Gå til innhold

rense core med rødsprit,ja?

zlav

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eh. Rødsprit fungerer helt fint, og du skal ikke bruke lighter! Isopropanol er enda bedre egnet, men antakelig merker du ikke forskjell fra rødsprit. White spirit skal man derimot holde seg unna, fordi det legger igjen fettlag. Neglelakkfjerner går vel også finfint, men det likner vel litt på tynner? Tynner er i hvert fall såpass sterkt at teksten på core kan forsvinne.. har jeg hørt.

Lenke til kommentar
rense core med rødsprit ,går det bra? trenger jeg goop på nb?

Ok...VELDIG mange userriøse svar her.

Det du gjør er å rense med isopropanol som du får kjøpt på hvilke som helst bensinstasjon over hele landet. bruk en liten q-tips og rens cpu'en med det.

Og ja, skaff for all del litt goop(kjølepasta) under.

Og ikke høre på brukere som "Lufen". 110% bullshit inlegg.

Om du kan bruke rødsprit tviler jeg _meget_ sterkt på. Bruk isopropanol heller.

Lenke til kommentar
Ikke finn på å bruk rødsprit da! Da blir det liggende ett fettlag igjen på CPU/chipset! Isopropanol eller CRC Elektrorens er best.

Hvor tar du det fra?

White spirit legger igjen fettlag..

CRC Elektrorens ville jeg vært mer skeptisk til.

Den er nok beregnet til å fjerne masse skitt/olje/rust

fra kontaktpunkter om jeg ikke tar helt feil...

Lenke til kommentar
rense core med rødsprit ,går det bra? trenger jeg goop på nb?
Og ikke høre på brukere som "Lufen". 110% bullshit inlegg. Om du kan bruke rødsprit tviler jeg _meget_ sterkt på. Bruk isopropanol heller.

Isopropanol er riktignok å foretrekke framfor rødsprit, men sistnevnte fungerer helt fint! Bare la restene fordampe. Men du syns altså det er useriøst å gi klarsignal for rødsprit når det er DET zlav har for hånden? Folkene på Komplett Data tønsberg brukte forresten white spirit til rensing av flatene når de skulle montere kjøler på en Tbird 1,4GHz for en kamerat ^_^

Forøvrig er vel alle svarene her implementert i et flertall guider ol. på overklokking.no ;) Tror jeg har sett denne diskusjonen utallige ganger. Folk løfter jo ikke en finger for å finne ut av ting selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...