Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ATX 12v 2X4 kontakt. Jeg har 1 av 2 kontakter - haster litt


Anbefalte innlegg

Vel,akkurat fått i hus nytt hovedkort, å jeg hadde trodd jeg hadde en grei nok pSU med de nyeste kabler, men det viste seg at jeg ikke hadde.

 

Tidligere har jeg bare brukt 12volt 4 pins kontakt, men nå krever det nye hovedkortet 8pins kontakt.

 

Er det nå jeg må kjøpe meg ny PSU eller går det ann å kjøpe en kontakt eller fikse det på en billig måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et mønster på pinnene som passer med kontakten på hovedkortet. Den passer mao bare på en plass om du ikke bruker makt.

 

Det er selvfølgelig også en låseklemme som forteller deg hvilken vei den skal kobles til. Mothaken på kontakten bør også gi en indikasjon på hvilken side av kontakten 4-pin skal i.

 

Sett deg ned, ta en kikk og du vil ganske sikkert se sammenhengen.

Lenke til kommentar
Det er et mønster på pinnene som passer med kontakten på hovedkortet. Den passer mao bare på en plass om du ikke bruker makt.

 

Det er selvfølgelig også en låseklemme som forteller deg hvilken vei den skal kobles til. Mothaken på kontakten bør også gi en indikasjon på hvilken side av kontakten 4-pin skal i.

 

Sett deg ned, ta en kikk og du vil ganske sikkert se sammenhengen.

 

Joda, har gjort det, men jeg måtte bruke litt makt for å få den over klemma. Null stress, fungerer tipp topp nå!

 

Tusen takk for kjapt svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...