bergen Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hei! Jeg regner med å bestille en Acer Aspire 7730G på mandag, men da denne er ganske så ny finner jeg ingen test på den. Er det noen der ute som har denne og som kan anbefale/fraråde meg å kjøpe den? Skjermoppløsningen er på 1440x900 Er dette litt lavt, eller er den god nok for en 17"? Maskinen skal bla. brukes til Word of warcraft. Hvilke grafikkinnstillinger vil den kunne klare å kjøre med? Jeg har også kommet over HP Pavilion dv5-1095 og har blitt litt usikker på hvilken jeg skal velge, da skjermstørrelsen ikke har så mye å si. Hvordan er kvaliteten på Acer og HP for tiden? Er det mange feil og mye tull eller kjører de godt nok? Takk Lenke til kommentar
AK060392 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Kan ikke svare deg på noen av spørsmåla, men jeg tenkte også på å kjøpe 7730G, men det endte til slutt på asus m50vm. (15,4" med talltastatur faktisk ;P) Lenke til kommentar
Lord Baconost Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Har en 7730G som jeg fikk for få dager siden etter først å ha angret på min første 6920G som hadde dårligere prestanda til samme pris. Acer 6920G var riktignok mer påkostet i utførelse og materialkvalitet med en fantastisk touchpad og touch multimediapanel. Men tastaturet var sinnsykt glatt på 6920G. Har en positiv opplevelse av 7730G. Den kjører Crysis i 1028 x 768 uten problem, og det er vel noe av det mest krevende innen spill for tiden? Oblivion går i 1440x900 uten problem. Skjermen er lysterk og helt OK. Kvaliteten virker bra. Min gamle Dell Inspiron 9400 virket mer solid og kraftigere plast og metall, men var mye tyngre... I forhold til både HP Pavilion og Asus som nevnes her så har 7730G numerisk tastatur, større batteri og bedre eller like god skjermoppløsning. Asus har dessuten GS kortet som er lavere spesifisert enn GT. Acer stapper maskinen full av 3 parts programmvare i 60 dagers trialversjon. Har sikkert sittet 2 timer og avinnstallert masse preinstalled skit som sikkert ingen er interessert i å betale for. Endret 10. august 2008 av Anaesthesis Lenke til kommentar
Mokado Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Maskinen skal bla. brukes til Word of warcraft. Hvilke grafikkinnstillinger vil den kunne klare å kjøre med? Selv er jeg en aktiv wow gamer. 7730G har ingen problemer med å kjøre wow på fult men fps'en kan variere i forhold til hva du driver med og hvor du er. I shatt ligger jeg som oftest på rundt 50-60 fps, men i raids er det enkelte situsjoner den er nede i 20-30 fps. Men generelt sett syn jeg dette er en super maskin til å kjøre wow på. Lenke til kommentar
VroD Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Har bestillt Acer 7730G, men er for så vidt skeptisk til at pcen kun blir solgt med Vista 32-bit i Norge. I følge leverandør koster 64-bit 950,- men da med egeninstall. Tilbakemelding på 7730G vil følge. Tilbakemelding: Heilt ok spill-pc, men som eg skriv i posten lenger nede har den treig oppstart. Endret 29. september 2008 av VroD Lenke til kommentar
UBER2 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 også tenkt å kjøpe mg en av disse, ACER 7730G eller HP Pavilion dv5-1095. ACER'n har bedre lydkort og har 1.6 " større skjerm. men HP'en er litt billigere. Lenke til kommentar
VroD Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Greit så har eg no skaffa meg ein Acer 7730G. Er godt fornøgd men oppstarten kunne vært bedre. Det vil sei at før den kjem til windows kan den finne på å enten bruke lang tid eller berre stå med svart skjerm. Ctrl-alt-del, så starter den normalt. Om nokon har forslag eller endelig løysing på korleis eg kan fikse denne pcen til å starte normalt tar eg gjerne i mot råd. Endret 29. september 2008 av VroD Lenke til kommentar
VroD Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Så ingen som har peiling på korleis man forbedrer oppstarten? Vurderer å koble vekk minnetelling, men veit ikkje om det har nåke å sei. Har forstått det slik at det ikkje er uvanlig med Acer-pcer som har treg oppstart. Endret 29. september 2008 av VroD Lenke til kommentar
myztical Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Kan man legge inn windows XP på denne??? har en 5720zg som jeg har lagt inn xp på som går som bare det etter litt kludring, men føler for å oppgradere litt nå.. og vil gjerne ha XP på pcn jeg skaffer meg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå