Kjeven Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Det er et litt rart problem det her, i den grad det kan kalles et problem i det hele tatt. Her er saken: Lyden på PCen min går ikke høyere enn 60! Se på dette bildet, så skjønner dere: Som dere ser, så har jeg dratt lydknappen (eller hva man vil kalle det) helt til topps, men den grønne greia går aldri høyere enn 60. Ikke misforstå, lyden er mye høyere på 100 enn når den faktisk ligger rundt 60, men på den forrige PCen min gikk den grønne måleren helt til topps. Er dette normalt eller? Hvis ikke, er det noe jeg kan gjøre for å løse det? Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Bildet ditt kommer ikke frem hos meg, men jeg kan gjette at den grønne greia er VU-metret eller hva man skal kalle det som viser nivået på det som spilles og hopper opp og ned? Isåfall vil den også påvirkes av voluminnstillinga til applikasjonen som spiller lyden. Dvs. Winamp, MediaPlayer, spills egne innstillinger. Så om du har dratt knappen til topps så vil ikke musikken i Mediaplayer gå over midten om volumet i mediaplayer satt til 50%. I tillegg så kommer det ann på det som spilles siden det ikke er 100% styrke på lyden hele tida. Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Hmm, så hvordan setter jeg volumet i Media Player til 100% da? Hvis du mener den lille volumbaren nederst ved siden av Play-knappen, så står den allerede på 100. Det kom kanskje ikke helt fram av bildet eller førsteposten, men det dere ser (hvis dere kan se bildet...) er det høyeste den grønne måleren noensinne gikk. Kan umulig forstille meg at dette er riktig, spesielt siden jeg vet at måleren gikk helt til topps med den samme sangen på den forrige PCen min. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Om du bruker Vista på den nye PCen så har den separate instillinger i mixeren per applikasjon som ser slik ut: om det er 100% på applikasjonen som spiller lyd (og masse trykk på låta som spilles) så blir det rett som bildet viser med mediaplayer som spiller en MP3 hos meg ihvertfall. Jeg kan fremdeles ikke se bildet ditt. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 @Flippo: Ja, det var den måleren jeg snakket om, den er alltid på 100%. Her, jeg lastet opp bildet på nytt, kanskje du ser det denne gangen: DO YOU HAVE A VISUAL, SIR?! Noen andre løsninger? Lenke til kommentar
Rainmaker91 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Bildet ditt kommer ikke frem hos meg, men jeg kan gjette at den grønne greia er VU-metret eller hva man skal kalle det som viser nivået på det som spilles og hopper opp og ned? Isåfall vil den også påvirkes av voluminnstillinga til applikasjonen som spiller lyden. Dvs. Winamp, MediaPlayer, spills egne innstillinger. Så om du har dratt knappen til topps så vil ikke musikken i Mediaplayer gå over midten om volumet i mediaplayer satt til 50%. I tillegg så kommer det ann på det som spilles siden det ikke er 100% styrke på lyden hele tida. det funker fint å ha mediaplayer på 100% samtidig som du har volumbaren på 100%. Det du mener er vel instillinger i equaliseren (denne bør ikke stå på fullt). jeg vet ikke om vista er annerledes, men det er nå slik det er her i XP. lagt til: det var vist ikke en slik måler i mediaplayer (bruker winamp selv) Endret 10. august 2008 av __Rainmaker__ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå