Gå til innhold

Internett tapt, trolig pga. Antivirus XP 2008.

Anbefalte innlegg

Så tingen er at venninna mi nettopp fikk seg ny PC, brukt av broren sin. Alt fjerna på den, så ikke noe antivirus eller noe. Hun har ikke hatt virus på lenge, så hun tenkte ikke over det, men så fikk hun da Antivirus XP 2008, som hun ikke visste var virus en gang før jeg hadde googla det(nettleseren hennes ble ødelagt av det, hadde bare MSN så jeg måtte finne frem alt). Det vi gjorde var at jeg lasta ned superantispyware(www.superantispyware.com), og så sendte det til henne. Hun installerte, scanna, fjerna og restarta.

Nå er nettet helt dødt. På ikonet med to PCer og en jordklode, er jordkloden erstattet med en gul varselstrekant, og hun må fornye IP-adressen for å få koble til. Når hun tar "repair", står det "windows could not finish repairing the problem because the following action cannot be completed: Renewing your ip address". Hun holder på med å kjøre Superantispyware igjen for å se om det er noe igjen av blæh-et, men hadde ikke funnet noe sist jeg ble oppdatert. Rimelig sikker på at vi fikk cleana det, men dette internettproblemet var der jo ikke før nå etterpå...

er det noen som vet om en måte å ordne dette problemet med IPen og internettet? Hadde vært til stor hjelp, ingen av oss er så veldig flinke med PCer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

lsp fix og win sock xp fix

kan kanskje også hjelpe???

Har man overtatt ny/gammel pc er det vel uansett greit å formatere og starte med blanke ark igjen MED antivirus og brannmur denne gang.

Lettest å gjøre på "tom" pc.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...