Uknuselig Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) HAr en audi80 83 mod. Idag når jeg skulle starte den så kommer det bare klikk når jeg vrir på nøkkelen. Det er strøm å alt der. Men den vil ikke begynne å dreie igang motorn. Var en gang sånn før. Da tok de bare å lage jording til batteriet så funket det. Noen som vet hva som kan være galt ? Endret 10. august 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 er du helt sikkert på at batteriet er fulladet? om det ikke klarer å levere nok strøm så vil det gjerne kun høres et klikk fra solenoiden på starteren... Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Ja vifta å alt gikk rundt. Lysan er sterk også. Starteren ville i hvertfall gått litt rundt viss det hadde vært svakt batteri. Endret 9. august 2008 av Uknuselig Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Startmotoren har kilt seg fast? Klakk med hammer noen ganger.. (slitte tannhjul) Endret 9. august 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Jarmo skal ut å prøve Lenke til kommentar
akinesia Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 er nok startern som må bytte ja Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 opplevde det samme for noen år siden med en Golf 3, da viste det seg at starteren hadde tatt turen til de evige jaktmarker.. Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Kordan ser startmotorn ut sånn ca ? syns ikke jeg fant nokka som lignet de bildene jeg fant på google. Leken: bytta du startmotor da eller tok du også turen til de evige jaktmarkene ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Det kjem an på kva bil du har, dei fleste ser noko lunde sånn ut: Har bytta startmotoren på min eg og. Den virka når eg tok den ut og kjørte den utan belastning, men montert var det ikkje snakk om. Det var litt skader på statoren så eg skifta like godt heile greia. Endret 9. august 2008 av Zeph Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Prøv for sikkerhetsskyld å plugg i startkabler fra en annen bil så du VEIT at du har nok strøm til å dra den rundt. Starteren trekker masse strøm idet den drar rundt, så den krever mye. Ihvertfall verdt et forsøk! En starter koster jo en del + montering. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Uknuselig: neie, jeg sendte bilen på verksted, hvor mekanikeren fastslo at den var død. Er desverre ikke så kyndig med reparasjon av biler Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Her et bilda av en audi. Hvor sånn ca er startmotoren? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 På min bil må eg under for å finne startmotoren, ikkje umogeleg at du og må det. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Se på bildet av startmotoren post kl 13:39. Tannjhulet du ser i ene enden skal inn på svinghjulet på motoren. Hvis det er motorrommet i din Audi det er bilde av, står motoren på langs. Da er svinghjulet bakerst, mellom girkassen og motoren. Du finner nok startmotoren under i bakkant, litt på sida. EDIT: PS: Jeg tror også det er startmotoren. På noen kan du bytte børstene, men vanligvis er det enklest å finne en brukt og bare bytte. Men prøv først med startkabler, slik en annen foreslår. Så er du sikker på at det ikke er batteriet. Du kan evt lade batteriet litt dersom du har en batterlilader lettere tilgjengelig enn startkabler og en annen bil. Endret 9. august 2008 av perjohan Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Her et bilda av en audi. Hvor sånn ca er startmotoren? på akkurat den motoren der sitter den nederst bakerst på høyre side (kjøreretning) av motoren. Du må under bilen for å komme til den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå