Dal Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Hei, jeg prøver å mappe opp d$ som jeg har på min Vista-PC til min bærbare som kjører XP. Brukeren på Vista har administrator-rettigheter, men ikke passord. Kontrollpanel-> Administrative Verktøy -> Lokal Sikkerhetspolicy..-> er Nettverkssikkerhet: LAN Manager-godkjenningsnivå satt til LM og NTLM, og Kontoer: Begrens bruk av tomme passord for lokal konto til konsollpålogging er satt til Deaktivert. Men når jeg skriver inn \\ip-adresse\d$, kommer det fremdeles opp en boks som spør etter brukernavn og passord. Jeg skriver da inn kun navn og trykker OK, men boksen dukker bare opp igjen helt til jeg får beskjed om at jeg har ingen tilgang. Hva kan jeg ha glemt? Håper i det lengste å slippe passord på brukeren. Takk. Endret 11. august 2008 av Dal Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Kontrollpanelet - > Network and Internet - Network and Sharing Center Skru av "password protected sharing" under "Sharing and Discovery" Lenke til kommentar
Dal Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Kontrollpanelet - > Network and Internet - Network and Sharing Center Skru av "password protected sharing" under "Sharing and Discovery" Hei. Det er allerede slått av. Jeg lurer på om det skjer automatisk når man endrer "tomme passord"-oppsettet i Lokal Policy. Noen andre ideer? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Prøv å sett guest til leserettigheter på selve disken, under sikkerhet (d: osv). Lenke til kommentar
Dal Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Prøv å sett guest til leserettigheter på selve disken, under sikkerhet (d: osv). Tror jeg har funnet ut av det. Det ser ut som Vista har sperret totalt for utdeling av $-stasjoner. Har ikke testet det ennå, men her er en link som ser ut til å ha løsningen. Skal si fra når jeg har testet. Takker for svar. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Ah, det stemmer. Kom på det nå at jeg selv hadde kommet over det problemet for noen måneder siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå