Gå til innhold

Musikk: Trenger tilbakemelding på lyden på mitt lille pop-prosjekt

Anbefalte innlegg

Har spilt inn litt gitar og lagt på trommer via EZDrummer og vil gjerne ha tilbakemeldinger på hvordan det låter. Har et usb-lydkort, èn kondensator mic og en halvakustisk kassegitar som brukes, så det er ikke store "studioet" men duger til hjemmebruk.

Jeg begynner å bli godt fornøyd med lyden, men tar gjerne imot tips og råd til hvordan det kan bli enda bedre. :)

http://www.trommeforum.no/mix.mp3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes absolutt ikke dette er så værst!

Du har fått til en ganske god gitarlyd - tatt utstyret i betraktning. Er enig i at litt chorus kunne gjort seg på gitaren for å få den til å høres litt mindre flat ut, ellers er denne ganske upåklagelig.

Når det gjelder trommene høres det ut som om de har blitt plukket opp av en mikrofon som står ti meter unna settet. Mao. veldig distansiert. Generelt lite trøkk, lite bånn, og lite topp. Du bør forsovet ikke få skylden for dette, da EZ-drummer låter nettopp slik uten effekter. Jeg er ikke enig i at de høres for hardt komprimert ut. Jeg synes faktisk det låter stikk motsatt.

Jeg må nesten komme med en liten tilbakemelding på selve sangen også. Først, spiller du med metronom? Høres ut som om tempoet drar seg både litt opp og ned, og trommene er ofte ute av timing. Spiller du etter metronom kan du dessuten kvantisere trommene, og alt låter plutselig mye tightere, forutsatt at du klare å følge metronomet med gitaren.

Lenke til kommentar
Håper ikke du tar det seriøst.

Jeg tar det ihvertfall ikke seriøst. Skjønner ikke helt poenget med å kommentere sjangeren til trådstarter? Skal jeg legge ut om hvor mye jeg hater rap i hver eneste tråd som omhandler rap? Kan ikke se hvordan innlegget ditt kan hjelpe trådstarter på en eneste måte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...