Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Explorer.exe slutter å virke. Får ikke startet programmer. Får ikke slått av pc.

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et stort problem med pc'n. Problemet startet 4/8/08 (altså får 5 dager siden) uten noen spesiell grunn, (installerte ikke noen programmer eller noe sånt så vidt jeg kan huske).

Info:

Windows Vista 32.bit Ultimate med SP1

Datamaskinspecs står i profilen

Norman anti virus (sanntidssøkning har stått på, uten at det har funnet noe)

Explorer.exe slutter å virke nesten med en gang jeg starter pc'n, tar 1-15 min før det klikker som regel. Hvis jeg tar musa over oppgavelinja, kommer det bare sånn ventesignal. Det slutter f.eks. å virke hvis jeg trykker på papirkurva i windows explorer, eller mange ganger hvis jeg bare trykker på oppgavelinja.

Får heller ikke til å fjerne programmer via kontrollpanel. Og får ikke startet mange programmer, f.eks. Itunes og Windows Live messenger. Programmet kommer opp i prosesser i oppgavebehandlingen (itunes.exe. msnmsgr.exe), men starter ikke. Andre programmer som Opera, Warcraft 3 og Age of Conan funker. Norman får jeg opp, men klarer ikke å søke etter virus (sjer ikke noe når jeg trykker på søk på datamaskinen).

Når jeg avslutter pc'n eller starter på nytt fryser den nesten alltid på logger av eller slår av maskinen, så jeg må slå av manuelt, (funker kanskje 1/10 ganger).

Har prøvd å søke gjennom Ad-Aware og AVG-anti virus free, uten å finne noe, (programmene pleier som regel å klikke før jeg blir ferdig, men har klart å søke gjennom helt uten å finne noe). Har prøvd å starte opp i sikkerhetsmodus med nettverk å kjørt gjennom viruskontroller på nett, uten at de har blitt fullført.

Tror nok alt blir fikset hvis jeg formaterer, men har helst lyst til å slippe det.

Endret av -Sindre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott å høre at det funket.

Hva reinstallering angår, så er svaret nei. Du må helst installere et nytt antivirus program.

Du vil mest sannsynlig få de samme problemene om igjen. Det har skjedd med flere av mine kunder tidligere, men jeg gadd rett og slett ikke ta kontakt eller gi tilbakemelding til Norman. Skyldes sikkert konflikt.

Endret av samerk
Lenke til kommentar

Er fortsatt ikke helt løst her. Explorer klikker fortsatt (ikke like mye som før, men fortsatt et problem) og får fortsatt ikke til å slå av maskinen. Har i tillegg fått beskjed om at jeg må formatere disk E får å komme innpå den og messenger starter bare noen ganger. Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...