Gå til innhold

BK: På hugget!

Anbefalte innlegg

Det er sommertid, og streetperformers er over alt. Siden jeg har kontor veldig sentralt i Bergen blir jeg mildt sagt temmelig lei av repetoiret gatemusikantene serverer oss. Jeg er sjeleglad at de indianske musikantene fra Peru ikke har lov til å stå hvor som helst med sin PA lenger. Her på huset går alle panfløyter rett vedovnen etter at instrumentet har blitt overeksponert på alle norske gatehjørner det siste tiåret.

Og da er det deilig at noen er mer stillfarne. Litt penger i kassen så får du den poseringen du ønsker deg, slik som jeg fikk fra denne stilige ridderen med åpenbart onde hensikter som stod på Torgallmenningen i forrige uke.

Ps: Jeg synes det er veldig dårlig stil å bruke streetperformers som motiver hvis man ikke bidrar til deres tilstedeværelse. Og hvordan gjør man det? Med klingende mynt.

post-76334-1218285593_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns de er kule disse "statuene" og jeg hadde aldri klart å stå stille,hehe.

Jeg er ikke personen til å kritisere deg, men spør heller hvorfor du har valgt å ikke ha med hele rustningen på venster skulder? det lille der tar litt av oppmerksomheten min når jeg ser på bilde.

Lenke til kommentar

Vel, bildet er tatt i mylderet på Torgallmenningen. Et moderne menneske hadde tatt seg dårlig ut her. Og det kostet ikke meg mye å ofre spissen på en av piggene for å unngå det.

Takk for kommentarer. Nå skal jeg i dusjen, og hvis det ikke er flere kommentarer når jeg kommer ut så sender jeg fyren i bildet på sene nattebesøk til dere! Sett bort fra presjes og Rexinor, selvfølgelig ;)

Lenke til kommentar
Vel, bildet er tatt i mylderet på Torgallmenningen. Et moderne menneske hadde tatt seg dårlig ut her. Og det kostet ikke meg mye å ofre spissen på en av piggene for å unngå det.

Takk for kommentarer. Nå skal jeg i dusjen, og hvis det ikke er flere kommentarer når jeg kommer ut så sender jeg fyren i bildet på sene nattebesøk til dere! Sett bort fra presjes og Rexinor, selvfølgelig ;)

Ser den og likte godt bakgrunnen i bilde :)

Har ikke sett noen slike statuer i Kristiansand, men lagt merke til et par i Oslo.

Lenke til kommentar

Stilig bilde, bare litt synd det med skulder taggen som ble klippet. Modellen kunne vært mer aggresiv i blikket fyren ser litt forvirra ut, men det er ikke noe du kunne gjort noe med egentlig. Ellers så ser jeg ikke noe annet du kunne gjort.

PS: Prøvde å ta noen bilder av en gatemusikkan i Firense, settingen var bare så kul og avslappet i området, men han ente opp med å se rett inn i kamera linsa med et paranoid ansikts uttrykk på alle bildene :) (Jeg kasta 4 euro i gitarkassa hans om jeg husker rett.)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Stilig og beroligende type det der ... Han hadde glatt fått alle småpengene mine, ja, kanskje til og med et par kredittkort hvis han hadde insistert littegranne ... :!:

Lenke til kommentar
Stilig og beroligende type det der ... Han hadde glatt fått alle småpengene mine, ja, kanskje til og med et par kredittkort hvis han hadde insistert littegranne ... :!:

:!: Trusselen min hadde altså en effekt tross alt. Bra er det, for jeg synes bildet fortjener litt oppmerksomhet iallefall.

Jeg glemte forresten å nevne at bildet er tatt med en Casio Exilim Z1200. Litt artig at ingen har merket at det er tatt med kompaktkamera. Noen flere som har en mening om bildet?

Lenke til kommentar

Først og fremst, så falt jeg veldig for bakgrunnen! Søylene gjorde seg veldig godt sammen med modellen.

Personlig hadde jeg nok dyttet opp kontrasten mellom bakgrunn og modell en smule, men såvidt jeg vet er vel ikke det helt din stil.

Men utrykket er bra og selve utkledningen til modellen er jo utrolig godt gjennomført. I hvertfall i forhold til gutta vi har i Trondheim med spraymalte njapapiri jakker og cowboyhatt/-pistoler i fra Brio...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...