Gå til innhold

Startet Ny Data Butikk


Anbefalte innlegg

Mye dårlig kritik, men tas til etteretning.

 

når det gjelder sammenligning med komplett så synes jeg det er litt hardt. Selvfølgelig så er jeg enig at de har en bedre nettside, men som jeg har sagt tidliger så er siden ment som informasjonskilde frem til vi har en fungerende nettbutikk, det er nemlig ikke gjort på 5 min. å legge opp ca 50 000 produkter med en fungerende og bra løsning.

 

som tidligere sagt så jobber jeg med muligheten om levert nettbutikk fra distributør.

jeg jobber også med muligheten for å kjøre hele greia i oscommerce, nettbutikk og informasjon.

Øh. Mye dårlig kritikk..? Fordi jeg er ærlig om hva jeg mener om nettsiden din?

 

Sammenlikningen med Komplett.no er relevant, siden dere deler samme marked. Siden din er overhodet ikke tilstrekkelig, den skiller seg rett og slett bare ut som en dårlig nettside sammenliknet med andre nettbutikker som selger datautstyr. Hvordan har du tenkt til å tjene nok penger til å holde det gående med denne nettsiden? Hvem med vettet i behold ønsker å kjøpe varer derfra?

 

Du fremstår som useriøs med nettsiden din, og du bør gjøre noe med det. Se også disse innleggene for flere tips om hva du bør gjøre med nettsiden din.

beklager med det var ikke ment slik.

det er jo dårlig kritikk som gjør at man kan forbedre ting.

 

skal revurdere siden med nytt design.

 

kan heller poste her når jeg har fått oppdatert for eventuelle komentarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dere mistforsto hverandre.

Lokaltog trodde at du mente at han gav dårlig kritikk. At kritikken hans var dårlig.

Men det du mente var at Lokaltog, ga god kritikk. Men du forsto at siden kunne forbedres og så at mesteparten av kritikken vendte nedover så derfor sa du "Dårlig kritikk"

 

Det var ikke dårlig kritikk du gav lokaltog

men kritikken du gav siktet til alt som kunne forbedres.

 

Riktig?

Lenke til kommentar
Tror dere mistforsto hverandre.

Lokaltog trodde at du mente at han gav dårlig kritikk. At kritikken hans var dårlig.

Men det du mente var at Lokaltog, ga god kritikk. Men du forsto at siden kunne forbedres og så at mesteparten av kritikken vendte nedover så derfor sa du "Dårlig kritikk"

 

Det var ikke dårlig kritikk du gav lokaltog

men kritikken du gav siktet til alt som kunne forbedres.

 

Riktig?

det stemmer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gammel tråd, men jeg må bare kommentere at det er jo faktisk feil at mva ikke blir fakturert, og at varene er avgiftsfrie... Det vil jo si at man ikke betaler mva, og det gjør man vitterlig...Dessuten tror jeg vel at du kan spesifisere mva, men du(j-consult) kan ikke trekke den fra før du kommer opp i 50' i omsetning. Hva skal da et evt firma som handler fra deg gjøre hvis ikke mva er spesifisert? Regne det ut selv?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gammel tråd, men jeg må bare kommentere at det er jo faktisk feil at mva ikke blir fakturert, og at varene er avgiftsfrie... Det vil jo si at man ikke betaler mva, og det gjør man vitterlig...Dessuten tror jeg vel at du kan spesifisere mva, men du(j-consult) kan ikke trekke den fra før du kommer opp i 50' i omsetning. Hva skal da et evt firma som handler fra deg gjøre hvis ikke mva er spesifisert? Regne det ut selv?

jeg får vel forklare regler og praksis rundt dette.

 

ny oppstartede firaer starter uten å være registrert i medverdiavgifts manntallet.

for å bli registrert der må omsetningen passere 50 000,- (utgående faktura)

frem til registrering i mva manntallet, skal det ikke faktureres mva, siden bedriften ikke sender inn mva oppgjør.

 

ved første faktura som passerer 50 000, skal registrering i mva manntallet gjøres, og mva skal faktureres på hele faktura som overskreder 50 000.

hvis faktua sendes før registrering i mav manntallet, kan faktura sendes eks mva og mva da etterfaktureres.

 

i praksis vil dette si:

 

før registrering i mva mantallet:

firmaet får bestilling på 2 arbeidsstasjoner og 1 server + installasjon og implementring av utstyr til en bedrift.

 

innkjøpt utstyr har en total pris på 25 000 + mva. (31 250 inkl. mva)

total lønn til ansatte er 10 000 for arbeidet

 

kunden vil da bli fakturert som følgende:

utstyr 32 000 (0% mva) (750 i fortjeneste)

arbeid 13 000 (0% mva)(3 000 i fortjeneste)

 

ut fra dette så er fortjenesten 3 750,-

og total faktura på 45 000

 

 

etter registrering i mva manntallet:

 

innkjøpt utstyr har en total pris på 25 000 + mva. (31 250 inkl. mva)

total lønn til ansatte er 10 000 for arbeidet

 

kunden vil da bli fakturert som følgende:

utstyr 25 750 eks. mva (750 i fortjeneste) totalt: 32 187,5

arbeid 13 000 eks. mva (3 000 i fortjeneste) totalt: 16 250

 

ut fra dette så er fortjenesten 3 750,-

og total faktura på 48 437,5

 

 

dette er det som er forskjellen.

 

 

grunnen til dette er at mva oppgjøret må sendes inn, der hvor man får fratrekk for mva på innkjøpte varer men må betale mva for solgte varer.

 

slik at hvis jeg kjøper en vare til 100 + mva og selger den vidre for 200 +mva så er jeg skyldig staten 25 i mva

 

25% av 100 = 25

25% av 200 = 50

50 - 25 = 25 = sum skyldig mva.

 

 

du nevner også i forbindelse med salg til firma for utregning av mva.

dette er den største bakdelen med systemet.

fima som handler av et firma som ikke er mva registrert får ikke refundert mva for innkjøpet da det ikke er spesifisert på faktura.

 

ergo nyregistrerte firma er ca 25% dyrere på alt ved salg til andre firma.

 

 

 

og til slutt så vil jeg da også nevne at firmaet Johnsens Consulting er allerede nå blidt registrert i mva. mantallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...