Gå til innhold

Bruker du stativ?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en slik Gorillapod rett før ferien, den var dyr men verdt hvert øre. Jeg har brukt den mye, og den er på en størrelse som det er greit å klatre rundt på svalberg med. Og når jeg i etterkant har sett hvor mye bedre bildene tatt på stativ har blitt kontra de som er tatt håndholdt så er det helt klart at stativ er noe jeg skal ha med meg fremover. Mulig jeg er mer skjelven på hånda enn andre, selv om jeg ikke tror det, men det er relativt mange av de bilde jeg har tatt som har et snev av bevegelsesuskarphet som ikke er intendert. Nå skal jeg få meg et større og bedre stativ også, for dette ga mersmak.

Takler gorillapod et kamera med litt vekt?

20D med batterigrep og et L-objektiv veier fort et par gram :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes en "SLR Zoom" utgave som visstnok skal kunne fungere med speilreflekser med større objektiver. Jeg har sett den men ikke brukt den, men personlig synes jeg den så ut som de neppe holder til mye mer enn D80 + 18-70 eller noe sånt. Vurderer å kjøpe en som blitsstativ :)

Fikk det oppklart i en annen tråd ;)

Kan vel kanskje fungere bra til blitsstativ! For de situasjoner der en hotshoe-stand blir for liten, og et større stativ blir for stort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...