Thorin Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 www.stopthewaroniraq.org jeg føler for og drepe Bush. drømm : USA dreper alle *sensurert* jæwlene i Irak .. og USA forsvinner bare ,, det hadde vært noe. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Foreslår heller at alle som hiver seg på hylekoret bare fordi "de andre gjøre det" kan gjøre som denne karen: http://www.peacedruid.org.uk/pdruid.htm Så blir vi spart for masse sutring mens de er ute og går og går og går for freden. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg synes hverken Bush eller Saddam er særlige sympatiske eller smarte personer.. Hva med å fengsle begge to og la de dele celle? Da kan begge de maktsyke diktatorene grisebanke hverande hver eneste dag, og vi andre kan prøve å stemme frem en bedre ledelse i begge landene. Funker ikke de nye lederene så får de dele celle med resten... Lenke til kommentar
xthal Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 kom på en gammel idé jeg hadde for en stund siden: 2 land skal krige, da skal statsoverhodene møtes i en ring og sloss med bare never til den ene gir seg eller er død. hadde jo spart en god del uskyldige da Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 kom på en gammel idé jeg hadde for en stund siden:2 land skal krige, da skal statsoverhodene møtes i en ring og sloss med bare never til den ene gir seg eller er død. hadde jo spart en god del uskyldige da Det betyr jo at en av de to maktsyke diktatorene overlever og får hærje videre.... lover jo ikke godt det da. Nei, putt dem i buret begge to. Lenke til kommentar
Thorin Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 og hvem vil ha bolere som overhoder ! Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Jeg mistenker ikke Bush for å ha edle hensikter, men folk i Irak kan jo få det bedre etterhvert da.. (uten Saddam) Med så store oljereserver burde jo folk flest i Irak ha samme velstand som f.eks i Norge. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Jeg mistenker ikke Bush for å ha edle hensikter, men folk i Irak kan jo få det bedre etterhvert da.. (uten Saddam) Med så store oljereserver burde jo folk flest i Irak ha samme velstand som f.eks i Norge. håh, håh. den var god. Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Minner om at Irak har verdens nest største oljereserve. Norge har bare en liten sølepytt i forhold! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 joda, fint det, men tror du ærlig talt irakerne kommer til å se noe av de olje-pengene? når usa skriver "do not torch oil-wells" i propaganda-flyerne sine, tror du de er ute for å gjøre livet bedre for dem? "operation iraqi freedom".. right. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 joda, fint det, men tror du ærlig talt irakerne kommer til å se noe av de olje-pengene? når usa skriver "do not torch oil-wells" i propaganda-flyerne sine, tror du de er ute for å gjøre livet bedre for dem? "operation iraqi freedom".. right. Jeg tror ikke at den jevne iraker ser så mye til det svarte gullet nå heller! Neida, hungersnøden og mangelen på medisiner skyldes på det ene og holdne Saddam Hussein. Det er han som nekter import av medisiner (sanksjonene gjelder bare våpen). Dessuten så hadde Irak et gigantoverskudd (etter saddams brukte flere titalls milliarder på EGET forbruk) som fint kunne ha blitt brukt til mat. Jeg tror ikke at USA "tør" å knabbe oljekildene - i værste fall så etablerer endel amerikanske oljefirmaer seg i Irak (dette gir arbeidsplasser). Hvis Irak skulle tenne på oljen, så skyter dem seg selv i foten! Da skal iallfall ikke Norge betale for at irakerne dreit på lokket! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Jeg tror ikke at USA "tør" å knabbe oljekildene - i værste fall så etablerer endel amerikanske oljefirmaer seg i Irak (dette gir arbeidsplasser). Hvis Irak skulle tenne på oljen, så skyter dem seg selv i foten! Da skal iallfall ikke Norge betale for at irakerne dreit på lokket! kremt, usa (eller, bush & co.. det amerikanske folket er nok ikke helt med på leken) har gått til krig uten noen som helst form for støtte fra mer eller mindre resten av verden.. tror du ikke de tør å raske til seg diverse goder mens de er i gang? saddam er nok ikke mors beste barn, men bush er ikke særlig mye bedre.. menmen.. det blir spennende å se utfallet, iallefall. Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 kom på en gammel idé jeg hadde for en stund siden:2 land skal krige, da skal statsoverhodene møtes i en ring og sloss med bare never til den ene gir seg eller er død. hadde jo spart en god del uskyldige da :wink: Hehe, Skulle ønske Bush hadde stilt opp til Live Tv-Debatt med Saddam, det hadde blitt show Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 www.stopthewaroniraq.org jeg føler for og drepe Bush. Målet forhelliger ikke middelet. Jeg syntes det er noe underlig at du er for å drepe Bush, men allikavel imot krig. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Drepe Bush? Bush er ingen diktator, det er ikke bare opp til han hva amerikanske styrker eller amerikanere gjør... Det var faktisk kongressen i USA som stemte for at dette skulle gjøres. Bush har ingen fullmakt sånn som Saddam har, så at dere sier at man skal drepe Bush eller lignende er veldig barnslige og overfladiske. At dere engang begynner å sammenligne Bush og Saddam er forkastelig. Saddam er nesten lik Stalin og Hitler, kan forguder faktisk Stalin og har helt siden har var ung... Skremmer sitt eget folk til å still opp for han, og forgude han. Dere har vel lagt merke til at nesten hvert eneste bilde tatt fra krigen har et Saddam bilde i bakgrunnen? Han har fått satt opp bilder av seg selv overalt i Irak, for å bli en gud. Han er jævla syk i hodet. Gjør Bush noe av dette? Nei... Dreper han sine egne folk? Nei... Ødelegger han land rundt om kring i nasjonen for å herse med folket sitt for å vise hvem som er sjefen? Nei... Og alt dette olje-piss-preiket... Ta en titt på dette her: Last weekend a Russian delegation flew to Baghdad to patch up relations after Iraq's cancellation of its five-year-old contract to develop the huge West Qurna oil field - worth up to $600bn at today's oil price. Lukoil was punished by Baghdad for negotiating with the US and Iraqi exiles on keeping its concession in a post-Saddam Iraq. The delegation of Ministers and oil executives returned to Moscow with three signed contracts. Oil is the state budget's lifeblood, and Russia requires an oil price of at least $18. Russians fear a US grip on a large reserve of cheap oil could send prices tumbling. But Saddam has offered lucrative contracts to companies from France, China, India and Indonesia as well as Russia. It is only the oil majors based in Britain and America - now the leading military hawks - that don't have current access to Iraqi contracts. Det vil si... Frankrike, Kina, Russland, India, og Indonesia har kontrakter, eller muligheter til kontraker med Saddam regime. Eneste problem er at det eksisterer FN sanksjoner mot å bruke sånne kontrakter... Frankrike har prøvd i mange år å få fjernet sanksjonene mot Irak. Hvorfor? Fordi de og Saddam har avtalt gunstige olje kontrakter. Hvis USA ikke eksisterte, eller ikke var med i FN, da ville det skjedd slik: FN sanksjonene hadde blitt løftet. Frankrike og de andre landene hadde fått oljekontrakter hos Saddam. De hadde kunnet bruke disse kontraktene ved å sette opp oljevirksomheter i Iraq. Saddam hadde fremdeles vært i makt, og misbrukt folket sitt som sin egen hore, som han har gjort i årevis. Saddam ville kunnet innvadere andre land rundt han for å ta oljeressurser. De europeiske landene hadde fått enda mer muligheter til olje. Nå... Er det en særlig kul løsning for menneskerettferdigheter og moraler? ELLER, som sånn det kanskje kommer til å skje: USA og UK fjerner Saddam fra makt. De bygger opp Irak til å kunne regjere seg selv og bruke olje-penger på befolkningen (da hadde de hadde JÆVLIG gode levevilkår skal jeg si deg...) i steden for våpen og palass til en herr Saddam... Den nye regjeringen gir oljekontrakter til de landene som frigjorde dem, USA og UK. Den nye regjeringen ville hatt løyve til å gi oljekontrakter til HVEM SOM HELST andre land i tillegg... Den sivile befolkningen får da nytte av oljepengene og lever eventyrlig i forhold til nå (bare se på Qatar og Kuwait, og de andre "moderniserte" arabiske landene som har gratis skole, sykehus, strøm, utdanning, etc., etc.)... OK, så hvem er de EGENTLIGE skurkene i denne sammenheng? Hvem er det som EGENTLIG vil det beste for folkene i Irak? Hæ? Det er ikke rart at det ikke ble noe vedtak i FN om dette. De Europeiske landene pluss Kina et al er redde for at den nye regjeringen i Irak ikke kommer til å gi di noen gunstige oljekontrakter, og vil heller sjanse på å få sanksjonene løftet en dag i framtiden med flere FN inspeksjoner, der de kan da bruke oljekontraktene sine (MED SADDAM)... De vil heller ikke bruke penger på å hjelpe til i Irak, så da er det mer attraktivt å sitte på rævæ og heller prøve sin måte å få oljen på. Saddam gir aldri noen oljekontrakter til amerikanske selskap... og det vet jo de andre... Jo, denne krigen er kanskje om olje, men kanskje ikke akkurat som alle prøver å få det til å se ut som... Det er ikke USA som setter olje foran mennesker i verdi, det er faktisk de andre landene... Lenke til kommentar
Darth_Maul Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 yeah yeah.. I'm American What?? Hvilken skole har du gått på ? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Drepe Bush? Bush er ingen diktator, det er ikke bare opp til han hva amerikanske styrker eller amerikanere gjør... Det var faktisk kongressen i USA som stemte for at dette skulle gjøres. Bush har ingen fullmakt sånn som Saddam har, så at dere sier at man skal drepe Bush eller lignende er veldig barnslige og overfladiske. Bush har rett til å erklære krig på samme måte som Saddam. Forskjellen er at Kongressen må bekrefte krigserklæringen ineen 48 timer (IIRC) Men at det å ta livet av Bush er løsningen er jeg forsåvidt enig med deg i. Dreper han sine egne folk? Nei... Sikkert endel tidligere fanger i Texas som vil være uenig der ja.... Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Jaja, men de har jo fortjent det da... Stakkars kurderene fortjente jo ikke å dø under Saddams hånd... Hvilken skole har jeg gått på?? Jeg har et IB Diplom hvis det skulle kanskje svare litt... Hvis du en gang vet hva det er. International Baccalaureate heter det... www.ibo.org er noe du kan skjekke om du lurer... Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Jaja, men de har jo fortjent det da... Delte meninger om det når det gjelder alle de som er grilla mens Shrub var guvernør i Texas. Stakkars kurderene fortjente jo ikke å dø under Saddams hånd... Byen hadde gjordt opprør. De støttet Iran. Det var krig. Handling/konsekvens. Brutalt, absolutt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Ja, men Buskemannen selv har ingenting med henrettelsene å gjøre. Alle ble dømt til døden i retten, ikke av Bush selv. Bush som gøvernør hadde da retten til å forsinke prosessen med 30 dager, og søke om å forandre straffen til livstid i fengsel, som da blir stemmet på av en annen komite. Han kunne også sette igang en undersøkelse av saken hvis han syns det var noe muffins. Så at folk skal sammenligne det med at Saddam henretter offiserer og andre i befolkningen når de ikke oppfyller hans krav om å forgude ham... Ja det er sjukt det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå