denix89 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Jeg har en spiller med 1 RCA utgang. Og så skal jeg koble den til en 6-kanal forsterker som jeg skal bruke til front og bak høyttalere. er det mulig å få brukt alle ingangene på forsterker med bare 1 RCA utgang på spiller. Og hvordan gjør jeg det? Takker for svar. Endret 9. august 2008 av denix89 Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Da må du kjøpe et eller flere Y-ledd. Spør i nærmeste bilstereobutikk, så finner de det du trenger. Med y-ledd så kan du splitte opp de to kanalene fra spilleren. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Men med bare én RCA-utgang vil du ikke få stereo-signal, kun mono. Jeg vil tro RCA-utgangen er beregnet på tilkobling av en subwoofer, så om du vil ha stereo må du ha en forsterker med høynivå-innganger eller kjøpe et høynivå-til-lavnivå adapter. Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Han mener nok ett par RCA-linjeutganger... kan ikke huske å ha sett en spiller med kun SUB-utgang... Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Det stemmer jeg har et par RCA kabler. Men jeg har også en RCA kabel for sub. Endret 10. august 2008 av denix89 Lenke til kommentar
epifant Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Du har med andre ord tre små phonokontakter på baksiden av spilleren din? Se om forsterkeren din har en bryter for omkobling av signalet. Mange flerkanals-forsterkere kan ta signalet fra f.eks. kanal 1 og 2 og viderefordele til 3,4,5 og 6. Da slipper du å kjøpe y-ledd Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Tusen takk for det siste innlegget! Jeg hadde en knapp som du sa, jeg viste ikke hva den var til. Bryteren gjør slik at kanal 3&4 overføres til 5&6. så da trenger jeg bare et sett med y-ledd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå