mr_goldfinger Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hei trenger litt hjelp ved valg av nytt hk. Kjøpte meg ram(ocz 12800 platinum), cpu(c2d e8400) og hk (asus p5q3 deluxe). Dette hk funket ikke og amentio lager krøll så jeg må kjøpe meg nytt hk. Noen som har noen erfaring med hvilke chipset man bør velge? Har samme oppsett på cpu og ram og har et hk som takler det? Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 er det en 45nm cpu du har eller? Intel sine brikkesett er best på stort sett alt men skal du ha sli så gjelder jo nvidia hovedkortet må også støtte samme frekvens som ram'en din. x48 hovedkort er jo noe av de nyeste kortene og fungerer veldig bra med tanke på crossfire og 45nm cpuer. hvist du ikke vil legge så mye penger i det og ikke har en 45nm cpu så kan jo intel sine p45 brikkesett være ett valg. skal du ha sli så er vel nvidia sine 680i og 790i brikkesett noe men er ikke så stort fan av nvidia sine brikkesett er det en 45nm cpu du har eller? Intel sine brikkesett er best på stort sett alt men skal du ha sli så gjelder jo nvidia hovedkortet må også støtte samme frekvens som ram'en din. x48 hovedkort er jo noe av de nyeste kortene og fungerer veldig bra med tanke på crossfire og 45nm cpuer. hvist du ikke vil legge så mye penger i det og ikke har en 45nm cpu så kan jo intel sine p45 brikkesett være ett valg. skal du ha sli så er vel nvidia sine 680i og 790i brikkesett noe men er ikke så stort fan av nvidia sine brikkesett Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Enkelt og greit.. Gå for Intel P45 eller Intel X48 Lenke til kommentar
mr_goldfinger Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 er det en 45nm cpu du har eller? Intel sine brikkesett er best på stort sett alt men skal du ha sli så gjelder jo nvidia hovedkortet må også støtte samme frekvens som ram'en din. x48 hovedkort er jo noe av de nyeste kortene og fungerer veldig bra med tanke på crossfire og 45nm cpuer. hvist du ikke vil legge så mye penger i det og ikke har en 45nm cpu så kan jo intel sine p45 brikkesett være ett valg.skal du ha sli så er vel nvidia sine 680i og 790i brikkesett noe men er ikke så stort fan av nvidia sine brikkesett er det en 45nm cpu du har eller? Intel sine brikkesett er best på stort sett alt men skal du ha sli så gjelder jo nvidia hovedkortet må også støtte samme frekvens som ram'en din. x48 hovedkort er jo noe av de nyeste kortene og fungerer veldig bra med tanke på crossfire og 45nm cpuer. hvist du ikke vil legge så mye penger i det og ikke har en 45nm cpu så kan jo intel sine p45 brikkesett være ett valg. skal du ha sli så er vel nvidia sine 680i og 790i brikkesett noe men er ikke så stort fan av nvidia sine brikkesett Er en 45nm cpu jeg har.Tenkte kjøpe meg amd/ati skjermkort snart får se hvilke pris 4870 x2 kommer på så det vel crossfire støtte som er mest aktuelt. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Du burde da gå for X48 eller x38 hvist du har 45nm cpu Lenke til kommentar
mr_goldfinger Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Bestilte meg INTEL MB BOXDX48BT2 fra multicom. Bør vel funke det? Kompis av meg hadde intel kort før, han skrøt veldig av det. Så da får vel jeg prøve får vi se. Hvis noen har noen veldig pressende grunner til at dette ikke skal funke så si fra. Endret 10. august 2008 av mr_goldfinger Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Skal vel funke fett det Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Bestilte meg INTEL MB BOXDX48BT2 fra multicom. Bør vel funke det? Kompis av meg hadde intel kort før, han skrøt veldig av det. Så da får vel jeg prøve får vi se. Hvis noen har noen veldig pressende grunner til at dette ikke skal funke så si fra. Nå vet jeg ikke hvordan det er med Intel sitt X48 hovedkort men om Intel ikke har forandret trenden sin så er BIOS'ene på deres hovedkort ganske slanke på overklokkings innstillinger. Men om du ikke skal klokke så heh, da spiller det ganske liten rolle Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Du burde da gå for X48 eller x38 hvist du har 45nm cpu Og hvorfor ikke P45? Det er da enda bedre, om du ikke skal kjøre mer enn 2x skjermkort i Crossfire da Bestilte meg INTEL MB BOXDX48BT2 fra multicom. Bør vel funke det? Kompis av meg hadde intel kort før, han skrøt veldig av det. Så da får vel jeg prøve får vi se. Hvis noen har noen veldig pressende grunner til at dette ikke skal funke så si fra. Nå vet jeg ikke hvordan det er med Intel sitt X48 hovedkort men om Intel ikke har forandret trenden sin så er BIOS'ene på deres hovedkort ganske slanke på overklokkings innstillinger. Men om du ikke skal klokke så heh, da spiller det ganske liten rolle Dårlig på overklokkings muligheter? Jeg får klokket lettere og MYE lengre jeg med mitt nye Intel P45 kort enn jeg fikk gjort med nForce680i og nForce780i kortene jeg har hatt, nå varierer jo BIOSen også veldig fra produsent til produsent og ikke bare av hvilket brikkesett som sitter på hovedkortet. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Nåja RamGuy, ro deg ned snakket ikke om brikkesettet her. Men om hovedkortet som er hel produsert av Intel selv. http://www.newegg.com/Product/Product.aspx...N82E16813121338 Intel har ikke vært kjente for å være den produsenten som var mest vennlig til overklokking, i allefall ikke til en lav pris. Men brikkesettene de har er knall gode, har jo X38 fra ABIT selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå