Speik Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hva er det beste måltidet du har spist, når kriteriene kun er mat og eventuelt drikke? Beskriv retten og hvor du spiste den (resturant eller hjemme?), lagde du kanskje måltidet selv? ------ For min del fant måltidet sted på resturant i Riga, Latvia. Retten var hvitløksmarinert kalvekjøtt i en fantastisk hvit rømme/kremsaus med stekte poteter i skiver. Retten har et rart latvisk navn som jeg ikke husker. Bring it! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg er ikke et kresent menneske så jeg vikke nevne en spennende rett. Det må være en stor biff på en resturang i sør korea (Pusaan by) med rødvin saus og pommes frites du skal kanskje ikke ha sånne til den pommes frites til sånn mat men jeg ekke så glad i så mye annet. Tror outback var navne på den, var sånt Australsk tema over resturangen med bommeranger og kenguruer og australske hatter på vegge og skilter med Australia på. Den var himmelsk jeg bare koste meg med maten når jeg satt der, virkelig et fantastisk måltid. Lager mat selv men kanke si at jeg er noen super kokk, det blir litt forskjellig egentlig men vis jeg skal lage noe veldig godt så elsker jeg og lage biff med poteter og en god saus. Det er noe jeg liker godt. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Første gangen jeg spiste pinnekjøtt. En rett fra den syvende himmel. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Kylling fillet med Iskald cola <3 Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) må være kyllingboller med ostesaus og pasta, spiste det på leirskolen Endret 10. august 2008 av samebror Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Første gangen jeg spiste frityrstekt and på kinarestaurant tror jeg. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Spiste et godt måltid i New York City på en kjøttresturant. Tror det var storfekjøtt. Tilbehør: Potet, hvitløksbaguett osv... Relativt godt.. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg har spist på et par-tre "fine steder", men det jeg husker best som en positiv matopplevelse er Chateaubrianden jeg spiste på en Hippopotamus i Paris. Den var bare så utrolig god - perfekt stekt, perfekt mørnet, utrolog saftig og velkrydret, med et dryss av grovsalt på toppen. Mamma mia. Jeg vet ikke så mye om Hippopotamus utover at det er en slags Fridays-aktig kjede (biff, burgere og denslags) som muligens bare finnes i Frankrike. Er du glad i kjøtt så ta en tur dit om du er i Paris. Ellers har jeg også hatt veldig positive opplevelser med frityrstekt and, samt en usedvanlig god sitronmarinert kylling jeg var med på å tilberede selv en kveld jobben var ute på "mat- og vinkveld" et sted i Oslo, typisk sosial "get to know eachother"-greie. Et par kvelder på Mister India i Oslo sitter også godt i hukommelsen, flott sted med glimrende mat. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Det må være tacoen jeg spiste forrige lørdag Jeg ELSKER taco, med rette tilbehør Tacotubs, Guacemole, Lettrømme, Salsa(garlic) , Løk, Mais, Ananas, Rapidsalat, ost Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 ...veggis-taco? O_o Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 O_o ! No! Glemte å nevne tacokrydret kjøttdeig Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Husker jeg hadde en uke med bare nudler. Da smakte hjemmelagde kjøttkaker, med brun saus, poteter og tyttebær helt vidunderlig. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg har hatt noen kulinariske opplevelser. Første gang jeg smakte maten på Nodee på Majorstuen var det helt fortreffelig. Perfekt krydret og kjøttet, kyllingen og kongerekene var mørere enn noensinne før. Ellers spiste jeg på en bakgårdsrestaurant i Parma tidligere denne sommeren. Parmesanosten og skinken der var nydelig. Har spist god sør-amerikansk mat i Wasington D.C - spareribs marinert med en form for krydder fra Brasil. Etter å ha gått rimelig sulten en hel dag smakte det også fantastisk med salat med olivenolje og fetaost. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Spiste ramen på en pur ramen-restaurant i Japan som var drevet siden 60-tallet. Himmelsk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Nachos hos Amigos, Kristiansand, kommer høyt opp på listen min i hvertfall. Lenke til kommentar
Datamus Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Første gangen jeg spiste pinnekjøtt. En rett fra den syvende himmel. Støttes, med masse kålrabistapp og en iskald øl. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Veggislasagnen vi fikk på SusCon. YUMMMMMMMMMM! Lenke til kommentar
KNB Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Første gangen jeg spiste pinnekjøtt. En rett fra den syvende himmel. Støttes, med masse kålrabistapp og en iskald øl. Enig, pinnekjøtt er det beste du får. Smaker bedre for hver år Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 hehe, ganske simpelt, men det beste måltidet mitt må være da jeg for første gang prøvde hjemmebakt brød med peanøttsmør og hjemmelagt jordbær syltetøy på toppen, sammen med fersk melk... HERLIG Lenke til kommentar
Gordo Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Trur det var første gangen jeg spiste Spare Ribs. På Big Horn Steak House i Kristiansand. Med skikkelig saus og hele pakka. Kunne spist meg ihjel på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå