jstrandl Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hei. Jeg skal gi et kamera i gave til en dame som blir 70 år. Hun har i dag et Canon PowerShot A80, men det er tregt og har for liten skjerm. Jeg trenger tips til et kamera som er lett å bruke, og som har en stor og god skjerm. Ønsker også at det har en vidvinkel som tilsvarer 28 mm. Fint om det regaerer raskt når man tar bilde. Tydelig merking på knappene er en fordel, da synet ikke er helt på topp. Prisklasse, opp til ca 3000.- Er det noen som har et tips til meg? Jstrandl Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Hva med en ny modell i A-serien? Du får dem til rundt tusingen med antishake og flotte greier. Sjekk prisguiden. Det finnes en Ixus med 28mm ekv vidvinkel som har vært oppe i mange tråder i det siste. Kikk litt i de trådene ligger like under din tråd så finner du det kjapt, med argumentasjon om hvorfor man skal kjøpe det. Jeg hadde seriøst vurdert Ixus hvis mine foreldre hadde behov for nytt kamera nå. Endret 9. august 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Det finnes en Ixus med 28mm ekv vidvinkel som har vært oppe i mange tråder i det siste. Kikk litt i de trådene ligger like under din tråd så finner du det kjapt, med argumentasjon om hvorfor man skal kjøpe det. Jeg hadde seriøst vurdert Ixus hvis mine foreldre hadde behov for nytt kamera nå.Ixus 860IS (og muligens 870IS - husker ikke i farten) er i hvert fall "bombesikre" alternativer... Lenke til kommentar
jstrandl Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Takk for tipsene. Jeg skal kikke på de forslagene. jstrandl Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Ixus er overpriset i forhold til hva du får.. Kjøp heller Casio Exz-80 til 1499,- lettbetjent med gode knapper. Sleng på en trygghetsforsikring hos expert så er de dekket mot alle skader i tre år. Lenke til kommentar
jstrandl Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Ixus er overpriset i forhold til hva du får.. Kjøp heller Casio Exz-80 til 1499,- lettbetjent med gode knapper. Sleng på en trygghetsforsikring hos expert så er de dekket mot alle skader i tre år. Dette hadde ikke vidvinkel, så da kikket jeg på Casio Exilim Zoom EX-Z200, og det ser greit ut så langt. Må se litt mer på brukervennlighet. jstrandl Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Siden synet er dårlig, så er kanskje Casio S10 et godt valg. Det har en hinsides god skjerm. Jeg fikk det demonstrert på gaten i sterkt sollys sammen med et fra Nikon. Jeg kunne ha bannet på at skjermen i Nikon-et var ødelagt hadde jeg ikke visst bedre. Lenke til kommentar
jstrandl Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Takk for tipset, men S10 har ikke god nok vidvinkel. Jeg må kikke videre. jstrandl Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg ville likevel ha sett på det, for skjermen er klasser bedre enn alle andre kompakter jeg har sett i solen. Det alene gjør at jeg ville kjøpt det som ekstra kompakt hvis jeg hadde råd til to. Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 EX-S10 har alt for dårlige knapper til å opereres av eldre brukere.. Derfor jeg anbefaler lillebror EXZ-80. Lenke til kommentar
jstrandl Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Takk for tipsene. Som sagt er god vidvinkel et krav, og disse to mangler dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå