Murkey Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hei jeg vurderer å studere medisin enten i Norge eller Polen. Jeg er meget interessert i indre medisin og vurderer å ha dette som spesialitet. Problemet mitt er at jeg har hørt fra fastlegen min at man i de store sykehusene gren spesialiseres til f.eks kardiologi. Er det mulig å bli en Lege som har hoved jobb som diagnoserer? Nå tenker jeg ikke på allmenn lege, men sykehus lege? Jeg liker tanken av å måtte tenke om kroppen og finne ut hva som er galt med en passient og hva som er den beste behandlingen. Grunnen til at jeg vil være sykehus lege er at jeg føler det virker som om det er mere "seriøse" ting det dreier seg om (no offence). Bredden av informasjon man må vite er det som gir meg kicket, og samtidig måtte leite opp "feilen" til et individ ved hjelp av symptomene han/ hun fremviser. Takk for svar. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Begynn med aa studere medisin, du. Er ikke foer laangt, langt uti studiet du skal velge spesialitet. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Spesialisering innen medisin er noe du gjør etter utdannelsen og turnustiden. Dette er altså noe du gjør mens du er i arbeid. Veien blir altså slik: 6 år studier ved et universitet 1 år turnus på sykehus 0,5 år turnus som allmennlege Så kan du søke deg jobb på et sykehus og begynne en spesialisering. F.eks. innen kardiologi. Rådet er altså det samme som Herrbrun, begynn å studer medisin så kan du oppnå det du ønsker. Lenke til kommentar
Murkey Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Takk for svar begge 2 Ja jeg tror jeg bare tar det som det kommer. er et langt studie uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå