Valkyria Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg har lett etter den perfekte PCen for meg, som vil si at den skal være godt egnet til gaming, men i tilleg være ment til skolebruk. Jeg handler gjennom min far sin jobb for å få rabatt, så jeg må derfor handle fra komplett.no jeg har laget en topp 3 ønskeliste, der jeg har funnet de PCene som passer mitt behov best. http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=3557...&sku=354683 Så hva synest dere som har litt mer peiling enn meg om hva jeg burde kjøpe? hva er fordelene og ulempene med de 3 valgte, og vet dere om noen andre PCer som er bedre til samme pris? på forhånd takk Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 av de 3 der hadde jeg nok tatt asusen Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 din begrunnelse er? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 er det stor forskjell på grafikken mellom kortene? er ikke vant med navnsettingsystemet til radeon, men kan det sammenlignes med forskjellen i et X700 til et X800 kort av nVidia? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Her må det være slutt på vranglære, ATI Mobility Radeon HD3470 er ikke bedre en ATI Mobility Radeon HD3650. Nå er det ellers ikke så mye gode sammenligninger av skjermkort, men en mulig finnes på Notebookcheck. I alle fall etter lista der, yter HD3650 omtrent 70 % bedre i 3DMark06. Nå er 3DMark06 en ikke helt god syntetisk test etter min mening, men noe pekepinn gir den. Og HD3650 er det eneste av disse tre som har skjermkort som gir noenlunde gamingegenskaper, HD3650 kan omtrent sammenlignes med GF 8600M GT. Så Toshibaen er det beste gamingvalget selv om den har lavere skjermoppløsning, og svakest CPU pga langt bedre skjermkort. @Valkyria: Ja du har helt rett i at høyere nummer innen samme serie er bedre ytelse. Samme serie er etter HD-kortene kom på markedet 2xxx, 3xxx, 4xxx, hvor 2 er den eldste serien og 4 den nyeste. X700 og X800 er foresten tidligere ATI Radeon. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 takker for den gode veilednignen tror jeg går for toshibaen da. har ikke så mye erfaring med dette merket, så jeg lurer på om det er noen ting jeg burde vite før jeg kjøper den. Det jeg mente med X700/X800 var et skjermkort fra geforceserien som feks 7800 eller 9700. X'en var for å indikere at det var likegyldig hvilken serie det var i Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Har aldri hørt at Toshiba er noe spesielle på noen måte. De er ellers en av veteranene av bærbarprodusenter. Da forstår jeg hva du mente med X800/X700. Uheldig at det var gammel modellbetegnelse hos ATI. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Bestillte igår valget falt på Toshibaen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå