Gå til innhold

Nytt lydkort: Best kvalitet i stereo.

Anbefalte innlegg

Hei!

Lydkort dedikert til å spille av musikk (som oftest mp3/flac) i stereo. Ikke behov for noe surround.

Ser for meg å koble det optisk til en Denon2807. Eller vil det bli annen/bedre lyd ved analog overføring?

Gode, fungerende drivere til VISTA er viktig (Regner med Creative ekskluderes her?).

Hvilket kort er det beste i forbrukermarkedet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Onkyo Wavio SE-90PCI var akkurat det jeg var på jakt etter. Takk for linken Thorsen! Må få lagt inn en bestilling ASAP.

Du blir nok fornøyd, har ennå ikke hørt om noen som er misfornøyd med lydkort fra Onkyo.

Nedtur at et såpass dyrt kort ikke har dedikert 3,5mm utgang, dog.

Ikke ment som et motargument mot hva som utvilsomt er et kvalitetsmessig svært godt kort, men jeg har aldri hatt trøbbel med x-fi kortet mitt i Vista.

Virker som gjengen som klager over problemer prøver å kjøre 12.6 Q-sound superdynamic 3d maxximum EAX audio HD gjennom den stakkarslige spdifutgangen, og blir sure fordi lyden er lavere på høyttaleren nærmest postkassa.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Dersom du tenker på 3,5mm jack er det egentlig ikke rart at kortet mangler det, for noe verre kobling innenfor lydverden skal du lete lenge etter. Det er iallefall den erfaring jeg har fra et Creative X-FI lydkort og diverse headset med slik tilkobling. RCA Phono koblingene er mye mer holdbare og tåler mye mer bevegelse før de mister kontakt, men jeg kan være enig i at de er noe store og klumpete.

Men de fleste som kjøper et slik lydkort vil nok uansett koble det til en skikkelig separat forsterker/reciver, fra denne har de igjen nok av muligheter for tilkobling.

Men ja Creative lager helt greie kort de også, det er bare det at fokuset deres ser ut til å ligge på mange fancy funksjoner og infløkte drivere istedenfor ren lyd.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...