Gemo59 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Vet at temaet har vært berørt tidligere, men trenger noen opplysninger. Reiser til Florida i februar og bilgal som jeg er, har jeg plukket ut en Chrysler 300 Touring. Dollar har denne bilen og leier den ut for ca 7500 for 16-17 dager. Problemet er at, etter hva jeg har funnet ut, at dette ikke inkluderer LDW, andre forsikringer eller noen ekstra sjåfør (kona må jo kjøre en dag da jeg fyller 50 under denne turen.... ) Har noen erfaringer med Dollar og hvordan dette fungerer ? Dernest har jeg sjekket via www.hyrbil.se. Disse formidler leiebiler. Her koster samme bilen ca 6500 for samme periode inklusive full tank, ekstra sjåfør og LDW. Dette skjønner jeg ikke så mye av. Noen som har erfaringer, kommentarer, ideer eller råd ? Lenke til kommentar
Keystone Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg vil anbefale deg å bestille bil gjennom en norsk nettside i stedet for direkte fra dollar. Fordelen er at du da ofte får nødvendige forsikringer med i prisen. Så det du har funnet på hyrbil.se stemmer nok. Prøv kelkoo.no eller finn.no og søk på tilbud fra flere leverandører. Du kan ofte gjøre gode dealer, og du får også som regel en bedre deal som turist med utenlandsk førerkort, en det du får med et lokalt førerkort. Men om du bestiller gjennom disse sidene, så er du ikke garantert å få f.eks. en Chrysler 300, men du er garantert en bil i samme klasse. Vet ikke hvordan praksisen til dollar er, men de fleste leiebilselskapene garanterer ikke modell. Lenke til kommentar
marama Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 vi skal leie bil i florida.. billigste stedet etter grundig sjekk var faktisk hos eleiebil.no inkludert ekstra sjåfører, full tank bensin, fri km,forsikringer,gps. var billigere enn både alamo og dollar.. er faktisk alamo vi skal leie bilen i fra, men fikk det billigere hos eleiebil.no. sikkert en avtale de har + gunstig dollar kurs.. Lenke til kommentar
Gemo59 Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Takker for svar. Har også kontaktet selskapet autoeuropa. De kunne fortelle at jeg ikke var garantert spesifikk bil, men bil i samme klasse. Selvfølgelig skulle de gjøre det de kunne for at jeg fikk ønsket bil. Jeg har også lest litt på svenske forumsider og det er vel slik at feks autoeuropa formidler biler via feks Dollar, men da biler som Dollar har ledige. Leier jeg via Dollar er det nok større sjanse for at jeg får ønsket bil, men alternagtivet til Chrysler 300 T fra autoeuropa var heller ikke dårlig: Buick Lacerne eller Chrysler Pacifica. Endret 13. august 2008 av Gemo59 Lenke til kommentar
marama Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Faktisk litt spent på om vi får bilen vi skal ha.. Det står jo Dodge Durango el.lignende... men kan ikke forstå hva lignende skal være.. det blir spennende å se.. en årsmodell? kan man risikere å få en gammel bil??? heh Lenke til kommentar
Keystone Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Faktisk litt spent på om vi får bilen vi skal ha.. Det står jo Dodge Durango el.lignende... men kan ikke forstå hva lignende skal være.. det blir spennende å se.. en årsmodell? kan man risikere å få en gammel bil??? heh Finnes mange biler i samme klase som durango. Men du får aldri en gammel bil. Jeg har aldri opplevd å få leiebil i USA som er eldre enn et år, så lenge du leier fra de vanlige kjedene. Leier du fra f.eks. Rent a Wreck så er hele konseptet at de har "gamle" biler. Lenke til kommentar
marama Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 vet ikke av en eneste bil som er "lignende" jeg.. skal være en 7seter vi skal ha. jaja. vi får se... gruer meg uansett til å kjøre i USA.. kjenner en som bor i florida, fikk beskjed om att jeg ikke måtte finne på å kjøre mellom 15-17, da var det kaos.. bra vi har forsikring. Lenke til kommentar
Keystone Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) vet ikke av en eneste bil som er "lignende" jeg.. skal være en 7seter vi skal ha. jaja. vi får se... gruer meg uansett til å kjøre i USA.. kjenner en som bor i florida, fikk beskjed om att jeg ikke måtte finne på å kjøre mellom 15-17, da var det kaos.. bra vi har forsikring. Durango er vel en full size SUV, så det Tahoe, Envoy Yukon og Expedition er vel i den klassen. Men kjøring i USA er ikke noe problem. Veiene er mer oversiktlige og bedre skilta enn de er i Norge. Dersom du har GPS i tillegg går det som en drøm! Endret 17. august 2008 av Keystone Lenke til kommentar
marama Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 satser på d Keystone.. kanskje du vet hva forsikringen som ligner på norsk veihjelpsbevis heter? tilfelle motorstopp,tom for bensin+ punktering osv snakket men bilutleiefirmaet, de sa att det var den eneste som ikke gikk an å tengne før jeg kom frem til bilutleiefirmaet, men de viste ikke hva den het. en kompis av meg kom ut for en kollisjon i florida i forrige mnd, bilen begynte å lekke veske, så han turde ikke kjøre videre.. bilutleien ville ikke hjelpe med å frakte bilen tibake for de mente att han ikke hadde forsikring for det, så de snudde ryggen til han, å ga beskjed att dette måtte han ordne selv... så hadde vært kjekt å vite hva forsikringen heter, så jeg kan spørre om den når jeg kommer dit.. Lenke til kommentar
mr_scoopex Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 emergency road service , ( AAA (tripple a) er det samme som naf i norge, hvis du må forklare de nærmere hva du mener slags hjelp/forsikring Lenke til kommentar
marama Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 takker så mye , da er det notert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå