten virker bra. Min gamle Dell Inspiron 9400 virket mer solid og kraftigere plast og metall, men var mye tyngre...

I forhold til både HP Pavilion og Asus som nevnes her så har 7730G numerisk tastatur, større batteri og bedre eller like god skjermoppløsning. Asus har dessuten GS kortet som er lavere spesifisert enn GT.

Acer stapper maskinen full av 3 parts programmvare i 60 dagers trialversjon. Har sikkert sittet 2 timer og avinnstallert masse preinstalled skit som sikkert ingen er interessert i å betale for.

Endret av Anaesthesis
Lenke til kommentar
Maskinen skal bla. brukes til Word of warcraft. Hvilke grafikkinnstillinger vil den kunne klare å kjøre med?

Selv er jeg en aktiv wow gamer. 7730G har ingen problemer med å kjøre wow på fult men fps'en kan variere i forhold til hva du driver med og hvor du er. I shatt ligger jeg som oftest på rundt 50-60 fps, men i raids er det enkelte situsjoner den er nede i 20-30 fps. Men generelt sett syn jeg dette er en super maskin til å kjøre wow på.

Lenke til kommentar

Har bestillt Acer 7730G, men er for så vidt skeptisk til at pcen kun blir solgt med Vista 32-bit i Norge.

I følge leverandør koster 64-bit 950,- men da med egeninstall.

Tilbakemelding på 7730G vil følge.

Tilbakemelding: Heilt ok spill-pc, men som eg skriv i posten lenger nede har den treig oppstart.

Endret av VroD
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Greit så har eg no skaffa meg ein Acer 7730G.

Er godt fornøgd men oppstarten kunne vært bedre.

Det vil sei at før den kjem til windows kan den finne

på å enten bruke lang tid eller berre stå med svart skjerm.

Ctrl-alt-del, så starter den normalt.

Om nokon har forslag eller endelig løysing på korleis eg kan

fikse denne pcen til å starte normalt tar eg gjerne i mot råd.

Endret av VroD
Lenke til kommentar

Så ingen som har peiling på korleis man forbedrer oppstarten?

Vurderer å koble vekk minnetelling, men veit ikkje om det har nåke å sei.

Har forstått det slik at det ikkje er uvanlig med Acer-pcer som har treg oppstart.

Endret av VroD
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...