Zeph Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Denne tråden er splitta ut frå Hvor mye i bot for å skrense litt på asfalt med moped? Endret 13. august 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Minst like farlig å kjøre for sakte som å kjøre litt for fort. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Minst like farlig å kjøre for sakte som å kjøre litt for fort. Den påstanden skal du få lov til å bevise riktigheten av. Med "bevise" mener jeg blant annet å vise til seriøs, objektiv forskning og statistikk. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Minst like farlig å kjøre for sakte som å kjøre litt for fort. Den påstanden skal du få lov til å bevise riktigheten av. Med "bevise" mener jeg blant annet å vise til seriøs, objektiv forskning og statistikk. Det er sant det han sier, at det er minst like farlig. Til og med kjørelæreren min sier det og i teoriboka står det også noe om å kjøre under fartsgrensen. Det kan blant annet føre til at de bak deg blir irritert og tar en dårlig beslutning som kan føre til fare for medtrafikanter. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Minst like farlig å kjøre for sakte som å kjøre litt for fort. Den påstanden skal du få lov til å bevise riktigheten av. Med "bevise" mener jeg blant annet å vise til seriøs, objektiv forskning og statistikk. Det er sant det han sier, at det er minst like farlig. Til og med kjørelæreren min sier det og i teoriboka står det også noe om å kjøre under fartsgrensen. Det kan blant annet føre til at de bak deg blir irritert og tar en dårlig beslutning som kan føre til fare for medtrafikanter. Med fare for å gjenta meg selv: 'Med "bevise" mener jeg blant annet å vise til seriøs, objektiv forskning og statistikk.' Jeg mener IKKE å henvise til et utsagn fra en kjøreskolelærer. Ikke for å være frekk, men å uttale seg bombastisk om kjøremønster og ulykkesrisiko når du ikke engang har lappen, blir litt tåpelig. Jeg er for øvrig helt enig i det du sier, det er klart at det å kjøre "for sakte" kan føre til at den bak blir irritert og gjør noe dumt, men jeg vil gjerne se BEVIS på at flere uhell/ulykker/skader skjer som følge av at folk kjører for sakte kontra at folk kjører for fort. Jeg nekter nemlig å tro det før jeg får se det... Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Minst like farlig å kjøre for sakte som å kjøre litt for fort. Den påstanden skal du få lov til å bevise riktigheten av. Med "bevise" mener jeg blant annet å vise til seriøs, objektiv forskning og statistikk. Det er sant det han sier, at det er minst like farlig. Til og med kjørelæreren min sier det og i teoriboka står det også noe om å kjøre under fartsgrensen. Det kan blant annet føre til at de bak deg blir irritert og tar en dårlig beslutning som kan føre til fare for medtrafikanter. Med fare for å gjenta meg selv: 'Med "bevise" mener jeg blant annet å vise til seriøs, objektiv forskning og statistikk.' Jeg mener IKKE å henvise til et utsagn fra en kjøreskolelærer. Ikke for å være frekk, men å uttale seg bombastisk om kjøremønster og ulykkesrisiko når du ikke engang har lappen, blir litt tåpelig. Jeg er for øvrig helt enig i det du sier, det er klart at det å kjøre "for sakte" kan føre til at den bak blir irritert og gjør noe dumt, men jeg vil gjerne se BEVIS på at flere uhell/ulykker/skader skjer som følge av at folk kjører for sakte kontra at folk kjører for fort. Jeg nekter nemlig å tro det før jeg får se det... Ja, hva så om jeg ikke har lappen. Jeg har kjørt bil i 2 år i Norge forde. Ikke bare det, men jeg kjører faktisk bil 2-3 ganger i uken og det blir nesten aldri korte turer. Så jeg vet litt ihvertfall, det må du være enig i. Jeg tviler på at det finnes noen bevis på det, kanskje fordi det er nesten ingen som kjører så sakte. Eneste beviset jeg har er at du selv er enig at de bak kan ta dumme beslutninger, så der har du et bevis. Endret 12. august 2008 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) *klippe bort* Ja, hva så om jeg ikke har lappen. Jeg har kjørt bil i 2 år forde. Jeg tviler på at det finnes noen bevis på det, kanskje fordi det er nesten ingen som kjører sakte. Eneste beviset jeg har er at du selv er enig at de bak kan ta dumme beslutninger, så der har du et bevis. Jeg har kjørt bil i 15 år, men det har ingenting med saken å gjøre. Poenget mitt er at du ikke har greie på hva du snakker om. Greit at du har øvelseskjørt i to år, men da har du nok stort sett bare kjørt mer eller mindre i fartsgrensa, mens du er livredd for om faren din skal bli forbanna hvis du gjør noe galt. Før du har en del flere år på ræva som ansvarlig for din egen kjøring (altså etter at du har fått lappen), er det ingen som orker å ta deg seriøst i diskusjoner om trafikk - sånn er det bare. Ikke drit deg ut ytterligere ved å hevde at du har så jævlig peiling, for da føyer du deg bare inn i rekka av dem på 18 år eller mindre som tror at de har mer peiling på bilkjøring enn alle andre tilsammen. Nå prater du for øvrig utelukkende piss. Det ble hevdet tidligere at det var farligere å kjøre sakte enn å kjøre fort. Det må da bety at det er større sannsynlighet for å bli innblandet i eller forårsake en ulykke dersom man kjører "for sakte" enn hvis man kjører "for fort". Med mindre han kan bevise at denne påstanden er korrekt, tror jeg at han tar feil. Jeg gidder ikke å krangle med deg, så jeg sier takk for ditt bidrag i diskusjonen. Jeg vil derimot at den som kom med det opprinnelige utsagnet beviser eller i det minste underbygger påstanden sin... Endret 12. august 2008 av Jurist Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Du kaller deg med andre ord bedre enn alle til å kjøre bil!! Sånne som deg burde rett og slett ikke fått lappen her til lands, for med den innstillingen der er man en fare for trafikken! Edit: Du er forresten way off topic, så ber en moderator ta en opprydning! Endret 12. august 2008 av Pluggen Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 men vis dere har vært i pakistan, og sett traffiken så er det faktisk mye verre, det er bare kaos og som jeg kan huske har de ikke lys kryss? folk bare peiser på, og folk som hopper ut i veien rett foran deg. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Du sa at ingen med 15 års erfaring herfra kunne kjøre bil der nede, men det har jo du gjort siden du var 11, så da påstår du at du er mye bedre enn alle her til lands i hvertfall!! Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Du sa at ingen med 15 års erfaring herfra kunne kjøre bil der nede, men det har jo du gjort siden du var 11, så da påstår du at du er mye bedre enn alle her til lands i hvertfall!! Jeg har aldri sagt at jeg er bedre enn andre, unødvendig å ta det opp hele tiden. Jeg vet hva ulykkesrisikoen og kjøremønster er, men jeg sa ikke at jeg vet bedre enn andre, men å påstå at jeg ikke vet noe er bare idioti. Jeg uttalte meg bombastisk ifølge jurist... vel, det gjorde jeg ihvertfall ikke. Unødvendig å si noe jeg ikke har sagt. Endret 12. august 2008 av MercedesMotor Lenke til kommentar
kterjesen Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Minst like farlig å kjøre for sakte som å kjøre litt for fort. Den påstanden skal du få lov til å bevise riktigheten av. Med "bevise" mener jeg blant annet å vise til seriøs, objektiv forskning og statistikk. Det er sant det han sier, at det er minst like farlig. Til og med kjørelæreren min sier det og i teoriboka står det også noe om å kjøre under fartsgrensen. Det kan blant annet føre til at de bak deg blir irritert og tar en dårlig beslutning som kan føre til fare for medtrafikanter. Med fare for å gjenta meg selv: 'Med "bevise" mener jeg blant annet å vise til seriøs, objektiv forskning og statistikk.' Jeg mener IKKE å henvise til et utsagn fra en kjøreskolelærer. Ikke for å være frekk, men å uttale seg bombastisk om kjøremønster og ulykkesrisiko når du ikke engang har lappen, blir litt tåpelig. Jeg er for øvrig helt enig i det du sier, det er klart at det å kjøre "for sakte" kan føre til at den bak blir irritert og gjør noe dumt, men jeg vil gjerne se BEVIS på at flere uhell/ulykker/skader skjer som følge av at folk kjører for sakte kontra at folk kjører for fort. Jeg nekter nemlig å tro det før jeg får se det... Beklager "jurist", jeg kan nok ikke komme med FORSKNING som viser dette, men kan derimot si at jeg STRØK på min første oppkjøring grunnet at jeg kjørte for sakte. Derimot skal det sies at det er forskjel på å kjøre skate og FOR sakte en kjører vel kanskej noe saktere i skarpe svinger, men det farlige er når personer over lLENGERE tid ligge UNDER fartsgrensen. Som BÅDE sensor OG kjørelærer sa (gjelder også lastebil oppkjøringa): KJØRETYET ER FARLIG FØRST NÅR MENNESKET SITTER INNI OG MISTER KONTROLLEN. VEL OG MERKE KONTROLLEN PÅ SITT EGET SINNE ha en ellers fortreffelig aften] Endret 12. august 2008 av kterjesen Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Du sa at ingen med 15 års erfaring herfra kunne kjøre bil der nede, men det har jo du gjort siden du var 11, så da påstår du at du er mye bedre enn alle her til lands i hvertfall!! Jeg uttalte meg bombastisk ifølge jurist... vel, det gjorde jeg ihvertfall ikke. Unødvendig å si noe jeg ikke har sagt. Jeg trodde du skulle gi deg, men siden du fortsetter å krangle på dustete grunnlag, fortsetter jeg å kommentere innleggene dine. Nøyaktig DETTE sa du: "Det er sant det han sier, at det er minst like farlig. Til og med kjørelæreren min sier det og i teoriboka står det også noe om å kjøre under fartsgrensen. Det kan blant annet føre til at de bak deg blir irritert og tar en dårlig beslutning som kan føre til fare for medtrafikanter. " Hva i dette innlegget er det som IKKE er bombastisk? Du fastslår jo at det han andre sa var riktig, uten å argumentere for eller mot. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Beklager "jurist", jeg kan nok ikke komme med FORSKNING som viser dette, men kan derimot si at jeg STRØK på min første oppkjøring grunnet at jeg kjørte for sakte. Derimot skal det sies at det er forskjel på å kjøre skate og FOR sakte en kjører vel kanskej noe saktere i skarpe svinger, men det farlige er når personer over lLENGERE tid ligge UNDER fartsgrensen. Som BÅDE sensor OG kjørelærer sa (gjelder også lastebil oppkjøringa): KJØRETYET ER FARLIG FØRST NÅR MENNESKET SITTER INNI OG MISTER KONTROLLEN. VEL OG MERKE KONTROLLEN PÅ SITT EGET SINNE ha en ellers fortreffelig aften] Hei og hopp! Nå må vi visst holde tunga rett i munnen (eller i rett munn, alt avhengig av hva slags aktivitet man bedriver). Det at du strøyk på oppkjøringa fordi du kjørte "for sakte" betyr ikke at det er farligere å kjøre "for sakte" enn å kjøre "for fort". I alle fall ikke så lenge ordet "fare/farlig" betyr "sannsynligheten for å bli involvert i eller forårsake et uhell/en ulykke". Det er selvsagt ikke uproblematisk å kjøre under fartsgrensa over lengre tid, fordi det kan føre til at de bak deg blir ekstremt forbanna, men slik du legger det frem, skal dette liksom være farligere enn å kjøre for fort. Jeg tror at du tar kraftig feil, og etter min oppfatning (jeg har tidligere lest en del skadestatistikk, både fra blant annet forsikringsselskaper og Statistisk sentralbyrå) er det langt flere uhell/ulykker som er forårsaket av "for høy" fart enn "for lav" fart. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Du sa at ingen med 15 års erfaring herfra kunne kjøre bil der nede, men det har jo du gjort siden du var 11, så da påstår du at du er mye bedre enn alle her til lands i hvertfall!! Jeg uttalte meg bombastisk ifølge jurist... vel, det gjorde jeg ihvertfall ikke. Unødvendig å si noe jeg ikke har sagt. Jeg trodde du skulle gi deg, men siden du fortsetter å krangle på dustete grunnlag, fortsetter jeg å kommentere innleggene dine. Nøyaktig DETTE sa du: "Det er sant det han sier, at det er minst like farlig. Til og med kjørelæreren min sier det og i teoriboka står det også noe om å kjøre under fartsgrensen. Det kan blant annet føre til at de bak deg blir irritert og tar en dårlig beslutning som kan føre til fare for medtrafikanter. " Hva i dette innlegget er det som IKKE er bombastisk? Du fastslår jo at det han andre sa var riktig, uten å argumentere for eller mot. Det der står i teoriboka mi. Jeg skrev av boka. Det som står under her kommer rett fra boka og ikke meg. Tror du misforsto ved å tro at det var mine ord. Det kan blant annet føre til at de bak deg blir irritert og tar en dårlig beslutning som kan føre til fare for medtrafikanter. " Endret 13. august 2008 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Du sa at ingen med 15 års erfaring herfra kunne kjøre bil der nede, men det har jo du gjort siden du var 11, så da påstår du at du er mye bedre enn alle her til lands i hvertfall!! Jeg uttalte meg bombastisk ifølge jurist... vel, det gjorde jeg ihvertfall ikke. Unødvendig å si noe jeg ikke har sagt. Jeg trodde du skulle gi deg, men siden du fortsetter å krangle på dustete grunnlag, fortsetter jeg å kommentere innleggene dine. Nøyaktig DETTE sa du: "Det er sant det han sier, at det er minst like farlig. Til og med kjørelæreren min sier det og i teoriboka står det også noe om å kjøre under fartsgrensen. Det kan blant annet føre til at de bak deg blir irritert og tar en dårlig beslutning som kan føre til fare for medtrafikanter. " Hva i dette innlegget er det som IKKE er bombastisk? Du fastslår jo at det han andre sa var riktig, uten å argumentere for eller mot. Det der står i teoriboka mi. Jeg skrev av boka. Det som står under her kommer rett fra boka og ikke meg. Tror du misforsto ved å tro at det var mine ord. Det kan blant annet føre til at de bak deg blir irritert og tar en dårlig beslutning som kan føre til fare for medtrafikanter. " Ja, og det er jeg selvsagt enig i. Det er ren logikk at det KAN føre til at de bak blir irritert og så videre. Det har jeg jo allerede sagt et par ganger. Du skrev imidlertid at "Det er riktig det han sier, det er minst like farlig". Det er DENNE påstanden jeg er sterkt uenig i. Jeg er klar over at det å kjøre "for sakte" KAN føre til farlige situasjoner, men det er stor forskjell på dette, og at det er "minst like farlig" å kjøre "for sakte" som å kjøre "for fort". Klarer du ikke å lese eller? Jeg har sagt det ganske mange ganger nå, men du klarer jo faen ikke å se skogen for bare trær... Det jeg vil frem til, og nå gidder jeg snart ikke å mate deg med teskje flere ganger, er at påstanden om at det er minst like farlig å kjøre "for sakte" som "for fort" ikke er rett, etter min oppfatning. Bevis at påstanden er rett eller ti stille. Slutt i alle fall å misforstå med vilje og gjenta deg selv til det kjedsommelige med ting som ikke er relevante. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Du sa at ingen med 15 års erfaring herfra kunne kjøre bil der nede, men det har jo du gjort siden du var 11, så da påstår du at du er mye bedre enn alle her til lands i hvertfall!! Jeg uttalte meg bombastisk ifølge jurist... vel, det gjorde jeg ihvertfall ikke. Unødvendig å si noe jeg ikke har sagt. Jeg trodde du skulle gi deg, men siden du fortsetter å krangle på dustete grunnlag, fortsetter jeg å kommentere innleggene dine. Nøyaktig DETTE sa du: "Det er sant det han sier, at det er minst like farlig. Til og med kjørelæreren min sier det og i teoriboka står det også noe om å kjøre under fartsgrensen. Det kan blant annet føre til at de bak deg blir irritert og tar en dårlig beslutning som kan føre til fare for medtrafikanter. " Hva i dette innlegget er det som IKKE er bombastisk? Du fastslår jo at det han andre sa var riktig, uten å argumentere for eller mot. Det der står i teoriboka mi. Jeg skrev av boka. Det som står under her kommer rett fra boka og ikke meg. Tror du misforsto ved å tro at det var mine ord. Det kan blant annet føre til at de bak deg blir irritert og tar en dårlig beslutning som kan føre til fare for medtrafikanter. " Ja, og det er jeg selvsagt enig i. Det er ren logikk at det KAN føre til at de bak blir irritert og så videre. Det har jeg jo allerede sagt et par ganger. Du skrev imidlertid at "Det er riktig det han sier, det er minst like farlig". Det er DENNE påstanden jeg er sterkt uenig i. Jeg er klar over at det å kjøre "for sakte" KAN føre til farlige situasjoner, men det er stor forskjell på dette, og at det er "minst like farlig" å kjøre "for sakte" som å kjøre "for fort". Klarer du ikke å lese eller? Jeg har sagt det ganske mange ganger nå, men du klarer jo faen ikke å se skogen for bare trær... Det jeg vil frem til, og nå gidder jeg snart ikke å mate deg med teskje flere ganger, er at påstanden om at det er minst like farlig å kjøre "for sakte" som "for fort" ikke er rett, etter min oppfatning. Bevis at påstanden er rett eller ti stille. Slutt i alle fall å misforstå med vilje og gjenta deg selv til det kjedsommelige med ting som ikke er relevante. hehe :!: trenger ikke å bli så sur heller. Jeg misforsto ikke med vilje, det er bare tåpelig å si. Men, jeg er enig i det du sier. Det var kanskje å overdrive når jeg sa 'minst like farlig', men jeg mente jo ikke det bokstavelig talt heller. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Farlig er det iallefall.. Minst like farlig.. Hmm kan diskuteres... Alt er jo farlig nå til dags... Endret 13. august 2008 av rotaxmax Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Kanskje ikke "farlig" er det ordet som passer best i denne sammenhengen? Hva med "uansvarlig" eller "uforsvarlig"? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Er jo ikke helt safe da.. Men kall det hva du vil. Varierer jo fra person til person hva man legger i ordet farlig. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå