amplizz Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg har problemer med en XP MCE pc, jeg finner ikke ethernet tilkoblingen. Jeg får pinget pc'en når jeg har en kabel i, men ingen kontakt fra XP'pcen. Men jeg har nå gitt opp å få det til å fungere. Er det mulig å lage et nettverk med firewire? Fra XP'pcen og til en med Vista business? Jeg finner aldre den koblingen på Vista'pcen, noen som kan hjelpe med dette? (Trådløst går for sent) Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Har ingen erfaring med firewire, men så vidt jeg har skjønt kan man overføre data bare ved å kople en kabel mellom to pc-er. Firewire wiki Lenke til kommentar
amplizz Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Fant ut at Vista ikke støtter nettverk over firewire, så vet vi det... Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hmm, ja Microsoft kuttet ut TCP/IP støtte over firewire. En enkel måte og overføre mellom XP og Vista er å bruke en USB data link -kabel. (Eminent High Speed USB 2.0 Link cable, Trust USB2 Data Transfer Cable, Sandberg USB 2.0 Data Link) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå