Gå til innhold

Dårlig erfaring med HotDigital/FocusCamera/Ace Photo & Digital

Anbefalte innlegg

Jeg fant en mattskive jeg hadde lyst på på eBay. I annonsen stod det at de kun sendte innenlands, men jeg bestemte meg for å ringe dem for å høre om de kunne gjøre et unntak.

I telefonen sa de at jeg kunne få sendt produktet til Norge, men at det ville koste meg ca US $85 i porto, i forhold til $3-4 i USA. Jeg synes det var for dyrt, med tanke på at produktet kun koster $30. Jeg laget meg derfor en konto hos JetCarrier, slik at jeg kunne me dem om å sende mattskiven til den nye amerikanske adressen min.

Jeg ringte opp igjen og forklarte at jeg nå hadde fått meg en adresse i USA som jeg ville ha pakken sendt til. Mannen jeg snakket med sa at han måtte ha kopi av for/bakside av kortet jeg skulle betale med, samt ID med bilde før han kunne godta ordren. PayPal var ikke noe de kunne tilby sine utenlandske kunder.

Det var her jeg burde skjønt at ting ikke var som de skulle være. Mailadresen han oppga var ***@focuscamera.com, og ikke ***@hotdigital.com, som var butikken jeg trodde jeg kontaket ut ifra annonsen på eBay.

Dum som jeg var sendte jeg over de nevnte bildene, men jeg maskerte ut CCV2 koden på mastercardet, samt at jeg maskerte ut personnr delen på førerkortet mitt.

Hi, I am sending the information you asked for like we agreed on the phone.

The address I would like the focusing screen shipped to is:

JetCarrier *****

Att:Ola Nordmann

601 W Linden Av Suite *****

Linden, NJ 07036

Tel: +47 69184030 (Norwegian phone nr, as the shipping company is Norwegian, but operates in the US).

My norwegian contact address is:

Ola Nordmann

Norgesgaten 4

1111 Norskebyen

Norway

Tel: +47 ********

I would like to pay by paypal, using the credit card you have recieved pictures of.

I hope this information is adequate.

Best regards

Til svar får jeg:

HI,

No Attachments came through plus I need the part # of the item you want shipped?

Jeg svarer:

I have attached the pics again.

The # is: 130243352876

http://cgi.ebay.com/Nikon-L-Focusing-Scree...1QQcmdZViewItem

Best regards

Jeg fikk ikke svar på denne mailen.

Jeg sender:

Hi, upon checking my email today, I can see that the pictures didn't get attached this time either - sorry!

I'll try again.

Og sender:

Hi again.

I'm at a loss as to why the pictures arent getting attached. They do get uploaded to my email, but somehow get removed upon sending.

I have put the pictures on my webserver temporarily for you to download them.

http://www.****.com/info/Front.JPG

http://www.****.com/info/Back.JPG

http://www.****.com/info/Bank_Address.JPG

http://www.****.com/info/Bank_Statement.JPG

Please let me know when you have downloaded the pictures so that I can remove them from my webserver asap.

Best regards

Til svar får jeg:

Hi,

We cannot accept international paypal and your credit card has been declined. Your phone # does not have enough digits what is the area code?

Jeg svarer:

What do you mean my credit card has been declined? Is there any information you are missing?

My phone number has 8 digits, it is ********. To get to Norway you need to use +47 in front.

Etter å ha tenkt litt mer, bestemte jeg meg for å ikke kjøpe mattskiven fra denne butikken allikevel. Jeg synes etter hvert at det begyte å bli litt vel tvilsomt, så jeg sender:

I have decided not to buy the focusing screen from your company. I will look for one elsewhere.

Jeg ante ingen fare, og bestilte den samme mattskiven på amazon, selv om prisen var mye høyere.

Idag får jeg mail med sporingsnummer, der det står at en pakke er sendt fra Ace Photo & Digital (jeg hadde på det tidspunktet aldri hørt om dette firmaet før) til jetcarrier adressen min. Mailen med sporingsnummeret var sendt en dag etter at jeg hadde gitt klar beskjed til butikken om at jeg ikke vil kjøpe produktet hos dem. Jeg ble litt engstelig og sjekket nettbanken min for å se om alt stemte. Til min store forskrekkelse så jeg:

07.08.2008 Reservering 176,78

07.08.2008 Reservering 176,78

07.08.2008 Reservering 176,08

07.08.2008 Reservering 176,24

Butikken har altså prøvd å trekke meg fire ganger for produktet. Jeg aner ikke hvordan de har fått det til, fordi jeg ikke har oppgitt CCV2 koden til dem. Jeg ringte banken min, og de sa at det var godt mulig at reserveringene ville gå bort av seg selv om noen dager, men om jeg fattet mistanke om misbruk på mandag kunne jeg ringe tilbake, så skulle de se nermere på saken. Kundebehandleren kunne ikke forstå hvordan de kunne trekke penger uten CCV2 koden.

Hva gjør jeg nå? Jeg har 2 mattskiver på vei hjem til meg, fra to ulike butikker, der den ene er betalt (reservert penger) for 4 ganger. Jeg har ikke registrert forsendelsen hos jetcarrier enda, siden jeg alle helst vil slippe å få den pakken, men vil ha pakken fra amazon. Hva skjer om jeg ikke registrerer forsendelsen hos jetcarrier? Vil pakken fortsatt ende opp i Norge etterhvert?

Det virker som om HotDigital, FocusCamera og Ace Photo & Digital er samme firmaet. Man hører at det er samme damen som snakker på telefonmenyen til HotDigital og Ace Photo & Digital. Jeg har ikke lykkes å komme i kontakt med butikken(e?) idag, men kommer til å ringe dem imorgen når de har åpent.

Jeg vet jeg har mange spørsmål, men jeg er nokså frustrert akkurat nå.

Jeg setter utrolig stor pris på all hjelp!

Mvh

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom de mener at kortet ditt er avvist, så kan de ha prøvd å trekke flere ganger. Dette blir reservert, og pengene blir tilgjengelig for deg igjen i løpet av noen dager... men da antakeligvis unntatt den siste som må ha virket ettersom de sendte deg mattskiven.

Så du blir nok ikke trukket fire ganger. Jeg har opplevd å ha drøssvis med reserveringer på min konto fra et og samme firma, men alle (unntatt den ene gyldige) forsvinner etter kort tid og pengene står der fortsatt.

Ellers er det ikke bare i USA at ene og samme firma opererer under flere navn. Det skjer også i Norge, og gjøres ofte for å ha større sjanse for treff ved søk på Google, prissider og lignende. Det er imidlertid mindre, og til tider litt tvilsomme firma, som gjør det på denne måten.

Du kan vel henvende deg til Jetcarrier og be de returnere pakken, og deretter be firmaet om refundere pengene dine ettersom du har sendt de en skriftlig avbestilling. Om de godtar dette eller ikke, er jo en annen sak, men ettersom du har betalt med kredittkort, så kan vel dette omgjøres i banken også kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...