ampersand Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hvorfor ser bildene mine forskjellige ut mellom Photoshop og Windows ? Håper på svar, var ikke slik før Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Photoshop bruker bildets fargeprofil, f.eks aRGB, og viser det rett fargemessig på skjermen, uavhengig av hvilhet fargerom den benytter. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Enkelt fortalt må du konvertere bildene dine til sRGB for at de skal se like ut i windows, på nettet o.s.v. Lenke til kommentar
ampersand Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Er det Edit>convert to profile du mener ? Jeg prøvde med å konvertere til sRGB, men det blir fortsatt ikke samme Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Forskjellig fargeprofil i windows/adobe gjør slike forskjeller Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Det var Edit-Convert to profile jeg tenkte på ja. Hvis det fremdeles blir forskjellig skjønner jeg ikke helt hvorfor. Så lenge bildet er lagret som sRGB bør det se likt ut overalt. Lenke til kommentar
ampersand Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Jeg fikse det nå ved å trykke CTRL+K også forandre fra Adobe til Windows i den farge setting. Nå ble det bra igjen Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå