Gå til innhold

BK: Ønsker feedback på lensbaby effekt

Anbefalte innlegg

Driver å leker for å finne nye effekter. Bildene er fra igår, gatefoto Bergen. Som sagt først og fremst feedback på om denne effekten har noe for seg. Den er populær for potretter.

Det eg vil ha mest feedback særlig på, er hvor jeg bør ligge fokuset.

Noen som ser verdi av dette?

post-148423-1218265437_thumb.jpg

Endret av aksjetrading
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ka met er svar? Eg poster ikkje bilder for morro skyld.!!

Først vil jeg si at du er en meget utålmodig person. Du legger ut bilder på en lørdags formiddag hvor de fleste av oss bruker tiden til annet enn å trykke på data'n. I tillegg så legger du inn bilder raskere enn noen har "mulighet" for å svare (09:03, 09:04, 09:06, 09:10, 09:13 og 09:20)

Tilbake til bildekritikken: Jeg likte effekten i det første bildet ditt, men de andre har vel ikke noe her å gjøre (som du selv også skriver)

Mvh. Rosseha

Lenke til kommentar

Det opprinnelige bildet av indianeren er en ganske grei utnyttelse av lensbaby, om enn veldig trad. Men det fungerer ok, selv om retningen er litt feil. Ikke feil nok til å være en effekt, og nok til at det gjør at bildet bare er ok.

Den tiggeren i rullestol syntes jeg ikke du fremstilte på en verdig måte i det hele tatt, og ville derfor ikke lagt det ut. Den kikkehull-effekten tilførte heller ikke bildet mer enn dårlig teknikk.

Karen med beret trenger en beskjæring for å få riktig retning, og da må det nok fjernes endel i bunn eller topp også. Dessuten er ikke det hvite havet til høyre for noe særlig bra, så det kan ha godt av å reduseres uansett.

Lenke til kommentar
Effekten er OK, men overgangene er faktisk utrolig dårlig. Du må nok jobbe litt mere maskingen, og bruk flere brusher på flere forskjellige opacitys for å få den til å blende litt penere.

jeg er 100% enig. skal jobbe mer med dette. Dog er jeg 50% fornøyd med indianer bildet til å ha prøvd såpass lite på dette.

Lenke til kommentar
ka met er svar? Eg poster ikkje bilder for morro skyld.!!

Først vil jeg si at du er en meget utålmodig person. Du legger ut bilder på en lørdags formiddag hvor de fleste av oss bruker tiden til annet enn å trykke på data'n. I tillegg så legger du inn bilder raskere enn noen har "mulighet" for å svare (09:03, 09:04, 09:06, 09:10, 09:13 og 09:20)

Tilbake til bildekritikken: Jeg likte effekten i det første bildet ditt, men de andre har vel ikke noe her å gjøre (som du selv også skriver)

Mvh. Rosseha

100% enig. Men følg med videre. jeg har vel forklart godt i introen hva jeg prøver på, så dette er en tråd for alle som vil se kor dette arbeidet fører hen. for effekten har livets rett, og virker spennende.

Lenke til kommentar
Det siste bildet er ganske bra, men bildene dine viser at det er vanskelig å få noe fornuftig ut av Lens Baby. Men jeg har sett en del gode bilder, så det er mulig.

takk igjen. du har rett. Det er ikkje lett. Gode ting skal ikkje være lett. Det er heller ikkje lett å lære seg fornuftig blitsbruk, men det går. Det meste innen foto synes jeg ikkje er lett, derfor er det så fasinerende.

Lenke til kommentar

Dette er vel redigering, og ikke en faktisk lensbaby sånn som jeg forstår det. DoF-lek + redigering? :p f/2.8 50mm på det siste utifra exif.

Måten lensbaby fungerer på gjør det umulig å gjenskape effekten bra ved redigering, siden du ikke kan styre fokusplanet slik du kan med en lensbaby.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...