Gå til innhold

Kamera til eldre bruker? (Gave 70 åring)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal gi et kamera i gave til en dame som blir 70 år. Hun har i dag et Canon PowerShot A80, men det er tregt og har for liten skjerm.

Jeg trenger tips til et kamera som er lett å bruke, og som har en stor og god skjerm. Ønsker også at det har en vidvinkel som tilsvarer 28 mm. Fint om det regaerer raskt når man tar bilde. Tydelig merking på knappene er en fordel, da synet ikke er helt på topp.

Prisklasse, opp til ca 3000.-

Er det noen som har et tips til meg?

Jstrandl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med en ny modell i A-serien? Du får dem til rundt tusingen med antishake og flotte greier. Sjekk prisguiden.

Det finnes en Ixus med 28mm ekv vidvinkel som har vært oppe i mange tråder i det siste. Kikk litt i de trådene ligger like under din tråd så finner du det kjapt, med argumentasjon om hvorfor man skal kjøpe det. Jeg hadde seriøst vurdert Ixus hvis mine foreldre hadde behov for nytt kamera nå.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Det finnes en Ixus med 28mm ekv vidvinkel som har vært oppe i mange tråder i det siste. Kikk litt i de trådene ligger like under din tråd så finner du det kjapt, med argumentasjon om hvorfor man skal kjøpe det. Jeg hadde seriøst vurdert Ixus hvis mine foreldre hadde behov for nytt kamera nå.
Ixus 860IS (og muligens 870IS - husker ikke i farten) er i hvert fall "bombesikre" alternativer...
Lenke til kommentar
Ixus er overpriset i forhold til hva du får..

Kjøp heller Casio Exz-80 til 1499,- lettbetjent med gode knapper. Sleng på en trygghetsforsikring hos expert så er de dekket mot alle skader i tre år.

Dette hadde ikke vidvinkel, så da kikket jeg på Casio Exilim Zoom EX-Z200, og det ser greit ut så langt. Må se litt mer på brukervennlighet.

jstrandl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...