Gå til innhold

Pct's Wotlk beta/info tråd


Anbefalte innlegg

Var ikke deg jeg siktet til, sikter generelt til det at helikopteret er mist like langt frem i tid når det gjelder teknologien, jeg gjentar også gjerne meg selv på dette med våpen. Hvorfor irriterer ingen seg over de? Jeg selv hater de som deler modell med heavy khorium rifle (spelltard, men snakker om 375 engineer-rifla)

 

forsåvidt innlegg 3000 det her, kanskje på tide at jeg roer skrivinga litt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Chopperen ser jeg litt, men disse chopperne er jo egentlig ikke moderne, de er bare inne i en "moteperiode" og hvis du ser på syklene med sidevogn ligner de på sykler fra før helikopteret var oppfunnet, det er disse tingene som gjør at jeg synes det er helt greit, reagerer mer på våpnene som nå ser ut som hi-techrifler fra 2000-tallet og nyere ;)

 

Tror folk ikke vil synes motorsyklene er så ille når de går live, chopperet ser ikke så veldig "vaglete" ut i stillbilder det heller, men på live er det bare et under hvordan de klarer å holde seg oppe, tror vi vil se noe av det samme med syklene :)

 

Og værsågod, vi diskuterer så ikke noe poeng i omglol du er teit fordi du ikke liker de, enda noen andre av de som har "syti" gjerne var minst like ille.

Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Chopper_%28motorcycle%29

Bare for å vise at chopperne ikke oppstod på 2000-tallet :)

 

ja jeg innrømmer at jeg faktisk ikke har sett live eller prøvd en motorsykkel i WOTLK, så jeg vet jo ikke hvordan det faktisk kommer til å bli. Ja får håpe at det blir som med chopter...at den ser ut som den faller ned hele tiden.

 

Men jeg har aldri hatt problem med chopter i grunnen, men kanskje pga dette på en måte alltid har vært en del av warcraft, men da kun i begrenset omfang, samt at chopter er egentlig ganske uvanlig å se i wow. Er engineer selv og har faktisk chopter, men syntes det både bråker altfor mye (dvs kan ikke ha lyd på om jeg flyr) og ser yalla ut...så bruker heller min trofaste griffin:)

 

Våpnene tar litt av også, men dette er mindre "synlig" og dem er som oftest såpass urealistisk av utseende at man ikke sammenligner dem med moderne våpen, og skuddtakten er jo den samme som for en "vanlig" muskedunder:)

 

Jeg mener kanskje bare at dem burde prøvet å lage motorsykkelen litt mer ulik en moderne sykkel...litt mer sånn første-fantasi-motorsykkel-som-er-damp-drevet alla litt sånn som chopter faktisk ser ut...

Lenke til kommentar
Ser poenget ditt. Tror syklene med sidevogn som ligner sykler fra tidlig 1900-tall kan bli skikkelig stilig med animasjoner og slikt, noe mer skeptisk til chopperen, men setter min lit til blizz at de har tenkt ut det her :)

 

Forresten, spille med lyd? :dontgetit:

 

Ja håper at jeg klarer å "leve med det" :)

 

Ja jeg liker faktisk lyd og spillmusikk:) Det skaper for meg den rette stemningen:) Jeg vil høre når jeg skyter for å pulle og jeg vil høre når sverdet mitt skjærer gjennom fienden:) etc...

Lenke til kommentar

Helikopte var ikke bare helt ok når det kom, det var faktisk i tråd med Warcraft lore. Helikopteret er units i Warcraft II og III. Det var ingen grunn til å reagere. Dersom noen gjorde det, så ville nok gamle warcraft-spillere bruke denne grunnen til å forklare at helikopter er helt ok.

 

Rifler er også med i warcraft universet fra treeren og kanskje tidligere også. En del av riflene i BC ser nesten ut som automatrifler, så forhåpentligvis får vi litt mer tradisjonelt utseende rifler i WotLK.

 

Racing-podsene i shimmering flats er jo bare morsomme raketter på hjul, som ser og er livsfarlige for sjåføren. De er ikke spesielt high tech og ser ut som noe en halvgal vitenskapsmann (engineer) kan ha konstruert. Det som er mest high tech er drivstoff og enkelte småting som vi får et visst innblikk i gjennom en eller flere quest chains fra området. Quest-kjedene tilknyttet racingbanen gjør det nok enklere for spillerne å akseptere de, sammen med humorelementet.

 

En motorsykkel har meg bekjent ikke vært med i offisiel lore før, og den er som påpekt litt for naturtro sammenlignet med de andre engineersakene. Det er nok mest det folk reagerer på. Dessuten har vi ikke humor-elementene eller en quest kjede til å forklare hvorfor motorsykler blir satt inn i spillet (ihvertfall ikke enda). Da kan det være vanskeligere for flere å akseptere syklene som bryter litt for mye med lore.

 

Jeg er ikke helt fornøyd selv heller med den sykkelen, men som indikert har jeg ikke problemer med helikopter, rifler og racing pods. Om det er en irrasjonell måte å få ting til å passe inn i warcraft universet eller ikke er vanskelig å si, men det er ihvertfall noen tanker om det.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke sikkert motorsykklene blir brukt som mounts i det heletatt. For alt vi vet kan det være et quest, kanskje noe engineering greier der du skal prøve en ny oppfinnelse og så detter den sammen i slutten og noe sånt. Virker mest som mount mtp at det er flere versjoner av den, men Blizzard har vel ikke satt den i bruk i betaen enda, og har vel ikke sagt noe om den?

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn
Syklene ser jo steampunk ut, og det er jo flere ting som gjør at disse passer inn.

 

Her er du nødt til å utdype litt:)

 

Både helikoptrene og diverse goblin maskiner ser jo riktig så steampunk ut i mine øyne. Skjønner da ikke hvorfor motorsykler ikke skal få være med. Hadde det derimot vært en skikkelig motorsykkel med dertil utseende så hadde jeg nok ikke vært like enig, men når den ser ut som en rusthaug sammen med resten av maskinene som er der så ser jeg ikke at den skiller seg for mye ut. De har jo mekaniske strutser jo :p

Lenke til kommentar

Syns jeg ser fint få mekaniserte strutser som du kaller dem. Vet de er der. Samme med helikopter. Og seriøst, hvem f... drar til shimmering flats i det hele tatt. Jeg løp gjennom der for 3 år siden. Det er et sted man passerer for å få fp i Tanaris. Motorsyklene derimot tror jeg vil bli å se overalt.

Lenke til kommentar
Syklene ser jo steampunk ut, og det er jo flere ting som gjør at disse passer inn.

 

Her er du nødt til å utdype litt:)

 

Både helikoptrene og diverse goblin maskiner ser jo riktig så steampunk ut i mine øyne. Skjønner da ikke hvorfor motorsykler ikke skal få være med. Hadde det derimot vært en skikkelig motorsykkel med dertil utseende så hadde jeg nok ikke vært like enig, men når den ser ut som en rusthaug sammen med resten av maskinene som er der så ser jeg ikke at den skiller seg for mye ut. De har jo mekaniske strutser jo :p

 

Joda alt inntil nå har sett rimelig Steampunk ut...det jeg ER redd for er at motorsykkelen IKKE gjør det. Men jeg har ikke sett den så godt enda..men syntes chopperen så rimelig moderne ut...dvs laaangt fra steampunk... Men la oss se hvordan det blir i WOTLK.

 

Og strutsene er helt ok...dem ligner jo ikke noe moderne i det hele tatt i grunnen. Passer forsåvidt lett inn i fantasy:)

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Helikopte var ikke bare helt ok når det kom, det var faktisk i tråd med Warcraft lore. Helikopteret er units i Warcraft II og III. Det var ingen grunn til å reagere. Dersom noen gjorde det, så ville nok gamle warcraft-spillere bruke denne grunnen til å forklare at helikopter er helt ok.

 

Rifler er også med i warcraft universet fra treeren og kanskje tidligere også. En del av riflene i BC ser nesten ut som automatrifler, så forhåpentligvis får vi litt mer tradisjonelt utseende rifler i WotLK.

 

Racing-podsene i shimmering flats er jo bare morsomme raketter på hjul, som ser og er livsfarlige for sjåføren. De er ikke spesielt high tech og ser ut som noe en halvgal vitenskapsmann (engineer) kan ha konstruert. Det som er mest high tech er drivstoff og enkelte småting som vi får et visst innblikk i gjennom en eller flere quest chains fra området. Quest-kjedene tilknyttet racingbanen gjør det nok enklere for spillerne å akseptere de, sammen med humorelementet.

 

En motorsykkel har meg bekjent ikke vært med i offisiel lore før, og den er som påpekt litt for naturtro sammenlignet med de andre engineersakene. Det er nok mest det folk reagerer på. Dessuten har vi ikke humor-elementene eller en quest kjede til å forklare hvorfor motorsykler blir satt inn i spillet (ihvertfall ikke enda). Da kan det være vanskeligere for flere å akseptere syklene som bryter litt for mye med lore.

 

Jeg er ikke helt fornøyd selv heller med den sykkelen, men som indikert har jeg ikke problemer med helikopter, rifler og racing pods. Om det er en irrasjonell måte å få ting til å passe inn i warcraft universet eller ikke er vanskelig å si, men det er ihvertfall noen tanker om det.

Veldig fint innlegg som forklarer nærmere hvorfor du ikke liker de, ser noen av poengene dine og håper blizz får fiksa noe rundt dette, men ser fortsatt ikke helt problemet, men vi har forskjellige meninger og nå har vi hvertfall ting på begge sider som forklarer dypere, ikke bare slutt å syt (jeg har sagt det selv baki her :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...