JKJK Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Hei. Jeg er DRITLEI nvlddmkm.sys bug med nvidia skjermkort som tydeligvis ikke lar seg fikse what so ever, siden problemet har eksistert aldri så lenge, og det pr dags dato ikke ser ut til å finnes noen løsning på problemet (kos til den som vet av noe... altså en ofisiell løsning). Jeg lurer derfor på å ditche mitt relativt nyinnkjøpte (juni) MSI 8800GTS OC edition mot et 4870 kort. Hvordan vil et 4870kort yte i spill mot et 8800GTS? På forhånd takk! Endret 8. august 2008 av JKJK Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Her har du en test av HD 4870, som blandt annet viser benchmark resultater av 8800GTS og HD 4870. http://www.overclockersclub.com/reviews/sapphire_4870/ Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Pent! skal lese testen nuh. Derimot ser det ut som at et ATIkort ikke nødvendigvis vil hjelpe, men man KAN tydeligvis ha flaks! TDRfeil ser ut til å skyldes en kombinasjon av hardware/software, og ingen microsoftbrukere ser ut til å være trygge (dette er IKKE en "vs-tråd", OG DET ER IKKE BARE VISTA SOM ER BERØRT AV PROBLEMET). Det jeg ikke har funnet noe svar på enda, er når TDR feil ble et reelt problem. Har det ALLTID vært det? Har veldig lyst til å leke litt med registerkeys og for å øke timeouten på TDR-feil-respons, samt skru av secure desktop; men tør ikke riktig enda.... det skal visstnok ikke være helt sunt iflg. Microsoft. Interessant lesing: http://www.microsoft.com/whdc/device/displ...dm_timeout.mspx http://forums.worldofwarcraft.com/thread.h...98742&sid=1 Men vurderer likevell å bytte kort... om ikke annet for å se om jeg har flaks Endret 8. august 2008 av JKJK Lenke til kommentar
Tempus Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Vet ikke om dette hjelper deg, men jeg hadde et lignende problem etter å ha kjøpt maskinen min (har også et 8800GTS kort). Nå var det ikke noe med skjermkortet som var feilen hos meg (selv om det alltid ga feil i spill), men det som løste problemet var å legge inn nyeste firmware i BIOS. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Ati sine drivere er verre, men jeg liker bedre Ati. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Ati sine drivere er verre, men jeg liker bedre Ati. Har både nvidia og ati kort på PCer i huset og majoriteten av driverkrasj/freeze er nvidia her i gården. ATI har i værtfall noe nyttig i driverene som f.eks vpu recover. Så slipper man total frys og måtte ty til svenske knappen med risiko for dirty ntfs eller filkorrupsjon etterpå. Endret 12. august 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Vet ikke om dette hjelper deg, men jeg hadde et lignende problem etter å ha kjøpt maskinen min (har også et 8800GTS kort). Nå var det ikke noe med skjermkortet som var feilen hos meg (selv om det alltid ga feil i spill), men det som løste problemet var å legge inn nyeste firmware i BIOS. øø... nyeste firmware i bios? Er det nyeste biosversjon du mener? Dura inn siste biosversjon for ca. 1,5-2 mnd siden, men skal sjekke om det har kommet noe nytt. Ser derimot ut til å fungere greit med DX9 applikasjoner, men det tryner med DX10 (men dette er vel ikke noe nytt med tanke på TDR feil egentlig?) Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Her har du en test av HD 4870, som blandt annet viser benchmark resultater av 8800GTS og HD 4870.http://www.overclockersclub.com/reviews/sapphire_4870/ Er ikke noe benchmarks av GTS der Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Ser ut som vi "går samme vei" Jeg har et msi 8800gts oc og skal bytte ut med 4870. Bestilte msi 4870 oc fra ps.no Mitt x38 kort "brenner" takket være nvidias kjølere som egentlig skal få varmlufta ut av kabinettet, men istedet blåser varmlufta ut i kabinettet. Og jeg får heller ikke til å spille gamle klassikere som cod og cod uo pga. frame drops. Dette er sikkert et driver problem som aldri vil bli fikset av nvidia Men om jeg tar feil, så er det uansett morsomt å prøve noe nytt Du kan lese denne testen: http://www.bit-tech.net/hardware/2008/07/1...mance-roundup/1 du kan se på 9800 gtx+ som msi 8800gts oc, de har ganske like specs. Lenke til kommentar
Tempus Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Vet ikke om dette hjelper deg, men jeg hadde et lignende problem etter å ha kjøpt maskinen min (har også et 8800GTS kort). Nå var det ikke noe med skjermkortet som var feilen hos meg (selv om det alltid ga feil i spill), men det som løste problemet var å legge inn nyeste firmware i BIOS. øø... nyeste firmware i bios? Er det nyeste biosversjon du mener? Dura inn siste biosversjon for ca. 1,5-2 mnd siden, men skal sjekke om det har kommet noe nytt. Ser derimot ut til å fungere greit med DX9 applikasjoner, men det tryner med DX10 (men dette er vel ikke noe nytt med tanke på TDR feil egentlig?) Ja, er det jeg mener. Nå er jo slik at det holder med en problemdriver for å skape masse krasj i systemet. For meg så var det BIOS firmware, men er ikke sikkert at det er det hos deg. Men nå er ofte BIOS firmware noe folk ofte glemmer, og det kan være tungvindt å oppdatere. Hos meg fungerte ikke den oppdateringen gjennom windows, så jeg måtte finne frem en gammel diskettstasjon og en diskett. Men var verdt det da det løste mine evige krasj og bluescreens i Vista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå