Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Startmotoren sier bare "Klikk"

Anbefalte innlegg

HAr en audi80 83 mod. Idag når jeg skulle starte den så kommer det bare klikk når jeg vrir på nøkkelen. Det er strøm å alt der. Men den vil ikke begynne å dreie igang motorn. Var en gang sånn før. Da tok de bare å lage jording til batteriet så funket det. Noen som vet hva som kan være galt ?

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kjem an på kva bil du har, dei fleste ser noko lunde sånn ut:

starter_diesel.jpg

Har bytta startmotoren på min eg og. Den virka når eg tok den ut og kjørte den utan belastning, men montert var det ikkje snakk om. Det var litt skader på statoren så eg skifta like godt heile greia.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Prøv for sikkerhetsskyld å plugg i startkabler fra en annen bil så du VEIT at du har nok strøm til å dra den rundt. Starteren trekker masse strøm idet den drar rundt, så den krever mye.

Ihvertfall verdt et forsøk! En starter koster jo en del + montering.

Lenke til kommentar

Se på bildet av startmotoren post kl 13:39. Tannjhulet du ser i ene enden skal inn på svinghjulet på motoren. Hvis det er motorrommet i din Audi det er bilde av, står motoren på langs. Da er svinghjulet bakerst, mellom girkassen og motoren. Du finner nok startmotoren under i bakkant, litt på sida.

EDIT: PS: Jeg tror også det er startmotoren. På noen kan du bytte børstene, men vanligvis er det enklest å finne en brukt og bare bytte. Men prøv først med startkabler, slik en annen foreslår. Så er du sikker på at det ikke er batteriet. Du kan evt lade batteriet litt dersom du har en batterlilader lettere tilgjengelig enn startkabler og en annen bil.

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...