Gå til innhold

70 idle core temp på gpu

DeRn

Anbefalte innlegg

Har en Asus F3T som jeg snart har hatt i 6 mnd. Etter at jeg fikk problemer med overoppheting under nyere spill så fant jeg ut at å teste temperaturene ville være smart.

Jeg oppdaterte til en bedre bios etter å ha lest litt på nettet, og startet monitoring i RivaTuner. Jeg fikk litt sjokk nå da jeg så at core temp lå på 70 grader mens jeg kun gjorde vanlige ting som FireFox og mIRC... Jeg åpnet for å sjekke om det hadde kommet støv eller noe rundt utløpet eller i viften men det var ingenting der. Jeg har merket mange ganger at området øverst til høyre på pc'en er varm selv om jeg ikke gjør noe spesielt.

Er det mulig å kjøpe bedre vifte? Hva bør jeg gjøre videre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja det er jo mulig og kjøpe bedre vifter men da ryker nok også garantien.

jeg ville klagd på dette til der du kjøpte pc-en og så fortalt at den kræsjer under spilling på grunn av varmen, så be om at de skal fikse problemet ditt.

Kan hende de tar den inn til testing og så får du en ny for så lenge den kræsjer er det jo noe galt med oppvarming. Men det er jo også en bærbar og de har ikke lik god kjøling som stasjonære pc-er kan hende det også gjør noe.

Du har jo sjekket at den ikke var full av støv så da er det ikke at dette skaper over opphetingen.

Dette er kanskje vifter som kunne passet deg men du setter dem under pc-en din og det er sånne brett som har vifter på seg.

Akasa Aluminium Notebookkjøler, 15

Akasa Notebook Cooler w/USB-hub for 17"

Edit: link fiks

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jo den skal være brutt da men sånt er litt avhengig av hvem du møter på teknisk support.

Jeg måtte åpne min dell bærbare for og bytte nettverks kortet for noen uker tilbake og da spurte jeg om ikke garantien forsvant og det han sa var: Vis jeg ber deg åpne og bytte delen så forsvinner ikke garantien.

Så det er litt forskjellig, men jeg ville ringt og sendt mail og forklart problemet og bedt dem og ta den inn til testing for og se om det er noe som kan bli gjort for det kan være at det er noe galt.

Hvilket skjermkort har du?

For noen av Nvidia sine bærbare skjermkort har blitt overopphetet og måtte trekkes tilbake tror jeg det var jeg leste.

Edit: fjernet qoute

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Her er en link til saken men det stod ikke hvem av grafikkortene som var synderen

Bærbar-trøbbel for Nvidia

vis du leser litt nedover så er det ivertfall 2 i forumet som har fått problemer med samme Graffik prossesor som deg.

Jeg ville nok anbefale deg og ringe ditt du kjøpte pc-en og klage og forklare at GPU-en din er på 70 grader Idle og at den kræsjer under spilling på grunn av for høy varme og forklare at det er et problem med Nvidia sine bærbare skjermkort.

tok med de 2 brukerne som hadde samme skjemkort som deg og opplevd problemer på grunn av tempraturen.

Qoute:

O:M:A

En jeg kjenner kjøpte en HP for et og et halvt år siden, den hadde 7600 go og c2d t5800. Helt siden han fikk den har den skrudd seg av hver gang han spiller et spill, den eneste løsningnen er å plasere 3-4 dvd covere under slik at det blir skikkelig luftig under, håper virkelig for han sin skyld at det er dette problemet som er skal løses.

fargoth

Min fujitsu siemens med go7600 er inne til reperasjon for tredje gang på grunn av overopphetet skjermkort. Jeg har krevet å få refundert kjøpet siden samme feilen nå har oppstått for tredje gang på relativt kort tid. Jeg blir ikke overrasket om go7600 er et av kortene som er rammet.

Qoute

Edit:

Fant artikkelen jeg tenkte på og der står grafikk kort serien som en av de som har fått problemer

Mer grafikk-trøbbel for Nvidia

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...