Desdichado Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Heisann... Ser at mange lurer veldig på om Club3D R8500 kortene er "ekte" eller ikke. Vurderte før jul og bestille et slik kort da jeg fikk en mail fra Amraam som sa at de hadde disse inne. Av nysgjerrighet sendte jeg en mail til Club3D i Tyskland for å forhøre meg litt angående hastighet etc. Her er svaret jeg fikk et par timer senere. Quote "Dear Sir. The Club3D R8500 is clocked at 250/250. Have fun with your new card. Regards ***** Club3D" Uansett hva da Amraam sier så må vi jo bare anta at disse kortene er "underklokket" i forhold til ATI sine egne kort. Det er jo også det ATI selv sier. Vi skal kunne levere bedre kort enn hva "third party" leverandører kan. Det eneste smarte nå er vel å vente til de slipper 300/300 utgaven engang i Mars/April. Kan ikke tenkte meg et det da blir like stor etterspørsel. De fleste har jo på en eller annen måte fått seg et nytt kort. Mvh Jan Fredrik Lund [email protected] Lenke til kommentar
Zeer Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Jeg sendte mail til Club 3D også og fikk noen lunde det samme svaret. Dear Sir, Your card will have 250 on the core and has 3,6 ns on the memory. If you use powerstrip you can overclocked to 275 without any problems. Please stay safe on the overclocking or you will see funny images on the screen. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 "funny images"? hehe, joa Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Quote: On 2002-01-14 17:47, Zeer skrev:Jeg sendte mail til Club 3D også og fikk noen lunde det samme svaret.Dear Sir,Your card will have 250 on the core and has 3,6 ns on the memory. If you usepowerstrip you can overclocked to 275 without any problems. Please stay safeon the overclocking or you will see funny images on the screen. Heh... Det nye partiet med Club3d Amraam har fått inn er 4ns... Jeg som håpet at vi ville se 3.3ns framover, Club3d regner sannsynligvis med at folk begynner å bli ganske desperate : Lenke til kommentar
Zeer Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Hvor har du fått vite dette ?? Lenke til kommentar
Zeer Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Amraam eller Club 3D? Løy Club 3D til meg? Lenke til kommentar
Robinkle Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Grunnen til at kortet er lavere klokket er at det er Ati Radeon 8500LE. En billigere utgave som ikke ati selv skal prudusere. Det sto på hardware.no for en stund siden. Kortet er svakere (selvførgelig) men med truform som er nok grunn til å kjøpe det! :smile: Hvis man GeForce 3 Ti500 som jeg trenger man ikke et svakere kort som Radeon 8500LE Lenke til kommentar
Zeer Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Jeg snakket med Amraam, skikkelig bra service :smile: De hadde bestillt 3,6ns men fikk inn en del 4 ns også. Jeg fikk hvist et 4 ns så jeg avbestilte. Skal jeg først bruke mangen penger så vil jeg ha det skikkelig Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Hvis de bare hadde tatt den j**** telefonen så jeg hadde fått snakka med dem så... er sinnsykt lei alt oppstyret omkring Radeon 8500, og 4 ns skal jeg ikke ha, da kjøper jeg GF3 Ti200 og overklokker det til himmelen. Lenke til kommentar
Zeer Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Hadde problemer med å komme igjennom jeg og. Prøvde MANGEN ganger. Men når du kom igjennom så var det topp service Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Zeer, ser ut som vi er ute i samme ærend :smile: Hva kaller du deg på rage3d-forumet? Jeg bestilte Radeon-kortet torsdag forrige uke, og de sa de skulle sende det mandag, og da skulle jeg få en mail med sendingsnummer...den har jeg fortsatt ikke fått, og nå har de fått inn 4 ns kort, og det vil jeg ikke ha :sad: Zeer, når bestilte du ditt? har du fått det? Lenke til kommentar
Zeer Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Jeg kaller meg Zeer på rage3d-forumet også :smile: Bestilte det på torsdag jeg og, men jeg sendte mail til Amraam i 12 tida i dag. Og så ringte jeg til dem i 15 tida. Da hadde de allerede avbestilt orderen min :smile: Så nå venter jeg på at det skal komme noe skikkelige saker her til lands og. Men det blir uaktuelt å kjøpa hos komplett. De har jo skrudd opp prisen nå (Utnytter forbrukerene). Samme med multicom. Lenke til kommentar
Cent~ Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Topp service... snakket med dem i tolv tiden, kom greit igjenom, og jeg spurt om hvorfor de ikke hadde sendt kortet enda. Fikk grei forklaring på det og bla bla, men han sa ingenting(!) om at ramen var på 4ns før jeg spurte. (siden jeg hadde lest noe om det her) Jeg har lest flere plasser at om en skal klokke opp R8500, så må ramen være på 3,6ns minimum. Så jeg avbestilte jeg kortet Lenke til kommentar
Mr_Rick Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Hvorfor bestiller dere heller ikke et "ekte" Ati kort fra Databutikken.com for 2592,- (ikke helt sikker på dette kortet, er ingen link på det men det er ikke et POV kort for det har de også). Eller så kan dere kjøpe det på ITbutikken for 2793,- der sier de 275 mhz core og 550 mhz memory hvis du går inn på denne linken http://www.itbutikken.dk/vareinfo.asp?varenr=Act608281 Men de får ikke inn på lager før den 31. januar i år. Lenke til kommentar
Zeer Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 databutikken har ikke denne inne. Og datoen til ITbutikken tror jeg du skal ta med en klype salt... Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Hmm, korta med 4ns er klokka til 230 MHz. Club3D sa at disse ikke var i salg ennå, men nå tviler jeg. Hvorfor vil ikke folka i amraam.no svare på en lusen e-mail?? *iritert* Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Noen som har to skjermer på dette club3d kortet? Noe som er fjerna fra "skikkelig" utgave fra ati? Eller helt samme egenskapene Lenke til kommentar
Leffie Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Jeg må innrømme at jeg er blitt skikkelig sur på Amraam. Makan til dårlig service har jeg aldri sett. Ikke er det mulig å komme gjennom på telefon, ikke svarer de på mail'er, og underslår fakta om kortene i tillegg. Klarer en få dem i tale, er de riktig nok svært så forekommende. Jeg har mistanke om at dette handler om en enmannsbedrift som ikke klarer å ta unna større etterspørsler. De har jo ikke engang et telefonnummer registrert på navnet sitt. Mye seriøst, spør du meg.. Hvis de vil overleve i den harde konkurransen som dette markedet tross alt er, så må de jaggu skjerpe seg. Jeg kommer i alle fall ikke til å nærme meg den sjappa mer. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Samme her, har mistet troen på Amraam etter manglende evne til å svare på en enkel liten mail. Samt at jeg bestilte det kortet for over 6 dager siden, og deretter ikke hørt et pip fra dem utenom ordrebekreftelsen. Begeret rant over da jeg fikk vite på dette forumet at den nyeste serien med Club3D-kort bare hadde 4ns minne og klokket til 230MHz (Radeon 8500 LELE)! Så derfor har jeg avbestilt det j***a kortet. Innen den tida det tar før Amraam reagerer, har jeg kjøpt meg et GeForce4 eller en ATI R300... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå