Marbash Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Leverte inn min Travelmate på Tranby for tre uker siden. Det sto med en gang på nettsiden deres at de hadde mottatt PC'n min. Flott tenkte jeg, da virker hvert fall det systemet. Etter to dager skiftet statusen til "Under Reperasjon" og har stått det frem til nå. Fant ut at jeg skulle ringe og høre hva som skjedde, i og med at det eneste problemet med Pc'n min var at den blei for varm, og tenkte at det ikke kunne ta så mye som tre uker for å fikse et slikt problem. Da jeg ringte Acer i dag fikk jeg plutselig beskjed om at de ventet på en reservedel, da spør jeg meg selv; hvorfor har ikke jeg fått beskjed om dette? Noe som har irritert meg så grusomt lenge kunne enkelt vært løst med en simpel mail. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Man kan ikke forvente eller forlange at de skal fikse maskinen på 3 uker. Det tar vel normalt mellom 4-5 uker utennom posttransport, avhenga av hva som er galt, og om reservedeler er tilgjengelig. Men jeg håper at du får igjen maskinen snart, så alle kan bli fornøyde Statusen som man får på nettsidene, forteller aldri hva som skjer eller når maskinen blir ferdig. Sånn er det på f.eks Infocare og, Der står det bare: Forventet returnert den xxx. Derfor får man ofte mer info om man ringer dem. Det har du nå og gjort. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Man har faktisk i dag en rett til å forvente at en reperasjon skal ta maks 1 uke, ellers har man rett på låneprodukt. Dette gjelder selvsagt feil som ikke skyldes bruker. Lenke til kommentar
NakedChef Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Acer support har vært et mareritt for meg, 9 uker brukte de på å reparere min maskin sist gang den var inne. Unnskyldningene om at de venter på reservedeler stiller jeg meg tvilende til, teknikkerne hos Acer er bare late. 3 ganger jeg har fått tilbake maskinen uten at de faktisk har rettet opp feilen den var inne til reparasjon for. [edit] Det eneste som hjelper for å få fortgang i saken er å ringe administrasjonen og spørre etter personen som er ansvarlig for reparasjon av maskiner. (Husker ikke farten hva han heter) Endret 10. august 2008 av NakedChef Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Acer support har vært et mareritt for meg, 9 uker brukte de på å reparere min maskin sist gang den var inne. Unnskyldningene om at de venter på reservedeler stiller jeg meg tvilende til, teknikkerne hos Acer er bare late. 3 ganger jeg har fått tilbake maskinen uten at de faktisk har rettet opp feilen den var inne til reparasjon for. [edit] Det eneste som hjelper for å få fortgang i saken er å ringe administrasjonen og spørre etter personen som er ansvarlig for reparasjon av maskiner. (Husker ikke farten hva han heter) Ifølge forbrukerrådet, så kan kunden kreve å heve kjøpet etter forbrukerkjøpsloven om selger/verksted ikke klarer å få fikset maskinen på over 6 uker. Ta da kontakt med forbrukerrådet, eller krev å få hevet kjøpet av selger. Dette gjelder vel ikke bedriftskjøp eks mva. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Man har faktisk i dag en rett til å forvente at en reperasjon skal ta maks 1 uke, ellers har man rett på låneprodukt. Dette gjelder selvsagt feil som ikke skyldes bruker. Dette kan du vel bare kreve av butikken du kjøpte maskinen i? (Er mulig jeg tar feil) Uansett, har enda ikke opplevd å få låne en maskin ved innlevering. Jeg har levert inn en del maskiner på service (forbrukerkjøp) i forskjellige butikker, og får alltid samme beskjed hos alle: "Ingen tilgjengelig". Fikk i hvertfall et "ærlig" svar med maskinen jeg leverte rett før sommeren. De hadde bare noen vrak tilgjengelig som han syntes var flaut å tilby Lenke til kommentar
TEE Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Man har faktisk i dag en rett til å forvente at en reperasjon skal ta maks 1 uke, ellers har man rett på låneprodukt. Dette gjelder selvsagt feil som ikke skyldes bruker. Det er ikke slik at man helt uten betingelser kan kreve låneprodukt. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Man kan ikke forvente eller forlange at de skal fikse maskinen på 3 uker. Det tar vel normalt mellom 4-5 uker utennom posttransport, avhenga av hva som er galt, og om reservedeler er tilgjengelig. Men jeg håper at du får igjen maskinen snart, så alle kan bli fornøyde Statusen som man får på nettsidene, forteller aldri hva som skjer eller når maskinen blir ferdig. Sånn er det på f.eks Infocare og, Der står det bare: Forventet returnert den xxx. Derfor får man ofte mer info om man ringer dem. Det har du nå og gjort. Etter det jeg har sett i Acer Advantage kontrakten min, står det at de skal klare det i løpet av fem arbeidsdager. Får håpe jeg får den tilbake snart ja. Funker liksom ikke helt å ha med seg den stasjonære på skolebenken. Lenke til kommentar
Jostein76 Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Viss du skal registrere reperasjon på ein acer laptop. Kva er nettsida? Lenke til kommentar
Halleball Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) Den finner du her http://www.acer.no/ac/no/NO/content/service Edit: fikset link Endret 26. mars 2013 av Halleball Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå