Gå til innhold

Studiepc for lett bruk m/dock under 9k

Anbefalte innlegg

Hai.

Har tenkt til å kjøpe meg en bærbar PC for studier og når jeg er hjemme. Jeg ønsker meg en relativt liten PC, og ytelse er strengt tatt ikke viktig ettersom jeg ikke spiller, men det hadde vært positivt dersom den klarer å spille høykvalitet-1080p, aner egentlig ikke hvor kraftig PC man trenger for det.

Bruksområde er surfing, musikk, film og programmering. Liten størrelse og god byggekvalitet er store pluss. Ser for meg en 14" eller mindre, både widescreen og vanlig er helt fint, oppløsning er ikke så viktig ettersom jeg kommer til å bruke ekstern skjerm hjemme, men god oppløsning takker jeg ikke nei til. Intel-komponenter er et pluss (skjermkort, nettverkskort osv); skal installere linux på den. Batteritid er selvfølgelig pluss.

Når jeg kommer hjem ønsker jeg å sette den i en dockingstasjon med ihvertfall DVI og andre grunnleggende ting. Har tenkt til å kjøpe en 24" skjerm samtidig, men trenger ikke hjelp med å velge den

Jo billigere, jo bedre. Håper på maks 9k inkludert dock, helst rundt 8k, men kom gjerne med forslag for billige maskiner.

Har sett litt på X61, men ultrabay + dvd blir litt dyrt. Ellers er HP Compaq 6510b en jeg har sett litt på, og kan virke som et alternativ.

Noen forslag eller inspill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...