Teza Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Har filserver og 10/10Mbit linje med fast IP. Hvordan får man satt opp en torrentserver på denne maskinen? Ønsker å sette opp en privat server mellom mine nærmeste venner, slik at det er enklere å dele filer mellom oss. Trenger kun å sende linker til hverandre pr mail, så er ikke ute etter å ha et lukket system med pålogging med mer, som visse steder har. Fra tid til annen er det ønskelig å dele større filer med en eller flere venner. For eks. er det nå ønskelig at fire av mine venner kan laste ned en oppdatert client av Age of Conan fra meg, for å prøve spillet. Det er fullt lovlig å dele programmet i denne sammenhengen, da de må registrere spillekonto for å spille. Da spillet er på 13,5 Gb hadde det vært en god ide med torrent da denne er skapt for formålet. Har dog ikke peiling på hvordan dette fungerer. Noen som kan hjelpe med dette? Serveren kjører Win XP pro. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 azureus/vuze har denne funksjonen innebygd. skal være lett å fikse det. Lenke til kommentar
Teza Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 azureus/vuze har denne funksjonen innebygd. skal være lett å fikse det. Er ikke helt med her. Sier du at man ikke trenger en server, at programmene kan styre all kommunikasjon selv? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Ka dette har med PC spill å gjøre? Greit nok du vil dele et spill....men...ja. Endret 9. august 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Du vil lage en ny torrent, eller vil du lage en privat "tracker"? Lenke til kommentar
Teza Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 AvidGamer: Innlegget var opprinnelig postet under programvare for web eller hva den heter, men er av en eller annen grunn havnet her. Har varslet admin ang. dette. toeblast: Er ikke sikker på hvordan dette fungerer, men er vel ute etter å lage en privat tracker på min egen filserver. Denne skal kun være tilgjengelig for venner. Men er det nødvendig med tracker, eller kan programmene gjøre dette selv uten å måtte bli styrt av en felles tracker? Trenger kun å sende en email med en link til de som skal laste ned, hvis det går. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Det enkleste er vel bare å lage en egen torrent og bruke en public tracker. Bruker du for eks utorrent så har du et valg under 'file' som heter 'create new torrent'. Trykker du der får du opp muligheten til å 'select source' og skrive in tracker. Eks på tracker er http://tpb.tracker.thepiratebay.org/announce Så sender du bare torrenten du har laget til noen buddyer. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 azureus/vuze har denne funksjonen innebygd. skal være lett å fikse det. Er ikke helt med her. Sier du at man ikke trenger en server, at programmene kan styre all kommunikasjon selv? I Azureus er det innebygget tracker. Er en stund siden jeg brukte Azureus, så jeg husker ikke helt hvordan det ordnes, men det er rimelig enkelt. Let rundt i menyene og innstillingene. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Does µTorrent have an embedded tracker? Yes, it does. You can turn it on by enabling bt.enable_tracker in the Advanced section. However, it is a very simple tracker, with no web interface, or even the ability to see what torrents are hosted on it. It is not designed for anything requiring security or large-scale. A stand-alone tracker is much better for this. It allows all torrents, external or not, to be tracked on it when enabled. Once you have enabled it, you can use it by simply putting the tracker's URL into a torrent. The tracker URL is http://your.ip:port/announce (port being µTorrent's incoming port). IP can be external or internal, depending on if you want to use it in a LAN or across the Internet. Sikkert noe av det samme i andre klienter... Dette er hentet fra uTorrent sin FAQ, kanskje du kan se på FAW til andre klienter også. Lenke til kommentar
Teza Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Does µTorrent have an embedded tracker?... Sikkert noe av det samme i andre klienter... Dette er hentet fra uTorrent sin FAQ, kanskje du kan se på FAW til andre klienter også. Mange takk, denne enkle innebyggde funksjonen er alt jeg trenger. Skal lete litt mer i FAQ du refererte til, da svaret er der et sted. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Altså, du vil lage noe ala PB.org? Det er vel bare å lage en vanlig nedlastbar fil-server og så la brukerene ta seg av opplastingen av torrents, men pass så du ikke får noe politi-razzia på døra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå