Gå til innhold

BK: Portrett av jente

eskim0

Anbefalte innlegg

Kunne tenkt meg tilbakemelding på dette portrettet. Trenger konstruktiv kritikk, vær gjerne kritiske.

"Rynkene" rundt øynene er sminke, og ikke resultat av oppskarping. Har ikke foretatt meg oppskarping i det hele tatt, faktisk.

Kamera: Canon 1d Mark III

678z2157dt0.jpg

Endret av eskim0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ideen din er god, og modellen helt topp. Det er veldig high-key, men en del detaljer ødelegger for glasuren. Jeg blir ikke helt komfortabel med fingrene. Det er for stor forskjell mellom hendene, det roter til det ellers ryddige bildet. Jeg synes du har gått litt for langt inn på objektet uten stativ, og da skal det ingenting til å bringe bildet ut av balanse. Hvis jeg hadde tatt bildet så hadde jeg lagt inn rom for cropping, slik at jeg fikk justert balansen perfekt.

Det virker fryktelig strengt, men jeg liker hele ideen din. Og jeg tror du får det til neste gang. Kanskje du til og med har et større utsnitt du kan jobbe med allerede. Og til slutt er det kanskje bare pirk jeg kommer med, for det er bare den måten jeg ville gjort det på. Jeg kan forstå hvis noen er uenige i at bildet trenger være så überperfekt, men av og til er selv jeg ganske pedantisk.

Lenke til kommentar

carmelita: Selv synes jeg ikke det er for lys de stedene du påpeker, men dette har kanskje noe med skjermen vi ser bildet på.

PMnormal: La ut bildet for å få bekreftelse på en del av det jeg anser som svakheter med bildet, og hendene er absolutt noe jeg anser som en svakhet ved dette bildet. Bildet er allerede croppet, men grunnen til at det er noe i ubalanse er fordi modellen hadde hodet litt på skakke da bildet ble tatt. Men mulig jeg har croppet dårlig her.

Og jeg synes ikke du er streng på noen måte - det er nettopp slike kommentarer jeg setter pris på.

Juliess: Øynene er behandlet :-)

Lenke til kommentar

Jeg digger det bildet her! Vært innom flere ganger nå for å se, og jeg liker det bedre og bedre for hver gang!

Men er enig med PMnormal her, hendene ødelegger litt, kan se for meg at det her hadde vært veldig ryddig og vakkert uten de fingrene.

Under hennes høyre øye er det 4 svarte flekker, vet ikke om det er noe mer mening bak det, men jeg ser det som flekker etter mascara...?

Eller så er det noe rart med hennes øvre leppe, litt rar spiss nedover, samt noen småhår på hennes høyre side i munnviken.

Men den øyekontakten, og de øynene (som jeg forsåvidt også lurer på hvordan du har redigert), pent innrammet med hetten på hodet, HERLIG!

Hvordan er bildet lys-satt, kun naturlig lys?

Hvordan blender og brenvidde har du brukt?

Lenke til kommentar

Øynene, fingrene, nesen, huden ble topp!

Men munnen ble noe "rar", ikke helt symetrisk kanskje.

Det der blanke øverst til venstre kunne vært tatt bort.

Antar at øynene er behandlet med highpass?

Er hodet en anelse på skrå?

Savner flere highkeyportrett her i kritikken.

Lenke til kommentar

Det siste er jeg enig i, Stoners. Bare det ikke blir en ny greie som kraftig tonemapping og Dave Hill. Og hodet er litt for mye på skrå, som tidligere nevnt. Det ser ut for at vil er enige om at det ligger potensiale i dette bildet, så jobb litt med det slik at vi i alle fall får se det så godt som du kan få det med dette utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Ser det er en stund siden jeg var innom her sist og sjekket.

Fredstian: Jeg har brukt en reflektor nedenfra, 50 mm blender 2,8. Leppene hennes er faktisk bare slik.. Og masacaraflekkene er bare jeg som ikke har clonet bort :) Takk for ros

cardi, devisor og blink182: Takk for kommentar.

Pertine: Det er meningen at bildet skal være lyst, å gjøre det mørkere tror jeg ikke ville tilført det noe.

stoners med liten s: Hodet var i utgangspunktet på skrå, rettet det litt opp. Og har ikke brukt high-pass på øynene.

Ser mange er interessert i å vite hvordan jeg har fått til øynene på dette bildet, men noen triks holder man for seg selv.. ;)

Lenke til kommentar

Vil gjette på at øynene er gjort ved å bruke en svak dodge i fargen i iris og i det hvite, og burn tool rundt kanten og i iris sammen med hue/saturation på fargen i øynene.

Edit: samt oppskarping på kun øyne/øyevipper.

Veldig fint portrett, har egentlig ikke noe å legge til som ikke er sagt her, teknikk og alt er på topp :) Godt jobba

Endret av DHM
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...