Velkopopovicky Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) I denne tråden diskuterer vi renta. Jeg vurderer å flytte en del oppsparte laken fra Sparebanken over i Glitnir. Man får 7% rente om man låser pengene til juni neste år. Man kan også sette de inn på sparekonto til 6,65%. I den forbindelse lurer jeg på om det er ventet at renta vil stige fram mot sommeren, og i tilfelle hvor mye? Vil dere anbefale meg Glitnirs sparekonto (6,65%) eller fastrentekontoen (7,00%)? Endret 9. august 2008 av Velkopopovicky Lenke til kommentar
Zirgo Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Vil anbefale deg å lese følgende artikkel: http://e24.no/makro-og-politikk/article2584537.ece hvor det blant annet fremkommer at "Norges Banks analyser antyder at renten blir liggende på dagens nivå eller kanskje noe høyere det nærmeste året. Analysen antyder at det er 50 prosent sjanse for at det kommer enda en renteøkning til høsten, trolig i oktober, slik at styringsrenta vil komme opp i 6 prosent.". Skulle det komme mer enn 1 renteøkning til i løpet at året, vil jeg anbefale deg å sette pengene i en sparekonto med flytende rente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå