Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows Live står stille på ny Compaq laptop

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte en ny laptop for noen dager siden.

Jeg har fjernet norton anti virus, og begynt og instalere de programmene jeg trenger, Altså Avg, Utorrent, winamp, vlc og 2 spill.

Har fått oppdatert alle programmer via filehippos geniale program.

Men nå er saken at MSN står stille.

Når jeg starter pc`n så logger den på og fungere fint, men med en gang jeg lukker skjermen og den går i ventemodus og opp igjen så virker det som MSN bare ser ut som et bilde, for vanligvis går det å skrive inn mail, passor, trykke på knapper før du logger inn men nå over hele programmet er det bare vanlig musetast og ikke en blinkendes skrek "|".

Og nå har plutselig MSN blitt her svart. Bare menyen på toppen viser (Fil etc.)

Men det fungerer heller ikke. Musepekeren kommer ikke fram på msn.

Det går derfor ikke å trykke "Alt + F4" eller "X".

Så det eneste alternativet nå er å enten avslutte programmet eller prosessen via "CRTL + ALT + DELETE".

Jeg er fornøyd med denne pc`n og har for all del IKKE lyst å sende den inn igjen.

Maskinen er en Compaq Presario Cq50.

Spesc:

Windows Vista Home Premium

Amd Athlon x2 64.

3gb Ram

250gb Harddisk

Geforce 8200

Kan godt komme med mer info vis dere ønsker det.

Men nå trenger jeg litt proff hjelp fra dere.

Tusen Takk på forhånd.

Med Venlig Hilsen: Tor Erlend Olsen.

Edit: Endret Emne tittel (Fra MSN til Windows).

Endret av dj_vega
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Prøv og skru av AVG kan hende du har satt at AVG skal sperre noe i msn.

Jeg husker jeg hadde Zone alarm så var jeg litt rask i trykkingen en gang så den sperret msn men når jeg la msn igjen i lista til zone alarm og husket og godta at programmet skulle få bruke internett fungerte det.

Se om det fins noe mulighet for og la AVG godta msn for høres ut som noe sperrer msn fra og starte.

Lenke til kommentar

Takk for svar, men AVG Antiv-Virus Free Edition har ikke brannmur.

Jeg hadde først den Msn Live som følgte med datamaskinen, men prøvde oppgradere til den nyeste, uten at det ble noe forbedring...

Jeg sjekka vista sin "brannmur" der ligger windows live som ok. Altså den sliper igjennom den.

Endret av dj_vega
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du kan jo gjøre dette:

trykk på windows så det havner ved siden av klokken din --> så dobbelt klikker du på msn ikonet --> trykk på "Options" øverst i venstre hjørne av msn --> så får du opp en meny trykk på "connection" er helt nederst på listen.

Så trykker du på "start" under Connection trouble shooter. Så lar du den sjekke hva som er feil og vis det er noe så trykker du repair for det kan være at msn sin port er lukket bare derfor det ikke gå.

lykke til

Lenke til kommentar

Hei, den klarer å koble til når den restarter eller starter vanlig opp, men ikke når jeg har vert i vente modus.

Jeg skal prøve å reinstalere Windows Live...

EIDT: Det fungerer nå, men stoler ikke helt på Live`n enda.

Finnes det andre muligheter, slik at jeg skal bli sikker på at programmer fungerer optimalt?

Endret av dj_vega
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du kan teste det jeg linket ovenfor til deg så kan du sjekke om du har skikkelig kontakt og at den er stabil.

Det kan hende at når du setter den i vente modus at noe av msn stopper og fungere kanskje.

Test det jeg linket til så kanskje du får svar på ditt spørsmål.

Lykke til

Lenke til kommentar
Du kan teste det jeg linket ovenfor til deg så kan du sjekke om du har skikkelig kontakt og at den er stabil.

Det kan hende at når du setter den i vente modus at noe av msn stopper og fungere kanskje.

Test det jeg linket til så kanskje du får svar på ditt spørsmål.

Lykke til

Det har jeg prøvd, men fungerte ikke pga, MSN er koblet til internett, siden jeg restartet pc`n etter en oppdatering av vista.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Da må du nok bare vente og se om du får samme feilen igjen og så teste det jeg linket til.

For det ekke så lett og feilteste noe som fungerer nå vis du skjønner.

Får håpe det fungerer for nå og ikke får problemer igjen.

Lykke til hilsen donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Takk for hjelpen ;--)

Bare hyggelig kunne hjelpe deg.

Viktig og kunne dele informasjon og kunnskap med andre så du/andre senere vil dele din kunnskap med andre når de får et problem du kan eller har opplevd.

Håper det fungerer fra nå av og lykke til videre

Hilsen donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...