Løve Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hei Jeg sitter her og lurer på hva jeg skal kjøpe meg av en Nintendo DS og PSP. Det som frister meg med Ninteno DS er jo touchscreenen og dets geniale bruksmåter, mens PSP har et fortrinn på grafikk og variasjonen av spill. Men det viktigste er selvfølgelig gameplay og jeg lurer på hvem av dem som kan gi meg mest underholdning. Jeg liker plattform- og actionspill, spesiellt 3D. Super Mario 64 og Ratchet and Clank er gode eksempler, og jeg regner med at disse spillene er henholdsvis Nintendo DS og PSPs sterkeste kort. Ellers er jeg veldig interessert i spill som utnytter touchscreenen på NDS på en genial måte. Det jeg synes er problemet med NDS er at spillene er litt for barnslige og atlfor mange anime-aktige spill og at det heller er litt mer voksne og spenningsfyllte spill på PSP, slik som f.eks. GTA. Ellers har jeg ikke så mye annet å komme med enn at jeg gjerne vil høre hva folk har å foreslå for en som har lyst til å spille noen gode spill på togreieser og som er glad i litt mer voksne, mørke spill, men som også er like glad i gode konsepter. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Du som har vært her en stund burde vite at slike spørsmål bare hvirvler opp fanboy-diskusjoner Plattform og action er det vel best av på PSP (Ratchet, GTA-Stories), mens DS gjør bra med gameplay på både touchscreen og mic (Zelda: Phantom Hourglass), men så er det jo et GTA på vei til DS. Se an spillene og velg deretter. Eventuelt kan du se an funskjoner og tjenester utover spillene og se om det er noe der som frister. Endret 9. august 2008 av S-r-ex Lenke til kommentar
Mr. Needlemouse Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Nintendo DS har et glimrende utvalg av platformspill. Jeg anbefaler at du tar en titt på Sonic Rush, Sonic Rush Adventure, SM64DS, NSMB og Yoshi's Island DS. Når det gjelder actionspill så er nok PSP et bedre alternativ, men dersom du velger NDS så bør du sjekke ut Ninja Gaiden DS. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hvem som gir deg best underholdning er opp til deg å bedømme, se på spillene de 2 enhetene har, hvilken spill appelerer mest til deg. Les opp rundt disse spillene, se noen ingame trailere fra dem. Om det er underholdning du er ute etter velger du enhet etter spill som er ute. Personelig skal jeg velge meg en Nintendo DS, mye grunnet at jeg er Zelda fan og at de endelig har annonsert en lansering av Chrono Trigger på den enheten. Lenke til kommentar
sharpshooter491 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hvis jeg var deg ville jeg nok valgt PSP, men det kommer nok av at jeg er en trofast Sony fanboy Men begge vil nok gi deg god underholdning. Hvilken som vil gi deg mest er nok opp til deg. Lykke til ;D Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg har en DS og vurderer sterkt å kjøpe meg en PSP, for det kommer mange bra spill på begge konsollene. Så opp til deg å velge hvilke som ser mest moro ut. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Har selv begge delene, og jeg har nok brukt mest tid på DS'en, men har brukt PSP'en til mye rollespill nå i sommer. (D&D Tactics + FF Tactics) Ratchet & Clank spillene er også runda, samt brukt mye tid på Everybody's Golf 1&2 Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg har hatt en PSP i 3 år nå, men har ikke hatt så mange spill. Kun Burnout Legends og GTA LCS har PSP'n gående. Mye av grunnen er at PSP spillene er så dyre i forhold til kvaliteten. MEn har også hatt det mye moro med homebrews til PSP. Nå har jeg heller lyst på en DS Lite fordi den er enda mer portabel ut enn PSP og den fungerer bedre i sollys. NOen som vil bytte? Lenke til kommentar
sharpshooter491 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Sony PSP har jo tross alt SOCOM: Fireteam Bravo, noe DS ALDRI vil få. Dette var det som fikk meg til å kjøpe PSP har ikke angret et sekund... Lenke til kommentar
Livert Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg har DS og trives med det gode utvalget rollespill, i alle fall Final Fantasy serien og Zelda. Har inntrykket av at PSP er bedre hvis man liker Actionspill, FPS-spill for eksempel. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg har begge, og det er veldig individuelt. Liker du søte, små plattform spill, Mario og Zelda, og har god sans for touchscreen, går du klart for DS. Om du liker mer "voksne" spill, som GTA, God of War og Killzone, er PSP et sikkert kjøp. Dessuten er FF VII: Crisis Core verdt å få med seg Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg har også begge. Spørsmålet du stiller blir litt "rart", for psp kan gi deg underholdning i form av musikk(uten ekstrautstyr), film og spill. DS kan bare gi deg spill, og musikk ved hjelp av adapteret. Nå snakker vi ikke homebrew. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 PSP har Patapon. Grunn nok til å kjøpe en. Lenke til kommentar
sharpshooter491 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 PSP har Patapon. Grunn nok til å kjøpe en. PSP har SOCOM. DET er grunn nok til å kjøpe den Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Jeg har BEGGE. Eneste som ble spilt på DS var Cooking Mama . På PSP går det mye i Pursuit Force for tiden, GoW osv. Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 DS har alt du trenger av spill. Absolutt alt. Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 ... Man kan jo spille Nintendo 64 spill på PSP! Ikke 100% perfekt når det gjelder lyd men om et års tid så går det bra. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Når ble dette lov? Når sa Nintendo; det er greit, bare spill N64 på PSP? Lenke til kommentar
sharpshooter491 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Velkommen til Internet! Mye som skjer her er ikke lovlig, men skjer likevell. Enjoy your stay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå