Black Star Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Sitter og er, nok en gang, oppgitt over å ha kjøpt noe smart på Clas Ohlson. For en stund tilbake kjøpte jeg noe man fint kunne feste på tapet og malt vegg, og ta av uten at det skulle ødelegge tapetet eller malingen. Greit... men det som var festet på malt vegg dro med seg maling når jeg tok det av (selv om jeg var veldig forsiktig), og det som satt på tapet la igjen en masse stygt lim på tapetet som det tok en evighet å pirke vekk. Ok... så limet var rett og slett for godt. Så når jeg skulle ha noen tetningslister til en dør nå, så tenkte jeg som så at det ikke gjør noe om limet er for godt på de... de skal jo sitte fast til "evig tid", og det er verken maling eller tapet på dørkarmene... det er ren ved. Men på disse, er jo limet så dårlig at listen ikke fester seg i det hele tatt. Den løsner med en gang jeg trykker den på dørkarmen, til tross for at jeg renset karmen nøye og lot den tørke godt før jeg prøvde å feste tetningslistene. De sitter faktisk så dårlig, at de detter av, helt av seg selv, etter noen få sekunder. Har også kjøpt noen dingser med tidsinnstilling for varmeovner og andre elektriske apparater. De skal kobles rett i stikkontakten. De kan programmeres før man plugger de inn, ettersom de har batterier. Problemet er bare at når du setter de inn i stikkontakten, får de et lite strømsjokk, slik at minnet slettes. Hva er vitsen med batteriminne da? Og jeg kan ikke ligge på gulvet bak diverse skap og programmere disse dingsene. Foreldrene mine kjøpte en dørklokke. Den har den verste, mest sterile, ekle, hårreisende lyden jeg noen gang har hørt. Når jeg er på besøk hos de, så håper jeg de ikke får besøk... rett og slett ene og alene på grunn av denne lyden. Den har også kun én lyd, så de er stuck med denne. Antennekabelen? Billigste type som skaper nok forstyrrelser til "firkantstøy" når jeg nå har fått meg digital TV. Har mange eksempler, men allikevel lurer jeg meg selv gang på gang. Nå skal jeg gjøre slutt på dette, og heller gå på Jernia som ligger rett ved når jeg skal ha noe de fører, selv om det skulle være dyrere. I lengden lønner det seg. Joda, Clas'ern har en del kjente merkevarer også, men det er søren meg alt som er trygt å kjøpe der også. De billige "Clas Ohlson-merkene" bør man styre så langt unna som mulig. (tips til gode tetningslister for å støydempe utgangsdør foresten? 10x5mm (maks)). Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Eg kjøper mest forbruksvarer på sånne butikkar. Ting eg skal bruke og kaste. Til oppussing ville eg ikkje tatt turen innom verken Biltema eller Clas Ohlson. Dei har ein del bra, men og mykje dårlig. Eg kjøper sjeldan noko til fleire hundre er som eg ikkje kan stole på. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Clas Ohlson har fantastisk mye bra bare man klarer å finne varer som ikke er for innviklede driftmessig. Skal man kjøpe "avansert" elektronikk så ber man om trøbbel. Kjøper man en hammer så før man en skikkelig god pris på et produkt som utgangspunktet forsvinner før man får ødelagt det.... Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hvem tvinger deg til å gå på Clas Ohlson? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Hvem tvinger deg til å gå på Clas Ohlson? Ingen andre enn meg selv og min egen dumhet. Men nå har jeg ihvertfall advart andre mot å kjøpe billig dr*t der. Er det ikke det man vil oppnå med et slikt butikkerfaringsforum? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg har bare bra erfaringer med clas ohlson, bortsett fra prisene på datautstyr, men det kjøper jeg på nettet uansett. Jeg går aldri ut av en clas ohlson tomhendt, det er alltid noe å kjøpe der synes jeg Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Var netopp å kjøpte en CoTech stikksag til 198,- kr. Håper den holder til mer en én gangs bruk Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Clas Ohlson har fantastisk mye bra bare man klarer å finne varer som ikke er for innviklede driftmessig. Skal man kjøpe "avansert" elektronikk så ber man om trøbbel. Kjøper man en hammer så før man en skikkelig god pris på et produkt som utgangspunktet forsvinner før man får ødelagt det.... Neh, skal eg først kjøpe ein hammar så kjøper eg ein kvalitetshammar. Grusomt å vifte rundt med ein dårleg hammar. Det er eit verktøy som varer i årevis, då er det verdt å bruke nokre hundrelappar på. Eg kjøpte eit par elektroniske tidsur på Clas Ohlson til 10 kroner per stykk. Har hatt dei i snart eitt år no og dei fungerer utmerket. Forventa ikkje at dei skulle vare så lenge, då er det fint å bli positivt overraska. 1 Lenke til kommentar
runerask Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Clas Ohlson har fantastisk mye bra bare man klarer å finne varer som ikke er for innviklede driftmessig. Skal man kjøpe "avansert" elektronikk så ber man om trøbbel. Kjøper man en hammer så før man en skikkelig god pris på et produkt som utgangspunktet forsvinner før man får ødelagt det.... Neh, skal eg først kjøpe ein hammar så kjøper eg ein kvalitetshammar. Grusomt å vifte rundt med ein dårleg hammar. Det er eit verktøy som varer i årevis, då er det verdt å bruke nokre hundrelappar på. Eg kjøpte eit par elektroniske tidsur på Clas Ohlson til 10 kroner per stykk. Har hatt dei i snart eitt år no og dei fungerer utmerket. Forventa ikkje at dei skulle vare så lenge, då er det fint å bli positivt overraska. Selvfølgelig er det best med kvalitetshammer, men jeg tenkte mer på det å ha et par andre hammere i tillegg f.eks på hytta eller i kjøkkenskuffa Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 man skal passe på at man ikke kjøpe en billig hammer som det er brukt et rør på, dem e direkt e skummel for dem kan knekke når som helst. 1 Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Kjøpte en billig hammer der, syns det gjør direkte vondt å hamre med den enkelte ganger, slår så hardt igjen på skaftet.. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Hvem tvinger deg til å gå på Clas Ohlson? Ingen andre enn meg selv og min egen dumhet. Men nå har jeg ihvertfall advart andre mot å kjøpe billig dr*t der. Er det ikke det man vil oppnå med et slikt butikkerfaringsforum? Formulerte meg litt kort, men tenker mer på det faktum at du faktisk har returnert til Clas Ohlson selv om du vet det er billig dritt der Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Personlig har jeg nesten utelukkende gode erfaringer med Clas Ohlson. Handler dog aldri elektronik der. Og når jeg handler verktøy handler jeg ikke det billigste. Eneste jeg har opplevd negativt var en ismaskin jeg kjøpte. Den gikk i stykker andre gangen jeg brukte den, og selvfølgelig klarte jeg ikke finne kviteringen. Penger ut av vinduet. Men jeg kan neppe skylde det på Clas Ohlson, siden det tross alt var et Philips produkt. Dessuten er Clas Ohlson veldig greie med retur av produkter o.l. Jeg har to eksempler. Kjøpte en loddebolt (som viste seg å være direkte elendig). Jeg gikk tilbake dagen etter og spurte om jeg kunne betale mellomlegget for å få en som var bedre. Det var selvsagt ikke noe problem. Kjøpte en BT dongle der som ikke fungerte sammen med mobilen jeg hadde på den tiden. Prøvde og prøvde men fikk det ikke til. Søkte på nett og det viste seg at donglen rett og slett ikke fungerte sammen med den telefonmodellen, det var et kjent problem. Gikk tilbake og forklarte saken dagen etter. Jeg fikk et smil og "ikke noe problem" og pengene i hånda. 1 Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Er selv også fornøyd med clas. Kjøper gjerne billig verktøy der av typen man ikke bruker så ofte. Etter noen år når jeg trenger noe bedre og gjerne har bedre økonomi går jeg opp noen hakk og kjøper merkevarer. Er også generelt fonryød med kvaliteten på produktene (skrujern, pipesett, annet verktøy). De er også i min erfaring vennnlig innstilte med hensyn på bytting/tilbakelevering. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Formulerte meg litt kort, men tenker mer på det faktum at du faktisk har returnert til Clas Ohlson selv om du vet det er billig dritt der Som jeg sa... min egen dumhet og at beliggenheten er veldig god. Og man får jo nesten alt man trenger der (hvis vi ser bort fra kvalitet). Det er imidlertid først nå grensen er nådd. Jeg har stort sett tro på butikker og folk, og har villet tro at man også får bra ting der, men det har jeg vel nå fått bevist at jeg ikke gjør. Trodde at de skulle klare å finne en produsent som klarer noe så enkelt som å lage lim som faktisk er sterkere enn post-it-lim på baksiden av disse tetningslistene, men det var visst ikke så lett gitt. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Trodde at de skulle klare å finne en produsent som klarer noe så enkelt som å lage lim som faktisk er sterkere enn post-it-lim på baksiden av disse tetningslistene, men det var visst ikke så lett gitt. Det er vell også en mulighet at de har ligget på et lager i lengre tid og tørket inn? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Det er vell også en mulighet at de har ligget på et lager i lengre tid og tørket inn? Like irriterende for kunden og uprofesjonelt av enten Clas Ohlson eller produsenten uansett. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det er vell også en mulighet at de har ligget på et lager i lengre tid og tørket inn? Like irriterende for kunden og uprofesjonelt av enten Clas Ohlson eller produsenten uansett. Hvis underlaget er dårlig (fett, skitt o.l.) så vil ikke limet feste seg uansett kvalitet Lenke til kommentar
Zash Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 men så hadde trådstarter vasket underlaget nøye, og ventet til det var tørt før han limte listen på =) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Hvis underlaget er dårlig (fett, skitt o.l.) så vil ikke limet feste seg uansett kvalitet Vet det Men jeg tok en ubrukt del (som jeg ikke hadde forsøkt å feste) og kjente med fingeren. Var så vidt man kjente at det var noe klebrig der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå