Gå til innhold

Gamer pc til 25-30k

Anbefalte innlegg

Hei. Lurte på å anskaffe meg noen komponenter til en ny pc. og da trenger jeg noen inspill fra dere.

Jeg har tenkt på disse komponentene.

Hovedkort

Asus STRIKER II EXTREME S-775 nForce790i Ultra SLI ATX 3xPCI-E Audio 2xGbLAN 2x1394 SATA-II Raid DDR3 Retail

Cpu

INTEL CPU Core 2 Extreme QX6850 3.0GHz S-775 1333MHz 8MB Boxed eller

INTEL CPU Core2 Extreme QX9650 3000 12MB Cache 1333MHZ FSB LGA775 45nm Boxed

Hva er forskjellen på disse cpuene?

Ram

OCZ3P20004GK DDR3 2000 4G Kit(2Gx2) 2stk 8gb totalt

Skjermkort

Asus ENGTX280 TOP/HTDP/1G 670Mhz varianten 2 eller 3 stk i SLI

Hardisk

WD Harddisk 300.0GB SATA 10000RPM 3.5" 16MB "VelociRaptor"

og tenkte å putte det inn i en mediacenter kabinett. så anbefalinger på det trenger jeg.

Jeg trenger vel en heftig strømforsyning også. vil gjerne ha alt så lydløst som mulig.

Har en Samsung lcd 32" tv som jeg vil bruke den på. eller er det for dårlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde ikke tenkt å kjøpe skjerm, så det må bli utenom 25-30k

Jeg valgte den hd'en som en rask system disk. Har flere lagringsdisker fra før.

Spørs om du virkelig trenger 300 GB til system disk. 70 Holder som regel, men har man penger til det så for all del.

Lenke til kommentar
HVORFOR bruker du så inn i granskauen mye penger på en PC? Er det så viktig å få de ekstra, nesten usynlige detaljene på skjermen i spill? Jeg skjønner det bare ikke.

Har du ikkje noe fornuftig å si, så la være å si noe!

Jeg bruker lett 50k på datamaskin i året, grunnet det er min hobby ;)

Andre bruker langt over 30-50k på ting de synes er gøy, f.eks bil.

Lenke til kommentar
HVORFOR bruker du så inn i granskauen mye penger på en PC? Er det så viktig å få de ekstra, nesten usynlige detaljene på skjermen i spill? Jeg skjønner det bare ikke.

Har du ikkje noe fornuftig å si, så la være å si noe!

Jeg bruker lett 50k på datamaskin i året, grunnet det er min hobby ;)

Andre bruker langt over 30-50k på ting de synes er gøy, f.eks bil.

Hehehe, han sa en pc. Men ja kan også bruke en del på data i løpet av ett år. Han skriver at han vil ha 2-3 280GTX skjermkort, får bare håpe han kjøper en bra PSU(1000).

Har ett selv og det bruker 236 Watt.

Lenke til kommentar

Du bør vurder 2 stk. HD4870X2 enn 3 stk. GTX 280, da kan du bruke et HK med Intel-brikkesett (X48 eller P54) og slipper å bruke Nvidia's beryktede brikkesett. Ellers hvis du kan, bør du vente på Nvidia's kommende kort på slutten av måneden. Mye tyder på at Nvidia vil slippe ut et rimelig og bra kort snart.

Du kan vurdere Corsair HX 1000W også, jeg bruker denne selv og er veldige fornøyd, et stille powerhouse!

Du bør vurdere nærmere om du har bruk for 8GB RAM, ellers ser det bra ut.

Lenke til kommentar

Har vel funnet ut at det holder med 2 skjermkort.

Så du mener at det pr idag ikke finnes noen god løsning med 2 stk gtx280 enda?

Så du mener at 4gb holder. kan jo velge en annen produsent. men hva er egentlig forskjellen

på de forskjellige brikkene som ser like ut men en mye høyere pris? betaler man mye for navnet eller noe?

Er det plass til den PSU'en i et mediacenter kabinett?

Lenke til kommentar

Jo, løsningen er å bruke nForce790i. Det fungerer og flere bruker disse HK uten problemer også, men det er litt forskjellige meninger om dette briskesette og flere har hatt diverse problemer med disse. I tillegg og enda viktigere, man vil få mye bedre ytelse på HD4870X2 enn GTX 280.

Corsair HX 1000W er diger og jeg tror ikke at det vil passe inn i en vanlig mediacenter kabinett (bredde og høyden er standard, men lengden er lengre enn vanlige PSU). Men jeg tror at det vil by på flere utfordringer å få nok luftflyt/kjøling for disse komponentene i en mediacenter kabinett. Kanskje du bør undersøke nærmere om hvordan du skal kjøle ned disse komponentene i en slik kabinett.

Jeg mener at 4GB holder i massevis for spilling, du bør vurdere 8GB hvis du har spesielle behov som f.eks videoredigerin, 3D rendering. Jeg har ikke følgt med DDR3-brikkene og vet lite om forskjellene fra produsenter. Andre må svare hvilken DDR3 er beste valget.

Lenke til kommentar

Ser at HD4870X2 ikke er på markedet enda, men det dukker snart opp kansje?

Da må jeg vel ha et annet HK også da?

Ok da får jeg kjøpe et kabinett som jeg kan få gjemt bak ei glassdør under tv'n.

Glemte å nevne at jeg har lyst til oveklokking også.

Takker for alle svar, men kom gjerne med flere innspill..

Lenke til kommentar
og tenkte å putte det inn i en mediacenter kabinett. så anbefalinger på det trenger jeg.

Jeg trenger vel en heftig strømforsyning også. vil gjerne ha alt så lydløst som mulig.

Har en Samsung lcd 32" tv som jeg vil bruke den på. eller er det for dårlig?

Tja, ville selvsagt heller brukt 8000kr på pc og 20000 på tv eller monitor, men siden du skal ha pc for alle penga. Her er et fett kabinett med liten skjerm så du kan bruke tven som ekstraskjerm. Prisguidelink og en test på Toms Hardware. Forholdsvis billig når du ser på budsjettet.

Lydløst blir det neppe med såpass mye strømkrevende utstyr. Da er det langt kabelstrekk og sette kabinettet i et annet rom som er resepten

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...