kebabnissen Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 hei. jeg lurer på om noen kan komme med en tilbakemelding på dette oppsettet. jeg skal bruke maskinen mest til arbeid i photoshop ( store tunge filer ), illustrator , flash og litt spilling.( wow , halflife, conan ) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=79635 Kabinett har jeg fra før ( dell dimension 9200 ) skjermkort har jeg også fra før ( http://global.msi.eu/index.php?func=prodde...mp;prod_no=1370 ) ( jeg har ett budsjett på ca 10.000 kr ) Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Kjøleren du har valgt holder ikke. Kjøp heller f.eks Zalman CNPS9500. Koster ca 100kr mer. Dell pleier å ha BTX hovedkort (om jeg ikke husker feil), slik at dette er noe du bør sjekke, slik at du ikke blir nødt til å handle nytt kabinett etter at du har fått utstyret ditt. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Tja, først og fremst ville jeg valgt et annet hovedkort, ikke det at hovedkortet er dårlig (for det er svært lite som skiller hovedkort i dag, ihvertfall til normale brukere), men jeg ville heller gått for P45, f.eks fra Abit , det er billigere og siden du ikke skal ha Crossfire og 2 Skjermkort, så er det ikke så mye vits å gå for X38/X48. Og har selv hatt en 150 gb Raptor disk, og synes ytelsen er laber iforhold til vanlige 7200 rpm Sata-harddisker, men bedre er det ingen tvil om at den er. Men visstnok skal to stk i raid0 ha en utrolig god ytelse, men dette koster. Edit: Tenkte på det samme som Kongklykken, mener også at Dell har BTX Hovedkort. Men det kan selvsagt hende at du er av en av de heldige som har ATX, eller ihvertfall "støtter" det. Endret 9. august 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Ville kanskje også hatt mer minne (om du har 64bit OS). Dette skader ikke, siden du skal holde på med photoshop o.l.. 8GB kan være hendig. Ikke koster det all verden heller. Lenke til kommentar
kebabnissen Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 det hovedkortet ser jo intresangt ut Giallorossioi, der har jeg jo også mulighet til å sette i ennå mer ram om jeg skulle få bruk for det. skal ikke ha to skjermkort nei tusen takk for tipset ;D oi ja.. det glemte jeg å skrive tydelig, skal ha 8 gig ram, (har en 64 bit vista som bare ligger å venter på å bli brukt ) hmm.. da skal jeg ta å sjekke det med kabinet... tusen takk. er denne kjøleren noe å kanskje kjøpe ? https://prisguiden.no/product.php?productId=56846 ( mye rart å passe på Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 God kjøler, men absolutt ikke nødvendig. En CNPS9500 holder for dem fleste. Samtidig er den stillegående., såfremt ikke turtallet står på maks. Aktiver variabel viftestyring i BIOS på hovedkortet du kjøper, så slipper du det. Lenke til kommentar
kebabnissen Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 aahaa.. takke takker.. da går jeg for den du nevnte ovenfor tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå