Zamboo Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Har et merkelig problem med C. Uten at jeg har tenkt over det har det blitt mindre og mindre plass ledig på C. Nå er det bare 118MB ledig. Partisjonen er på 6,83GB, men når jeg tar properties på alle katalogene g filene på C, så er dette totalt bare 4,64GB. Altså er det over 2GB som på en måte er borte. Hvor blir plassen av? Til informasjon er det en 3 år gammel WD med winxp pro. Dette skjer bare på C. Lenke til kommentar
Mixture Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Slett temp filene og internet loggen.muligt att du har en masse cookies liggende og. Høure klikk på c og velg disk clean upp under properties. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 2GB...de kan ha blitt brukt til windows XP systemgjenoppretting, ta å slå ned hvor mye plass du skal bruke til dette. Ligger på Kontrollpanel ---> system ---> Systemgjenoppretting. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Sjekk om du viser alle filer. Skjulte filer tar også plass. Hiv swapfila over på en annen partisjon. Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Sjekk også temp-katalogen. Kan ligge mye svære greier der. Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 2GB...de kan ha blitt brukt til windows XP systemgjenoppretting, ta å slå ned hvor mye plass du skal bruke til dette. Ligger på Kontrollpanel ---> system ---> Systemgjenoppretting. Takker. Fikk frigjort 600MB, men det er fremdeles en del som er "borte". Sjekk om du viser alle filer. Skjulte filer tar også plass. Viser skjulte filer, men selv om de ikke hadde blitt vist så hadde de jo likevel blitt medregnet. Det samme gjelder temp. Used space på C er nå på 6,14GB, mens filene på C teller 4,65 GB. Noen som har flere forslag å komme med? Lenke til kommentar
kuulan Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Windows har en tendens til å "stjele" endel pass på disken etter hvert som tida går... Dette gjør de ved å f.eks skjule temp filer. Disse kan det være stress å fjerne manuelt Jeg anbefaler å laste ned programmer som f.eks Total Cleaner. Dette sletter disse greit. Selv fikk jeg over 1 GB mer. For å finne progammet er det bare å bruke google. Edit: Skriveleifer Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 Takk. Total Cleaner virket bra. Er fremdeles en del plass som er "brukt", men det får gå. Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Da er det fullt på c igjenn, men total cleaner får jeg ikke brukt siden jeg bare hadde en demo. Er det andre programmer som gjør samme nytten? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Da er det fullt på c igjenn, men total cleaner får jeg ikke brukt siden jeg bare hadde en demo. Er det andre programmer som gjør samme nytten? ultra wincleaner(p2p for fullversjon ) Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Wincleaner finnes jo ikke i demo. Flere forslag? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 SafeClean Utilities 3 er et utmerket prog. for fjerning av unødvendig bæsj. I tilegg har den en funksjon som gjør at du kan gå gjennom disken din og se hvor mye plass de forsjellige mappene (og filene) tar. Gjelder også skjulte filer som ikke er mulig å komme til. Kan lastes ned fra min hjemmeside. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Forresten: Kan du forandre navn på tema? Det virker som om du skriver at hovedkortet ditt er borte (MB=motherboard, mobo) Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Forresten: Kan du forandre navn på tema? Det virker som om du skriver at hovedkortet ditt er borte (MB=motherboard, mobo) Hehe... den er grei.. Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Jorgenindahouse: Prøvde regclean-programmet jeg fant på sida di. Lurer på om det er greit å slette alle reg-keys som kom opp. Var ca. 1000 stk. EDIT: +n Lenke til kommentar
Osram Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 muligt att du har en masse cookies liggende og. Vet det er lenge siden denne ble postet men... Det måtte være en uhorvelig mengde cookies om det skulle få noen særlig betydning for lagringsplassen. De er jo bare noen få byte pr stykk. Skulle likt å se den som klarte å fylle opp maskinen med 1 GB med cookies... Lenke til kommentar
Legion Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 størrelsen på MFT(master file table) og swapfila blir ikke tatt med, så ha det i bakhodet. dersom du har eller har hatt norton protected files, så kan disse henge igjen uten at de skal det. brukte window washer for ikke så lenge siden og fikk frigjort 2GB som jeg hadde "mistet" pga nortontullet. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Jorgeindahouse: Prøvde regclean-programmet jeg fant på sida di. Lurer på om det er greit å slette alle reg-keys som kom opp. Var ca. 1000 stk. Hvorfor sier alle jorgeindahouse? Navnet er jorgenindahouse!!! On-topic: Det er ikke lurt å flushe registry for alt som finnes der, men du skal se etter programmer du har avinstallert, som ikke har klart å fjerne tileggene sine i registry. Programmer som fremdeles ligger og gjemmer seg i registry gjør at maskinen sakt men sikkert vil bli tregere og tregere. [reklamere-for-egen-post-modus] Ta in titt her. Er sikker på at noen av dere kan svare. [/reklamere-for......-modus] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå