Gå til innhold

Thrustmaster AFB2 FF noe å samle på eller bare plastikk?

Anbefalte innlegg

Har vurdert å bytte ut min gamle HOTAS mot noe nyere som faktisk lar seg programmere på en PC nyere enn '98. Det finnes 3 stikker i markedet som jeg anser som aktuelle og det er Thrustmaster HOTAS (Dyrt! pluss krever separate rorpedaler), Thrustmaster Afterburner 2 FF (Bra med funksjoner, men mistenkelig billig..) eller Saiteks X45 stikke - dvs fettern til stikka jeg allerede har. Egentlig vet jeg jo hva jeg vil ha, nemlig Saitek'en, men den selges ikke i Norge på noen steder som annonserer på Internett og da blir det temmelig håpløst å grave fram den ene butikken av 100 som faktisk selger stikka. Dermed er det mest realistiske alternativet AFB2'en, men jeg frykter at dette kan være litt katta i sekken.

For det første: Twist-rudder er jeg grunnleggende skeptisk til, fordi jeg har en følelse av at man lett kan vri på stikka uten å ønske det og dermed f.eks rykke nesa ut av lage eller gå i spinn. Kan noen som har stikka gi litt info om hvor lett det er å vri den uten å ville det?

Dernest: Da jeg testa stikka litt hos den lokale pusher'n (ja datastash altså..) virka den veldig lett og plastikk.. hvor robust er den egentlig? Den stikka jeg har i dag sleit jeg ut potensiometera på etter noen år, og det er jo forsåvidt ikke så rart ettersom jeg har spilt en del IL2 sturmovik etterhvert.. hehe, men uansett så må ting tåle litt slitasje ellers er det jo penger ut av vinduet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...