Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bygge om Hiace fra 5 til 7 seter

ariman

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 1999 modell hiace kombinert bil 4x4 lang utgave med 2 seter foran og 3 bak + ett gigantisk bagasjerom.

Pga familieforøkning så trenger jeg flere seter, og jeg ønsker ikke å ha noen unger foran i en 3 + 3 konfigurasjon, så jeg ønsker å få en 3 + 3 + 2 sete konfigurasjon.

Jeg trodde det var firmaer som gjorde dette, men jeg finner ingen . Er det noen som har noen tips om noen firmaer som jeg kan kontakte? Toyota forhandler og importør kunne ikke hjelpe, og baksete spesialisten ville kun ta på seg jobben med å sette inn setene, ikke sette inn bakruter og kle inn bilen o.l.. Auto Link som bygde om bilen i sin tid er ikke interessert i å ta jobben.

Jeg er ute etter ett firma som tar hele jobben og og sørger for godkjenning hos biltilsyn for ombyggningen.

Jeg var for ett par års tid siden i kontakt med en salmaker som kunne ta jobben men har mistet nummeret og finner ikke dette firmaet igjen.

Jeg er veldig fornøyd med bilen og ser ingen grunnn til å bytte bil. De nye hiace'ene selges heller ikke med 4x4 som jeg er avhengig av.

Tips til firmaer som kan kontaktes mottas med takk!

Ari

Endret av ariman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en HiAce 97 modell 4x4 selv som jeg har bygget om fra 3 til 6 seter (3 foran og 3 bak). Da jeg var innom biltilsynet for å få hvite skilter nevnte de at hvis bilen hadde vært 2 år nyere ville jeg ikke fått arbeidet godkjent.

Hvis bilen din er fra 1999 eller nyere må den ha orginale sete-fester i gulvet + at setene må være orginale og det må brukes orginale beltefester. På min 97 modell kunne jeg bare borre hull i gulvet og bolte fast baksetet. Vet ikke hvor nye disse reglene er, men de kom sikkert etter at du fikk bygget om din bil. Vil anbefale deg å kontakte biltilsynet å forhøre deg om reglene slik at du ikke bruker masse penger på arbeid du ikke får godkjent hos dem.

De nye HiAcene kommer med 4x4: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Tror ikke du får kombinertbilene (med bakseter) med 4x4. Har enda ikke sett noen.

Lenke til kommentar
Tror ikke du får kombinertbilene (med bakseter) med 4x4. Har enda ikke sett noen.

Avskummet i finansdep har etter lang tids jobbing fått fjernet kombinertbiler som avgiftklasse, nå må du kjøpe de som personbil, måtte de avgiftskåte byråkratene brenne langsomt.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Lafinto var godt tips. De krever at jeg snakker med biltilsynet først og fikser kravspek. Da er det jeg som står for godkjenning. Ikke helt som jeg hadde håpet på, men det er det nærmeste jeg kommer !

Det jeg mente med firehjulstrekk var at 8 seteren ikke selges som firehjulstrekker.

Ari

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...