Gå til innhold

Laste opp (privat) DVD, samt screenshots av denne

Anbefalte innlegg

Har en (privat) rewritable DVD jeg skulle ha fått lastet opp på internett slik at den kan deles med familie, men den er i et format jeg ikke har vært borti før (selve DVDen består av to mapper som inneholder .BUP, .IFO og .VOB-filer, og det finnes ingen samlefil som inneholder hele filmen). Tenkte i utgangspunktet å konvertere filene om til .mpeg, .avi, e.l. (om det i det hele tatt er mulig), men så fikk jeg tips her inne om å bruke .VOB-filene, zippe disse og laste dem opp. Noen som vil gi en god beskrivelse av hvordan man gjør det?

Har ellers forsøkt å ta screenshots av diverse bilder i filmen (både ved å sette filmen på pause på ønsket sted, samt ikke gjøre dette), men når jeg da lagrer screenshotsene blir hele bildet svart. Får opp skjermbildet når jeg limer det inn i redigeringsprogram, men får ingen redigeringsverktøy til å virke på bildene, og det hele er i grunnen ganske sært. Aldri vært borti lignende før. Det skal sies at filmen kun lar seg avspille ved hjelp av Dell Media Experience(?), og ingen av de vanlige filmvisningsprogrammene (DivX, winamp, ect, RealPlayer, ect). Noen tips om hvordan jeg kan få tatt screenshots av filmen?

DVDen hører ikke til å være låst på noen måte siden vi skal legge til flere filmer på den etterhvert. Jeg har forøvrig brukt en kopi av DVDen når jeg har prøvd ut de ulike tingene jeg beskriver her siden jeg er redd for å ødelegge den andre disken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Last ned winrar og prøv og zip filene med dette.

Du kan også prøve og rippe dvd-ene dine

winrar

imtoo dvdripper

Bare velg bup, .IFO eller .VOB filen din og be dvd ripper om og brenne ut filen til formatet du ønsker deg.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...