Gå til innhold

Startet Ny Data Butikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjekt med nye aktører. Men for det første er det ikke lov med direkte reklame her på forumet. Om dette er direkte reklame eller informasjon skal ikke jeg vurdere.

 

Uansett

 

Ang nettbutikken:

Alle priser er avgiftsfrie, ingen mva blir fakturert

 

Dette kan vel ikke stemme ?

 

Annonsene fra google vitner heller ikke om en seriøsitet spør du meg. Jeg mener en bedriftsom selv skal selge varer/tjenester ikke bør reklamere for andre på sine nettsider, om det da ikke er partnere.

 

Men, men... kjekt med nye aktører iallefall :)

Lenke til kommentar
Kjekt med nye aktører. Men for det første er det ikke lov med direkte reklame her på forumet. Om dette er direkte reklame eller informasjon skal ikke jeg vurdere.

 

Uansett

 

Ang nettbutikken:

Alle priser er avgiftsfrie, ingen mva blir fakturert

 

Dette kan vel ikke stemme ?

 

Annonsene fra google vitner heller ikke om en seriøsitet spør du meg. Jeg mener en bedriftsom selv skal selge varer/tjenester ikke bør reklamere for andre på sine nettsider, om det da ikke er partnere.

 

Men, men... kjekt med nye aktører iallefall :)

 

 

grunnen til dette er at firmaet er ny oppstartet, det er ikke lov til å fakturere mva før man har pasert en omsettning på 50 000,- dermed er vi nødt til å skrive det slik.

 

men det kommer til å bli forandret så snart firmaert er registrert i mva mantallet, noe som ikke er så lenge til.

Lenke til kommentar
To tips: rett opp alle "ord delings feila", eks: innen for -> innenfor, Elektro materialer -> elektromaterialer etc.

 

Og:

Johnsens Consulting, evt Johnsens consulting, ikkje Johnsen's.

 

Ja da har jeg rettet opp i dette.

 

Hvis dere finner noe mere så venligst si fra.

 

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Litt flisespikkeri: På hovudsida står det "Johnsens Consulting" og på nettbutikken har du glømt å oppdatera dette så det står "Johnsen's Consulting", småting, men helhetsintrykk:)

 

Kva meinast med at det ikkje er "lov" å fakturera moms før passerte 50 000,- i omsetning? Betyr det at kundene fram til de omset for meir slepp betala moms og dermed får varen billegare?

 

Det står at de kan tilby webhotell og epost. Her hadde det vore grett å kunne få meir info om domeneendelse i såfall, eller om ein må kjøpe domene sjølv, samt kva serveren kjører av maskinvare/programmer/os. Greitt å veta kva kapasitet ein får på serveren ein skal ha. Kanskje skriva opp eventuelle kvoter på opp/nedlasting.

Lykke til;-)

-Bergs

Lenke til kommentar

Det vanligste med slik fritak fra moms er å ta fullpris men å ta litt ekstra i lomma på de første 50k.. er det som er meninga med systemet for at man skal kunne få en litt lettere start på ting..

Folk tar særdeles lite godt på at prisene plutselig blir økt med 25% uansett hva det er...

 

Stiller meg forøverig tvilende til at forumstyret kommenterer denne saken og ikke kommenterer at dette etter min mening er reklame for en bedrift....

 

Musa

Lenke til kommentar
Litt flisespikkeri: På hovudsida står det "Johnsens Consulting" og på nettbutikken har du glømt å oppdatera dette så det står "Johnsen's Consulting", småting, men helhetsintrykk:)

 

Kva meinast med at det ikkje er "lov" å fakturera moms før passerte 50 000,- i omsetning? Betyr det at kundene fram til de omset for meir slepp betala moms og dermed får varen billegare?

 

Det står at de kan tilby webhotell og epost. Her hadde det vore grett å kunne få meir info om domeneendelse i såfall, eller om ein må kjøpe domene sjølv, samt kva serveren kjører av maskinvare/programmer/os. Greitt å veta kva kapasitet ein får på serveren ein skal ha. Kanskje skriva opp eventuelle kvoter på opp/nedlasting.

Lykke til;-)

-Bergs

 

sånn da har jeg oppdatert i nett butikken også, glemte den da den går gjennom mamut økonomi systemet.

 

når det gjelder MVA:

reglene sier at bedrifter som ikke er registrert i MVA-mantallet ikke har lov til å spesifisere MVA på faktura.

Men må fremdeles betale MVA på innkjøpt produkt.

Dermed er det ikke noen pris forskjell, med mindre du er bedrifts kunde og ønsker refundert MVA, bare det at det står ikke spesifisert MVA på faktura.

 

når det gjelder domene og webhotell så kommer det mere info der senere.

Det er et videre salg av tjenestene fra domeneshop, som hovedsaklig er tiltengt hvis det er ønske om drift av hjemmeside eller lignende.

Lenke til kommentar

Sammenlignet skjermen på prisgiuden og deres nettbutikk, dere har femmer i ledelse men det er så lenge det ikke er moms!

 

 

+ Hyggelig med ny butikk

 

 

- Likte ikke layouten på siden (se på komplett, de har lett oversiklig og fine sider)

- nettbutikken er ikke samme layout

 

 

 

Planer om å ta inn hvor mye?

 

 

feks hele nvidias 8000 serie? 9000 serie? 200gt serie?

 

feks hele atis 4000 serie og 3 serie?

 

 

Alle intel og amd cpuene? Hvor stor skal dere rett og slett være?

 

 

 

edit: alle nyere

Endret av Moffe247
Lenke til kommentar
Sammenlignet skjermen på prisgiuden og deres nettbutikk, dere har femmer i ledelse men det er så lenge det ikke er moms!

 

 

+ Hyggelig med ny butikk

 

 

- Likte ikke layouten på siden (se på komplett, de har lett oversiklig og fine sider)

- nettbutikken er ikke samme layout

 

 

 

Planer om å ta inn hvor mye?

 

 

feks hele nvidias 8000 serie? 9000 serie? 200gt serie?

 

feks hele atis 4000 serie og 3 serie?

 

 

Alle intel og amd cpuene? Hvor stor skal dere rett og slett være?

 

 

 

edit: alle nyere

 

for det først, det er ingen pris forskje på produktene nå og når vi blir MVA pliktig.

det som er forskjellen er hvordan beløpet blir ført på faktura. totalen blir samme.

 

når det gjelder layouten så kommer nok hjemmesiden og nettbutikken til å bli lik etter hvert. dvs. når vi har nettbutikken 100% oppe å går så vil all info om firmaet også komme der.

 

men det blir 2 layout frem til da.

 

når du snakker om at du ikke liker layouten, er det da på nettbutikken?

hvis det er det så er jeg egentlig enig, synes ikke den er topp, men er jeg er i dialog med distributøren min for muligheter for leveranse av nettbutikk fra dem.

 

 

slik som det drives i dag så sendes alt rett fra distributøren med DHL rett til kondene mine. derme har jeg ikke eget lager, og slipper utgifter med det og kan da gi bedre priser.

normal leveringstid eks til oslo er 1 dag for lagervarer ved bestilling før 1500

Lenke til kommentar
Sammenlignet skjermen på prisgiuden og deres nettbutikk, dere har femmer i ledelse men det er så lenge det ikke er moms!

 

 

+ Hyggelig med ny butikk

 

 

- Likte ikke layouten på siden (se på komplett, de har lett oversiklig og fine sider)

- nettbutikken er ikke samme layout

 

 

 

Planer om å ta inn hvor mye?

 

 

feks hele nvidias 8000 serie? 9000 serie? 200gt serie?

 

feks hele atis 4000 serie og 3 serie?

 

 

Alle intel og amd cpuene? Hvor stor skal dere rett og slett være?

 

 

 

edit: alle nyere

 

for det først, det er ingen pris forskje på produktene nå og når vi blir MVA pliktig.

det som er forskjellen er hvordan beløpet blir ført på faktura. totalen blir samme.

 

når det gjelder layouten så kommer nok hjemmesiden og nettbutikken til å bli lik etter hvert. dvs. når vi har nettbutikken 100% oppe å går så vil all info om firmaet også komme der.

 

men det blir 2 layout frem til da.

 

når du snakker om at du ikke liker layouten, er det da på nettbutikken?

hvis det er det så er jeg egentlig enig, synes ikke den er topp, men er jeg er i dialog med distributøren min for muligheter for leveranse av nettbutikk fra dem.

 

 

slik som det drives i dag så sendes alt rett fra distributøren med DHL rett til kondene mine. derme har jeg ikke eget lager, og slipper utgifter med det og kan da gi bedre priser.

normal leveringstid eks til oslo er 1 dag for lagervarer ved bestilling før 1500

 

 

 

Var på en moffe's account...

 

 

Er layoten på nettsiden jonsen consult eller noe som har litt gammel elektrovare sjappe farger. Svak brun og sånt

 

Selve nettbutikken der jeg kommer til og være har greie farger men kan tenke meg at det blir rotete når det kommer flere produkter og kategorier.

 

Har alltid ønsket meg en nettbutikk som har lignende som prisguiden, den er ufattelig lett og skjønne og ser fin ut. Ta en titt rundt på prisguiden og komplett så skjønner du hva jeg mener selv om de to er forskjellige.

 

 

Kjetil A Olsen

Lenke til kommentar

Tja, jeg ville aldri kjøpt varer eller tjenester fra nettsiden din. Den dårligste reklamen du har for bedriften din er sannsynligvis nettsiden.

 

- Hvor fant du ut at lysegul og lilla var en behagelig fargekombinasjon?

- Alt, alt for mye whitespace. Kjedelig, dårlig organisert og generelt lite pent å se på.

- Du burde be en kompis som kan norsk om å skrive teksten til nettsiden din for deg, for det kryr av grammatiske feil og dårlige formuleringer.

- "Webdesign by: Ove Gjøran Johnsen, Johnsens Consulting" - I don't care. Og det gjør heller ingen potensielle kunder.

- Fint at dere fører merkevarer - men hvilke varer er det dere selger? Selger dere kopimaskiner? Printere? Skjermer? Nettverkskort? Servere? Terskelen for å ta kontakt for å få en prisliste er alltid mye høyere enn om produktene ligger fremme med en gang jeg kommer inn på nettsiden. Hvis jeg er en person som skal ha datautstyr, så gidder jeg ikke å vente på å få en prisliste eller et pristilbud fra dere. Jeg, som alle andre, skulle ønske jeg hadde varene mine for tre dager siden - derfor velger jeg en annen nettbutikk med en gang.

- Helhetsinntrykket av nettsiden er dessverre svært dårlig. Den føles mangelfull, er ikke pen å se på, og jeg klarer ikke å ta en norsk bedrift som ikke mestrer språket vårt på alvor.

 

Et tips: Prøv å notere ned alle forskjellene du finner mellom din nettside og en større nettbutikk som f.eks. Komplett.no. Alle forskjellene du finner er de som gjør Komplett.no til en bedre nettside enn din, og dessverre også årsaken til at folk heller velger å kjøpe varene sine der.

Lenke til kommentar
Tja, jeg ville aldri kjøpt varer eller tjenester fra nettsiden din. Den dårligste reklamen du har for bedriften din er sannsynligvis nettsiden.

 

- Hvor fant du ut at lysegul og lilla var en behagelig fargekombinasjon?

- Alt, alt for mye whitespace. Kjedelig, dårlig organisert og generelt lite pent å se på.

- Du burde be en kompis som kan norsk om å skrive teksten til nettsiden din for deg, for det kryr av grammatiske feil og dårlige formuleringer.

- "Webdesign by: Ove Gjøran Johnsen, Johnsens Consulting" - I don't care. Og det gjør heller ingen potensielle kunder.

- Fint at dere fører merkevarer - men hvilke varer er det dere selger? Selger dere kopimaskiner? Printere? Skjermer? Nettverkskort? Servere? Terskelen for å ta kontakt for å få en prisliste er alltid mye høyere enn om produktene ligger fremme med en gang jeg kommer inn på nettsiden. Hvis jeg er en person som skal ha datautstyr, så gidder jeg ikke å vente på å få en prisliste eller et pristilbud fra dere. Jeg, som alle andre, skulle ønske jeg hadde varene mine for tre dager siden - derfor velger jeg en annen nettbutikk med en gang.

- Helhetsinntrykket av nettsiden er dessverre svært dårlig. Den føles mangelfull, er ikke pen å se på, og jeg klarer ikke å ta en norsk bedrift som ikke mestrer språket vårt på alvor.

 

Et tips: Prøv å notere ned alle forskjellene du finner mellom din nettside og en større nettbutikk som f.eks. Komplett.no. Alle forskjellene du finner er de som gjør Komplett.no til en bedre nettside enn din, og dessverre også årsaken til at folk heller velger å kjøpe varene sine der.

 

Mye dårlig kritik, men tas til etteretning.

 

når det gjelder sammenligning med komplett så synes jeg det er litt hardt. Selvfølgelig så er jeg enig at de har en bedre nettside, men som jeg har sagt tidliger så er siden ment som informasjonskilde frem til vi har en fungerende nettbutikk, det er nemlig ikke gjort på 5 min. å legge opp ca 50 000 produkter med en fungerende og bra løsning.

 

som tidligere sagt så jobber jeg med muligheten om levert nettbutikk fra distributør.

jeg jobber også med muligheten for å kjøre hele greia i oscommerce, nettbutikk og informasjon.

Lenke til kommentar

Jeg har enorme problemer med å se at en Mamut butikk skal kunne konurrere i det norske it-markedet. Hva er så spesielt med det dere gjør, slik at dere har bedre marginer enn andre?

 

Hvis du omsetter for en mill, og har en margin på 20%, så sitter du igjen med 200 000 i året. Hvordan skal du klare noe sånt med dette her?

 

Du kan rett og slett glemme 20% på nettbutikken, og selv 5% er optimistisk der. Da må du omsette for fire mill for å kunne leve like godt som en som sitter i kassa på Rema.

 

Tjenester er jo noe helt annet. Men siden forteller lite om hva slags tjenester dere kan tilby, og særlig hva dere, eller mest trolig bare du, er god til. Referansene sier meg hva jeg ikke skal bruke deg til: Webdesign.

 

Mulig du har kvaliteter, egenskaper, eller kunnskaper som ikke kommer frem på disse nettsidene, men hvis jeg skal kunne gi deg gode tilbakemeldinger trenger jeg å vite hva du er god på.

 

Frode

Lenke til kommentar
Mye dårlig kritik, men tas til etteretning.

 

når det gjelder sammenligning med komplett så synes jeg det er litt hardt. Selvfølgelig så er jeg enig at de har en bedre nettside, men som jeg har sagt tidliger så er siden ment som informasjonskilde frem til vi har en fungerende nettbutikk, det er nemlig ikke gjort på 5 min. å legge opp ca 50 000 produkter med en fungerende og bra løsning.

 

som tidligere sagt så jobber jeg med muligheten om levert nettbutikk fra distributør.

jeg jobber også med muligheten for å kjøre hele greia i oscommerce, nettbutikk og informasjon.

Øh. Mye dårlig kritikk..? Fordi jeg er ærlig om hva jeg mener om nettsiden din?

 

Sammenlikningen med Komplett.no er relevant, siden dere deler samme marked. Siden din er overhodet ikke tilstrekkelig, den skiller seg rett og slett bare ut som en dårlig nettside sammenliknet med andre nettbutikker som selger datautstyr. Hvordan har du tenkt til å tjene nok penger til å holde det gående med denne nettsiden? Hvem med vettet i behold ønsker å kjøpe varer derfra?

 

Du fremstår som useriøs med nettsiden din, og du bør gjøre noe med det. Se også disse innleggene for flere tips om hva du bør gjøre med nettsiden din.

Lenke til kommentar
Jeg har enorme problemer med å se at en Mamut butikk skal kunne konurrere i det norske it-markedet. Hva er så spesielt med det dere gjør, slik at dere har bedre marginer enn andre?

 

Hvis du omsetter for en mill, og har en margin på 20%, så sitter du igjen med 200 000 i året. Hvordan skal du klare noe sånt med dette her?

 

Du kan rett og slett glemme 20% på nettbutikken, og selv 5% er optimistisk der. Da må du omsette for fire mill for å kunne leve like godt som en som sitter i kassa på Rema.

 

Tjenester er jo noe helt annet. Men siden forteller lite om hva slags tjenester dere kan tilby, og særlig hva dere, eller mest trolig bare du, er god til. Referansene sier meg hva jeg ikke skal bruke deg til: Webdesign.

 

Mulig du har kvaliteter, egenskaper, eller kunnskaper som ikke kommer frem på disse nettsidene, men hvis jeg skal kunne gi deg gode tilbakemeldinger trenger jeg å vite hva du er god på.

 

Frode

Som sagt så er mamut butikken der midlertidig for pris sammenligning.

 

når det gjelder overskudd så er det ingen som tjener mye på å selge pc deler, det man tjener penger på er tjenester som gjerne kommer i forbindelse med salg av varer.

 

når det gjelder tjenester så skal jeg få utdypet å spessifisert dette bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...